کد خبر : 14950
تاریخ : 1403/3/31
گروه خبری : اجتماعی، اقتصادی

میوه‌هایی برای نخوردن؛ نوبرانه‌هایی که کمتر کسی توان خرید آن‌ها را دارد

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی: واقعیت این است که تورم و گرانی کالا‌های دیگر روی قیمت میوه نیز اثر گذار بوده و این مسئله قابل انکار نیست. می‌توان گفت میوه در انتهای جدول خرید مردم قرار گرفته است.

 

به کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت:

 

واقعیت این است که تورم و گرانی کالا‌های دیگر روی قیمت میوه نیز اثر گذار بوده و این مسئله قابل انکار نیست. می‌توان گفت میوه در انتهای جدول خرید مردم قرار گرفته است. 

 

با توجه به حجم عرضه و تنوع میوه و صیفی‌جات در فصل گرم سال، انتظار می‌رفت روند قیمت‌ها نزولی باشد اما این روند طور دیگری رقم خورده است. 

 

وقتی که نوبرانه‌ها وارد بازار می‌شوند در ابتدا کیفیت پایینی دارند و قیمت‌ها بالا است و به‌مرور زمان با افزایش کیفیت و عرضه در بازار، قیمت‌ها متعادل می‌شود اما به هر حال قیمت برخی از میوه‌ها همچنان در بازار بالا است. 

 

در حال حاضر خرده‌فروش‌های سطح شهر باید میوه را حداکثر با سود ۳۵ درصد نسبت به نرخ‌نامه اتحادیه به فروش برسانند اما باتوجه به اینکه میوه‌ها دور ریز زیادی دارند این سود حدودا به ۸.۵ تا ۹ درصد می‌رسد.

 

 

 

انتهای پیام/ص

  لینک
http://neshateshahr.ir/Press/ShowNews/14950