سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

سال ۹۹ با کرونا شروع شد و با کرونا در حال تمام شدن است. در این سال شاهد اتفاقات ریز و درشت بسیاری در سطح شهر و شهرستانمان بودیم که در روزهای پایانی سال مرور این خاطرات خالی از لطف نیست.

شناسه خبر: 10841

به گزارش نشاط شهر این سال رکورد دار خیلی از وقایع عجیب و غریب شد، این سال تنها سالی است که مردم عید را در خانه ماندند و عیدی و عید دیدنی غدغن شد.

کرونا جزء جدایی ناپذیر وقایع امسال با ماسک و دستکش و الکل به خانه های ما آمد و ماندگار شد و با ما به سال تحویل خواهد نشست.

تعداد فوتی های امسال نسبت به سالهای گذشته بیشتر بود و خانواده های بسیاری داغدار از دست دادن عزیزان خود شدند، به این لحاظ می توان امسال را سیاه ترین سال در بین سالهای گذشته دانست.

کرونا امسال تاثیرش را در اقتصاد همه دنیا و خصوصا شهرستان ما هم گذاشت و اقشار ضعیف بیشترین متضرر آن شدند و خیلی ها بیکار شدند، کار و کاسبی لالجینی ها هم به واسطه محدودیت در سفر کارشان کساد شد.

کرونا در این بین به نماینده مردم بهار و کبودراهنگ هم رحم نکرد و ما را در بهت فقدان نماینده فرو برد و گره سرنوشت در هم تنیده مردم بهار و کبودراهنگ را کورتر کرد.

انتخاب نماینده معین برای بهار چالش دیگر پیش روی ما در این سال بود که پس از کش و قوس فراوان و با تاخیر معرفی شد و اختلاف نامعلوم حجت الاسلام فلاحی و فرماندار هیچ گاه این دو مهره کلیدی را برای حل مشکلات این دو شهرستان کنار هم قرار نداد تا بدبیاری های سال ۹۹ را برای ما تکمیلتر کند.

ابلاغ طرح جامع شهر بهار در شهریور ماه و طرح حریم سیاسی بهار پس از ۱۵ سال در فقداننماینده مستقیم و در آخرین سال از عمر دولت تحفه دیگر سال ۹۹ برای مردم ما بود که شادی ابتدایی ما را به افسوس از دست رفتن مساحتی از بهار تبدیل کند.

خشم فروخورده مردم بهار در اطلاع از دست رفتن مساحتی از بهار در به آتش کشیدن خودروی تزیینی روبروی استادیوم ورزشی با پلاک ۱۸ به دست افرادی ناشناس به ظهور رسید و بعد هم بگیر و ببندی در شهر راه افتاد و مقصر را کسی که مردم را در جریان امور قرار داده وانمود کردند.

از طرفی دیگر تحرکات انتخاباتی کاندیداهای احتمالی میان دوره مجلس و خیز افرادی خارج از شهرستان برای حضور در عرصه رقابت انتخاباتی دیگر اتفاق جالب توجه در آخرین ماه های سال ۱۳۹۹ بود.

همچنین عنوان پرتکرارترین موضوع مورد بحث در شهرستان در سال ۹۹ به کارخانجات آلاینده از شورای فرهنگ عمومی تا دفتر نماینده معین تعلق گرفت.

امسال خیلی از مردم ما به واسطه دعوت رییس جمهور کشور بورسی شدند، بعضی ها سود بردند و خیلی ها متضرر شدند، گذشته از آن، نوسانات قیمت دلار، طلا، مسکن، خودرو، مرغ و تخم مرغ و صف های طولانی مردم در احراز هویت و مشکلات اقتصادی به فراخور وضعیت کشور در این شهرستان نیز هویدا بود.

اما گذشته از اتفاقات و خبرهای تلخ سال ۹۹ شاهد زیبایی ها و شیرینی هایی نیز در این سال بودیم که از آن جمله می توان به تهیه کمک های معیشتی برای مشاغل و خانواده های آسیب دیده از کرونا، اتحاد و یکدلی گروه های مختلف مردمی در ضدعفونی معابر و اماکن، رعایت بیش از پیش بهداشت و کمتر شدن انواع بیماری های شایع هر ساله همچون سرماخوردگی و آنفولانزا، کمرنگ شدن سنت های شام و نهار دادن های پرخرج مراسم ترحیم و سنت های مروج چشم و هم چشمی و پرخرج مراسم وصلت زوج های جوان اشاره کرد.

سال ۱۳۹۹ با همه تلخی و ها و شیرینی هایش هم اکنون به پایان خود رسیده اما میهمان سمج یک ساله هنوز دست از سر ما برنداشته و ما را تا سال آینده همراهی خواهد کرد.

امیدواریم که سال آینده برعکس امسال شیرینی هایش بر تلخی ها بچربد و سهم خاطرات خوشش برای ما بیشتر باشد.

مرضیه کریمی رادپور

انتهای پیام/


برچسب ها:
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
آرشیو