سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری، برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش را گامی روبه جلو برای تسهیل فرآیندها و توسعه همه جانبه در این صنعت راهبردی دانست.

شناسه خبر: 11208

به گزارش نشاط شهر به نقل از شاتا، علی آقامحمدی در مراسم رونمایی از برنامه عملیاتی توسعه صنعت پوشاک و کفش که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و تشکل‌های تخصصی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: با تصویب این سند راهبردی واحدهای صنفی به تدریج با هم افزایی به سمت صنعتی شدن می روند و برای حضور در بازارهای جهانی بیشتر از گذشته آماده خواهند شد.

جایگاه مهم بخش خصوصی در تدوین سند راهبردی صنعت پوشاک

وی همچنین بر نقش و جایگاه بخش خصوصی در تدوین این سند راهبردی برای تعالی صنعت پوشاک و کفش تأکید کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص راهکارهای مبارزه با قاچاق در این حوزه، بیان کرد: در حوزه مباززه با قاچاق پوشاک و نساجی کار را باید به خود صنوف بدهیم، هیچ برند خارجی مجوز فعالیت در کشور ندارد اما به اسم برند خارجی پوشاک قاچاق وارد کشور می‌شود و در فروشگاه‌ها توزیع می‌گردد که باید از این کار جلوگیری به عمل آید.

ضرورت عملیاتی شدن مصوبات جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا

آقامحمدی عملیاتی شدن مصوبات جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا تأکید کرد و گفت: همه باید به مسیر تولید برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر، توسعه و اشتغال آفرینی بیایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روستای لتگاه(همدان) که قدیمی‌ترین مرکز جوراب‌بافی کشور است اشاره داشت و یادآوری کرد: این روستا به دلیل موقعیت استراتژیکی یکی از روستاهای موفق در صنایع کوچک از جمله تولید جوراب در سطح شهرستان بهار به شمار می‎آید که حتی از کشورهایی مانند افغانستان و عراق مستقیم برای خرید به این روستا می آیند.

الگوگیری از روستای لتگاه همدان برای توسعه پوشاک در مناطق

رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: الگوی روستای لتگاه به عنوان یک نمونه موفق می‌تواند در محلات شهرهای بزرگ پیاده سازی و اجرا شود.

آقامحمدی همچنین بر شکل گیری، شناسایی و توسعه خوشه‌های صنعتی(طرحی با محوریت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران) تاکید کرد و گفت: شکل گیری خوشه‌های صنعتی و تدوین برنامه راهبردی برای توسعه آن‌ها برای تولید و اشتغال کشور به خصوص در مناطق جغرافیایی به صرفه و دارای مزیت است.

تولید بدون کارخانه؛ ظرفیتی برای توسعه صنعتی

وی در بخش دیگری از سخنان خود تولید بدون کارخانه را ظرفیتی برای توسعه صنعتی دانست و ادامه داد: این موضوع در کشورهای توسعه یافته و صنعتی دنیا وجود دارد و در کشور ما نیز دستورالعمل اجرایی آن ابلاغ شده که باید جدی‌تر دنبال شود.

رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر مقام معظم رهبری همچنین بر موضوع برندینگ برای بازاریابی و توسعه صادرات تاکید کرد و افزود: روی مساله برندینگ به خصوص برندینگ پوشاک ارزان قیمت برای یافتن بازارهای صادراتی متنوع باید کار شود.

 

انتهای پیام /


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی