سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ساخت 2700 واحد مسکن محرومین توسط بنیاد در 10 ماه یک رکورد محسوب می شود، عنوان کرد: در سال آینده شاهد فعالیت 2500 میلیارد تومانی در بخش مسکن روستایی و تحرک و اشتغال و پوپایی در روستا های استان خواهیم بود

شناسه خبر: 11397

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرنگار خبرگزاری موج همدان، در سفر محمد باقر نوبخت، معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان همدان تعداد 2700 واحد مسکن محرومین به بهره برداری رسید.

در این مراسم که در روستای خلیل کرد از توابع شهرستان بهار برگزار شد، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استاندار و حسن ظفری مدیر  کل بنیاد مسکن استان همدان و نماینده مردم همدان فامنین در مجلس و دیکر مسوولان  و.. حضورداشتند.

حسن ظفری ، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با اشاره به اهدافی که در طرح ویژه مسکن روستایی و مسکن محرومین دنبال می شود، افزود: بهبود کیفیت مسکن وبافت روستایی و ارتقا سطح ایمنی بهداشتی رفاه و آسایش مسکن روستایی و نیز برای  اقشار آسیب پذیری که امکان تهیه مسکن  روستایی برای آن ها وجود ندارد از جمله اهداف مدنظر است.

ظفری ادامه داد: این نوید را خدمت شما می دهیم که مسکن روستایی 1400 به عقد قرارداد رسیده است و قسط اول  تعدادی از واحدها را آزاد کرده ایم و لازم به ذکر است که اگر تلاش مهندس سهرابی(مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن کشور) و نگاه حامی ایشان به مسکن روستایی در سطح کشور وجود نداشت این مهم اتفاق نمی افتاد و این را بدون تعارف می گویم کمااینکه از همراهی های بانک مرکزی در راستای تحقق اهداف مسکن محرومین می توان همراهی دلسوزانه ایشان را تشخیص داد و بنده از ایشان کمال و تشکر را دارم.

وی عنوان کرد: امروز به واسطه حضور دکتر نوبخت، استاندار ، فرماندار بهار و با تلاش مجدانه همکاران خودم در سطح استان که جای دارد از از تلاش های شبانه روزی آن ها تشکر کنم، توانستیم 2700 واحد طی 10 ماه مسکن محرومین را به بهره برداری برسانیم و این یک رکورد است.

ظفری خاطرنشان کرد: بالغ بر 3353 متقاضی مسکن روستایی در روزهای نخست به ما مراجعه کردند و برای آن ها پرونده تشکیل دادیم و با افزایش تعداد متقاضی ها پیگیری های زیادی انجام دادیم که هزار واحد به سهم استان اضافه شود و هر چند در میانه راه خیلی ها بحث داشتند که استان فعلا این 2 هزار واحد را به سامان برساند و بیشتر از آن برای استان مقدور نیست اما حمایت های مهندس سهرابی و استاندار و آقای صیدایی مدیر برنامه و بودجه استان در تحقق این سهم موثر بود و  نتیجه اعتماد را امروز در شهرستان بهار ملاحظه کردند.

وی عنوان کرد: طی 10 ماه 150 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با کارمزد 5 درصد و دوره بازپرداخت 15 ساله و 90 میلیارد تومان کمک بلاعوض دولت به عنوان برنامه نظام هزینه شده است و صرف واحدهای مسکن محرومین شده است.

ظفری افزود: هر یک از سه هزار واحد مد نظر دراستان همدان  50 میلیون تسهیلات با کارمزد 5 درصد داشته است و دوره بازپرداخت آن 15 ساله است و به ازای هر واحد هم 30 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شده است و در  تولید این 3 هزار واحد، نظام فنی روستایی و ناظرین عالی استان واقعا نقش بسزایی داشتند.

وی یادآوردشد: طی 4 سال گذشته از منابع کمک بلاعوض محرومین و حساب صد حضرت امام بالغ بر 7100 واحد در سطح استان ساخته شده است و به بهره برداری رسیده است و 3هزار واحد آن مبتنی بر تفاهم نامه مجموعه سازمان برنامه وبودجه، 4413واحد از منابع کمک حساب صد ساخته شده است که در مسکن روستایی کار ارزنده ای روی داده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه شاخص بهسازی در سطخ کشور حدود 50 درصد است و خوشبختانه در استان همدان حدود 66 درصد است، گفت: بر اساس برنامه هدفگذاری شده آمده است که این شاخص در سال 1405 به  70 درصد ارتقا پیدا کند و استان همدان نیز به راحتی در یکی دوسال آینده به هدف 1405 دست پیدا خواهد کرد.

ظفری با بیان اینکه سهمیه سال 1400بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان 12 هزار سهم بوده است که با حمایت  مهندس سهرابی به 12600 فقره یعنی 1260 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: این  تسهیلات 5 درصد و دوره بازپرداخت آن 20 ساله  است و استان همدان از این تسهیلات بهره خواهد برد که برابر با آن تسهیلات  را نیز مردم مشارکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: در سال آینده شاهد فعالیت 2500 میلیارد تومانی در بخش مسکن روستایی  و  تحرک و اشتغال و پوپایی در روستا های استان خواهیم بود.

وی عنوان کرد: تا به امروز بر اساس سرشماری نفوس و  مسکنی که به آن استناد می کنیم در سال 1395، 165زار مسکن روستابی در سطح استان شناسایی شده است و بیش از 121 هزار متقاضی تا به امرور مراجعه کرده اند و بالغ بر 114 هزار متقاضی را به سیستم بانکی معرفی کرده ایم  که عملا موفق  به عقدقرارداد با سیستم بانکی شدند و 110 هزار واحد موفق به اخذ پایان کار شدند.

 

انتهای پیام /


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی
Error
Whoops, looks like something went wrong.