سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/6/1 17:27:41

دولت‌آباد تشنه، همسایه سیراب!

روستای دولت‌آباد واقع در ۴۰ ‌کیلومتری شهربهار بوده و از معدود روستاهایی است که بافت سنتی خود را حفظ کرده و دارای طبیعتی بکر است.

شناسه خبر: 11545

به‌گزارش نشاط شهر به نقل از ایسنا، این روستا دارای ۴۰ خانوار با ۲۰۰ نفر جمعیت بوده که اهالی آن از طریق مشاغل کشاورزی همچون دامپروری، باغداری و زراعت معیشت خود را تأمین می‌کنند.

باوجود طبعیت بکر و چشم ‌واز این روستا، اهالی روستا چند سالی است که با مشکلات کمبود آب مواجه هستند که همین موضوع منجر به پیگیری علت کمبود آب این روستا توسط خبرنگار خبرگزاری ایسنا از مسئولین مربوطه و اهالی روستا شد.

خشک‌شدن چشمه‌های دولت‌آباد به علت حفرچاه در سوباشی

عضوشورای اسلامی روستای دولت‌آباد از علت خشک‌ شدن چشمه‌های این روستا خبر داد و گفت: در سال۹۴ اهالی روستای سوباشی که در نزدیکی روستای دولت آباد قرار دارد اقدام به حفر چاهی با عمق ۱۷۰ متر در مرز بین دو روستا کرده و همین موضوع منجر به از بین رفتن منابع آبی ما شد.

پرویز فاتحی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر اهالی روستای دولت آباد نه تنها برای فعالیت‌های کشاورزی خود با مشکل مواجه هستند بلکه آب شرب خود را هم به سختی تأمین می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت آب شرب روستا، افزود: درحال حاضر فقط چند واحد مسکونی که در ورودی روستا قرار دارند دارای آب شرب بوده و سایر اهالی روستا آب شرب خود را از این واحدهای دارای آب تأمین می‌کنند.

این عضو شورای روستا اظهار کرد: با وجود اینکه روستای سوباشی دارای منابع آب برای فعالیت‌های کشاورزی و استفاده برای شرب بوده است اما اهالی این روستا از منابع آب خود استفاده نکرده و به کمک نماینده سابق شهرستان بهار در مجلس شورای اسلامی اقدام به حفر این چاه عمیق کرده و منابع آب روستای دولت آباد را ازبین برده‌اند.

فاتحی با اشاره به اقدامات قضائی صورت گرفته توسط اهالی روستای دولت آباد، تصریح کرد: زمانی که اهالی روستای دولت آباد شکایات خود را به مراجع قضائی مربوطه ارائه کردند براساس تصمیم قاضی پرونده مصوب‌ شد که نیمی از آب این چاه در اختیار روستای دولت آباد و نیمی دیگر در اختیار روستای سوباشی باشد.

وی در ادامه افزود: اما متأسفانه زمانی که ما اقدام به لوله‌گذاری برای استفاده از آب این چاه کردیم اهالی روستای سوباشی مانع بهره‌برداری ما از این چاه شدند.

فاتحی به وعده‌های مسئولین در راستای آب‌رسانی به روستا دولت‌آباد اشاره کرد و گفت: در همان سال ۹۴ مسئولین به ما قول دادند که از چاه حفر شده به روستای ما آب‌رسانی کنند که تاکنون هیچ اقدامی در این راستا صورت نگرفته ‌است.

روستای دولت آباد کمبود منابع آبی ندارد

فرماندار شهرستان بهار با اشاره به اینکه منابع آب روستای دولت‌آباد غنی است، افزود: روستای دولت‌آباد دارای منابع آبی سرشاری است و هیچ‌گونه قطعی آب در این روستا رخ نداده است.

احسان قنبری در ادامه خاطرنشان کرد: البته لازم به ذکر است در روزهای اخیر اهالی این روستا با کمبود آب مواجه بوده‌اند که این مشکل با پیگیری مسئولین مربوطه در دست بررسی است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای رفع مشکل کمبود آب این روستا، تصریح کرد: برای حل این مشکل اداره آب و فاضلاب اقدام به بهره‌برداری از یک چاه قدیمی که در داخل این روستا واقع شده است کرده و مشکل آب اهالی روستا در روزهای آینده به‌طورکامل رفع خواهد شد.

مسئولین صدای مارا نمی‌شنوند

دهیار روستای دولت آباد با تأیید صبحت‌های فرماندار شهرستان بهار، گفت: خوشبختانه اداره آب و فاضلاب درحال نصب تجهیزات در راستای بهره‌برداری مجدد از چاه قدیمی موجود در روستا است اما با توجه به اینکه آب این چاه مدت‌ها مورد استفاده قرار نگرفته است تعیین کیفیت آن امری ضروری بوده و بررسی‌های کارشناسی را طلب می‌کند.

مجتبی رحیمی در ادامه خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از این چاه فقط مشکل آب شرب روستا را حل خواهد کرد و برای فعالیت کشاورزی اهالی روستا بایستی اجازه بهره‌برداری مردم روستا دولت‌آباد از چاه حفر شده توسط اهالی سوباشی داده شود.

وی افزود: متأسفانه مسئولین صدای اهالی روستای دولت آباد را نمی‌شنوند و هیچ اقدامی در راستای احیای حقوق مردم این روستا انجام نمی‌دهند.

انتهای پیام /


برچسب ها: مشکل_آب_شرب#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی