سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/6/12 04:21:18

بی آبی گریبانگیر روستاهای بهار

رئیس اداره آبفای شهرستان بهار به مشکلات آبرسانی به برخی روستاهای شهرستان بهار پرداخت و گفت: تمام تلاشمان این است که مشکلات روستاها در تامین آب شرب حل شود.

شناسه خبر: 11582
به گزارش نشاط شهر، با توجه به کمبود آب و خشک شدن سفره های زیرزمینی ، سراسر  ایران با بحران های بسیار عمیقی  مواجه شده است که استان همدان نیز جدا از این بحران نیست و شدت این بحران در روستا های این استان بسیار حائز اهمیت است و بیشتر شکایت های مردمی از طرف روستاییان بوده که در کمبود آب به سر میبرند و خواهان رسیدگی هر چه سریع تر به این بحران هستند.
 
ترکمانیان ، رئیس آبفای بهار در تشریح اوضاع کمبود آب در روستای گنبدان واقع در شهرستان بهار این گونه گفت : در حال حاضر آب شرب روستای گنبدان از محل دو چاه اصلی و کمکی تامین میگردد که چاه کمکی چند روزی به علت فروکش سطح آب های زیر زمینی و سوختن پمپ از مدار خارج شده است.
 
ترکمانیان افزود : چاه دیگری در اراضی روستای هارون آباد نیز در سالهای قبل حفر و تجهیز و راه اندازی شده بود که متاسفانه بدلیل خشک شدن آب از مدارخارج گردید.
 
وی ادامه داد : متاسفانه تجهیزات برق رسانی چاه در اراضی روستای هارون آباد نیز به سرقت رفته است و تجهیز و راه اندازی آن ها بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم دارد.
 
رییس آبفای بهار افزود : با توجه به شرایط کنونی و همچنین کثرت مشکلات تامین آب در سطح شهرستان و استان ، هزینه این مبلغ برای این مورد غیر منطقی میباشد.
 
ترکمانیان گفت : شایان ذکراست سطح آبی که در حال حاضر در چاه مذکور مشاهده میشود سطح ظاهری آب است و با مکش آب توسط پمپ این حجم از آب پس از مدت کوتاهی نزول میکند.
 
رئیس آبفای بهار در پایان گفت : مشکل کم آبی گنبدان که به علت فروکش سطح آب های زیر زمینی است تا ۲۴ ساعت آینده حل خواهد شد.
 
اما در ادامه رئیس آبفای بهار در پاسخ به کمبود فشار آب در شهرک صنعتی بهاران گفت : با توجه به اینکه شرکت آبفا فقط وظیفه تامین آب شهرک را عهده داراست و مسئولیت توزیع و تنظیم فشار آب شهرک بر عهده مدیریت این منطقه صنعتی میباشد لذا عزیزانی که از کمبود فشار در واحدهای تولیدی گله مند هستند میتوانند این موضوع را با مدیریت شهرک مطرح نموده و پیگیری نمایند.
نفیسه صیدقلی پور
 

برچسب ها: روستا# کبود_اب#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی