سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/6/12 11:07:57
در روستای همه کسی چه می‌گذرد!

با عزل و نصب روسا مشکلی حل نمی‌شود، چاره ای بیندیشید

دهیار روستای همه کسی: مسئولان اداره آب تاکنون توجهی به درخواست های ما نداشتند

شناسه خبر: 11587

به گزارش نشاط شهر ، ابوالفتح بابایی پیام دهیار روستای همه کسی در گفتگو با خبرنگار نشاط بهار به بیان مشکلات این روستا پرداخت و جذب سرمایه گذاران را، راهی برای اشتغال زایی و بهره برداری دانست.

 
ابوالفتح بابایی پیام دهیار روستای همه کسی از توابع بخش صالح آباد در ابتدا اظهارکرد: روستای همه کسی با جمعیتی قریب به ۲۰۰۰ نفر، دومین روستای بزرگ بخش صالح آباد محسوب میشود که این منطقه حد فاصل بین دو استان همدان و کردستان، و در غربی ترین نقطه استان همدان واقع شده است. 
 
⭕️کمبود فضای فرهنگی و ورزشی دلیل اصلی مهاجرت اهالی است 
 
بابایی پیام با اشاره به اینکه این روستا از نظر توجه مسئولین در امر آبادانی و رسیدگی مهجور مانده گفت: این روستا از قدیم‌ترین مناطق استان همدان بوده و با جذب سرمایه گذاران، طرحهایی برای اشتغال زایی و بهره برداری، فرصتی برای حضور جوانان در عرصه اقتصاد ایجاد میکند؛ برای جوانان تنها یک‌فضای فرهنگی و ورزشی قدیمی و فرسوده وجود دارد و یکی از دلایل مهاجرتِ خیل کثیری از جوانان به سمت شهرهای دور و نزدیک، کمبود همین فضای فرهنگی و ورزشی است. 
 
بابایی پیام گفت: احداث زیر گذرِ این روستا که از سال ۹۱ شروع شده، علیرغم بیش از صدها مکاتبه و پیگیری از مسئولان استانی و شهرستانی، از مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان گرفته تا فرمانداران و مدیران شهرستانی، نزدیک به یک دهه است که به صورت نیمه کاره رها شده و ابتر مانده و بهره برداری این طرح از مطالبات معوقه و به حق روستا و اهالی روستا میباشد؛ این درحالیست که  بخش اعظمی از  فعالیتهای عمرانی زیرگذر، از محل اعتبارات عمرانی روستا و توسط دهیاری هزینه شده است در صورتیکه این اعتبارات اگر برای داخل روستا هزینه میشد، باعث رفاه عموم اهالی شده بود. 
 
دهیار همه کسی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات این روستا، مناقشات بین کشاورزان و اداره منابع طبیعی است که متاسفانه کارگروه تخصصی برای رفع مشکل تشکیل نمیشود. 
 
وی درادامه افزود: تأمین آب مورد نیاز روستا با توجه به اینکه این روستا دارای منابع آبی فراوان میباشد، دچار مشکلاتی است که این مشکل به استقرار بیش از حد مجاز عشایر در منطقه و کاهش منابع آب دسترسی، فرسوده بودن سیستم انتقال و نیاز به حفر چاه جدید است و مسئولان اداره آب تاکنون توجهی به درخواست های ما نداشتند و همچنان دچار تنش آبی شدیدی هستیم. 
 
بابایی پیام نیز مشکل برق و خاموشی هایی که گاه و بی گاه بدون اطلاع قبلی رخ میدهد را یکی دیگر از مشکلاتی دانست که مزید علت شده تا نارضایتی هایی در بین اهالی پیش بیاید.
 
⭕️۷۰ درصد معابر روستای همه کسی مشکل تاریکی دارند
 
وی عنوان کرد: کمبود تیر برق و چراغ های کله گاوی در سطح روستا و معابر و متعاقبا تجهیز نشدن تیرهای موجود به لامپ های سالم  باعث شده تا رفت و آمد اهالی در ساعات شب دچار مشکل شود  و این در حالی است که بیش از ۷۰ درصد  معابر سطح روستا مشکل تاریکی دارند  و تردد شبانه اهالی با مشکلاتی مواجه است؛ دهیاری تا جاییکه توانسته سعی کرده تیرهای برق را به لامپ های سالم تجهیز نماید و تا حدی از مشکلات اهالی بکاهد.
 
⭕️با وجود مکاتبات، تاکنون اداره برق هیچ اقدامی برای رفع مشکل نکرده
 
وی افزود: پیگیری و مکاتباتی برای جابجایی بیش از ۱۰ تیر چراغ برق در معابر که باعث مشکلات رفت و آمد می‌باشد به مسئولان رسانده شده که متاسفانه هیچ اقدامی برای حل مشکل تاکنون صورت نگرفته و لازم به ذکر است آخرین نوبتی که اداره برق برای سرویس روشنایی و تعویض لامپهای سوخته در روستای همه کسی خدمات داده حدود یکسال قبل بوده که این خود جای تاسف دارد.
 
بابایی پیام تصریح کرد: اقداماتی در بحث احداث سد خاکی روستا از سال ۹۴  و با مساعدت نماینده وقت مجلس مطرح شد و بودجه اولیه نیز برای این طرح تخصیص یافت، اما بعدها با پیگیری های انجام شده و حضور کارشناسانِ امور آب استان، اظهار داشتند که طرح، توجیه اقتصادی ندارد و نمیشود بهره برداری شود!
 
⭕️در همه کسی اقلام دارویی کم است و داروخانه ها نیمه فعال!
 
بابایی پیام در بحث درمان افزود: درمانگاه روستا که از قدیمی ترین مراکز درمانی شهرستان محسوب میشود، دارای کمترین امکانات پزشکی میباشد و به همین دلیل  بیشتر مراجعات برای ادامه درمان به مرکز بخش هدایت میشوند؛ همچنین کمبود اقلام دارویی و نیمه فعال بودن داروخانه و نبود پزشک در همه ساعات روز از دیگر مشکلات این درمانگاه است که امیدواریم با پیگیری رسانه ها، مسئولین اقداماتی در جهت حل مشکلات روستا داشته باشند.

 

بابایی پیام در ادامه به برخی از اقدامات دهیاری در روستای همه کسی اشاره داشت: به توجه به منابع مالی محدود اختصاصی و دریافت عوارض عمومی، نزدیک به ۶ هزار متر مربع آسفالت در معابر اجرا شده است و با تشویق اهالی مبنی بر ساخت و ساز مسکونی مستحکم و بهره مندی از تسهیلات بانکی، بیش از ۲۰۰ واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.
 
ابوالفتح بابایی پیام در پایان عنوان داشت: جدولگذاری بیش از ۲ هزار متر از معابر و نصب دوربین مدار بسته در معابر، تسطیح و شن ریزی معابر، اجرای پارک و فضای سبز، نامگذاری و نصب تابلوی معابر، نصب کدپستی درب منازل، سنگ فرش و پیاده رو سازی، المان میدان اصلی روستا، سنگ چینی مسیر رودخانه، لایروبی رودخانه روستا و اصلاح بخشی از کانال های فاضلاب داخل روستا از پروژه هایی بوده که دهیاری توانسته در سالهای اخیر در سطح روستا به انجام برساند.
 
 
شهرزاد عباسی
 
 
انتهای پیام/ص
 
 
 
 

ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی