سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

در حال‌حاضر ۶ شهرستان استان در وضعیت زرد و 4 شهرستان «همدان، رزن، نهاوند و تویسرکان» نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

شناسه خبر: 11896

به گزارش نشاط شهر به نقل از روزنامه همدان پیام ، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان در ستاد مقابله با کرونا استان گفت:  همه مردم همچنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و پرهیز از هرگونه تجمع را در اولویت قراردهند تا دوباره با پیک ششم کرونا مواجه نشویم.
به گزارش ایرنا، مصطفی آزادبخت با بیان اینکه خسارات جبران‌ناپذیر زیادی در پیک پنجم به مردم وارد شد، بیان کرد: عمده علت شیوع ویروس کرونا در این استان دورهمی‌های خانوادگی و شرکت در اجتماعات بوده است که از مردم انتظار می‌رود در کاهش دورهمی‌ها تلاش و همکاری لازم را داشته باشند.
وی گفت: امکان شیوع و انتشار ویروس کرونا در اماکن پرتجمع و شلوغ چند برابر است، بنابراین باید با کاهش تجمعات میزان تاوان و خسارت‌های ناشی از این ویروس را کاهش داده و زمینه‌ساز مرگ اعضای خانواده نشویم.
آزادبخت افزود: طبق داده‌های علمی واکسیناسیون کرونا تأثیر بسزایی داشته و از این طریق میزان ابتلا به کرونا و مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به این ویروس مدیریت شده است.
وی گفت: پیامد و تبعات ویروس کرونا برای افرادی که خود را در برابر این ویروس واکسینه کردند بسیار کم است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان بیان کرد: آمار تلفات افرادی که نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کردند بسیار کمتر از دیگر افراد است، بنابراین از مردم انتظار می‌رود با استقبال از طرح واکسیناسیون ستاد مدیریت کرونا را در کنترل و قطع زنجیره این ویروس یاری دهند.
آزادبخت گفت: قشر کارمند باید در امر واکسیناسیون پیشتاز باشند در غیر اینصورت و استقبال نکردن از طرح واکسیناسیون به‌طور حتم طبق مقررات با آنها برخورد می‌شود.
 ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان ذخیره شده است
 رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان همدان نیز گفت: هم‌اینک ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در این استان ذخیره شده است و هیچگونه کمبودی در زمینه واکسن وجود ندارد.
رشید حیدری‌مقدم افزود: تزریق واکسن به تنهایی نمی‌تواند مانع از ابتلای افراد به ویروس کرونا شود، اما شدت مرگ‌ومیر و عوارض را کاهش می‌دهد.
وی با بیان اینکه با وجود تزریق واکسن رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است از مردم خواست تا نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده و تحت‌تأثیر القائات و جوسازی‌های فضای مجازی قرار نگیرند.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان همدان گفت: با توجه به آغاز بازگشایی مدارس از والدین درخواست می‌شود نسبت به هدایت فرزندان ۱۲تا ۱۸سال به مراکز واکسیناسیون و واکسینه کردن آنها علیه کرونا اقدام کنند.
حیدری‌مقدم افزود: هرچند تاکنون ۷۰درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ساله این استان واکسن کرونا را تزریق کردند، اما این عدد شکننده بوده و باید به بالای ۸۵ درصد برسد، بنابراین بهتر است خانواده‌ها از فرصت باقی مانده برای تزریق واکسن استفاده کنند.
وی با بیان اینکه ۸۵ مرکز تجمیعی تزریق واکسن در استان همدان راه‌اندازی شده است، بیان کرد: ظرفیت تزریق روزانه ۸۵ تا ۹۰ هزار دُز واکسن در این استان وجود دارد، اما هم‌اینک کمتر از ۲۰هزار نفر در روز به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان همدان گفت: درصورت مراجعه به هنگام شهروندان و تزریق واکسن کرونا نگرانی‌ها و دغدغه حوزه سلامت و ستاد کرونا از شکل‌گیری موج ششم کرونا به حداقل می‌رسد.
حیدری‌مقدم با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در استان همدان تزریق شده است، افزود: آمار واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۰سال این استان به ۸۳ درصد و  بالای ۵۰ سال به ۷۲ درصد رسیده است.
 وی گفت: همچنان دغدغه جدی حوزه بهداشت‌ودرمان رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است چراکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی روند نزولی دارد.

ک

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی