سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

به بهانه ۲۶ آذر مصادف با روز حمل و نقل و رانندگان، دیداری با رئیس صنف حمل و نقل و رانندگان شهرستان بهار داشتیم و از فراز و نشیب های این صنف همچون عدم واریزی هزینه سوخت، مورد حمایت نبودن و بیمه رانندگان مصاحبه نمودیم.

شناسه خبر: 12176

به گزارش نشاط بهار، محمود همایونی رئیس صنف حمل و نقل و رانندگان شهرستان بهار در شرح این صنف اینگونه گفت: اتحادیه صنف رانندگان شهرستان بهار قدمتی ۲۵ ساله دارد که ما هم اکنون دارای ۷۰۰ وانت، ۴۷ آژانس، ۳۰۰ راننده ثابت در آژانس و ۱۰۰ الی ۱۵۰ راننده فصلی هستیم که راننده های سنگین درون شهری نیز بخشی از این صنف می‌باشند.

 

همایونی در پاسخ به پرسش عملکرد های این صنف پاسخ داد: ما دارای رتبه نخست کشوری در صدور پروانه سیار برای تمامی وانت بارهای شهرستان بهار میباشیم که شایان ذکر است حدود یک سال قبل ۶۰۰ جواز را برای وانت بار ها صادر کردیم؛ با تائید صلاحیت رانندگان آن ها را وارد این صنف می‌کنیم و نهایت تلاش خود را برای رفاه رانندگان به طور قانونی انجام داده اما با عدم حمایت مواجه شده ایم.

 

رئیس صنف حمل و نقل و رانندگان در شرح وظایف اصلی این صنف تصریح کرد: وظیفه اصلی این صنف صدور پروانه بهره برداری برای رانندگان است که از جمله وظایف اصلی آن تردد، فعالیت در آژانس و دریافت کارت شهری می‌باشد و صنف رانندگان پیگیر تمامی مشکلات رانندگان از تمامی جوانب است.

 

صنف رانندگان نیاز فوری به حمایت دارد/ صنف رو به زوال است!

 

همایونی با ابراز ناراحتی از جمله مشکلات جدیِ صنف را اینگونه بیان کرد: با تمام نامه نگاری هایی که به مسئولین ذیربط در کشور انجام شده، هیچ گونه حمایتی از رانندگان صورت نگرفته که این باعث شده صنف روبه زوال باشد و نکته متأسف بارتر، بیمه نشدن تعداد زیادی از رانندگان از سال ۹۳ می‌باشد چرا که تحت حمایت هیچ ارگانی قرار نیستیم و فقط تعداد محدودی دارای بیمه هستند، در این صنف از سال ۹۳ هیچ راننده جدیدی را نمیتوانیم معرفی کنیم که این خود عامل مهم در نزول نیرو در این بخش است.

 

همچنین وی از دیگر مشکلات مهم این بخش را اینگونه بشمرد: عدم واریزی هزینه سوخت یک مشکل بسیار بزرگ برای ما بشمار می‌رود، واریزی سوخت بصورت مبلغ یارانه ای شده و فقط هزینه برابر ۷۰ لیتر واریز شده و حدود ۲۳۰ لیتر حذف شده است که دراین باره به ما وعده هایی داده شد اما هیچگونه اقدامی صورت نگرفت و در خصوص وانت بارها نیز متاسفانه بطور مستمر سوخت واریز نمی‌شود.

 

همایونی ادامه داد: ما هر روزه در حال نامه نگاری با اتاق صنف و کمیسیون عالی نظارت در جهت حل مشکل سوخت و دیگر معضلات هستیم و تا امروز هیچ مبلغی برای ما واریز نشده و همچنین هیچگونه امتیازی در هیچ موردی به ما داده نشده به همین دلایل ما دچار کمبود راننده هستیم و شایان ذکر است که در گذشته رانندگان ما در سراسر شهرستان بهار و شهر های همجوار نیز فعالیت چشمگیری داشتند اما هم اکنون بااین حجم از بی توجهی ها، قادر به ادامه کار نیستند.

 

وی افزود: با این شرایط ما نمیتوانیم افزایش نرخ دهیم اما به آن‌سوی قضیه هم نگاهی کنیم متوجه می شویم که هزینه های رانندگان ما بسیار بالاست و اگر راننده ای تمام روز را در حال فعالیت باشد باید حداقل نیمی از مبلغ بدست آورده را هزینه سوخت کند که البته مبلغ کثیری نیز باید برای خودرو و تعمیر آن پرداخت شود!

 

وی افزود: امروزه با افزایش آژانس های اینترنتی در سراسر کشور از جمله شهرستان بهار، خود نیز عامل بسیار بزرگی در جلوگیری از فعالیت رانندگان است.

 

محمود همایونی رئیس صنف رانندگان در پایان گفت: سوال مهم این است که اتحادیه حمل و نقل و رانندگان باید از کجا حمایت شود، هم اکنون ما نیاز فوری به حمایت از مسئولان هستیم و اگر شرایط به همین روند ادامه پیدا کند، در آینده ای نه چندان دور صنف حمل نقلی باقی نخواهد ماند!

 

نفیسه قلی پور

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی