سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: مرد ۵۲ ساله داخل حوضچه آب موجود در داخل یک واحد سنگ بری واقع در شهرستان بهار غرق شد.

شناسه خبر: 12460

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا، ارتین کمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مرد میانسال پس از مشاهده غرق شدن یک سگ در داخل  حوضچه برای نجات و بیرون کشیدن این حیوان اقدام می کند اما خودش غرق می شود.

وی هشدار داد: با توجه به گرم شدن هوا و استقبال از شنا در حوضچه، آبگیر یا استخرهای داخل باغ که نظارتی بر آنها نیست، احتمال غرق شدگی نیز در حال افزایش بوده و این موضوع به زنگ خطر جدی تبدیل شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان یادآور شد: سال گذشته ۲۴ نفر شامل ۲۳ مرد و یک زن در این استان بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

کمالی خاطرنشان کرد: آمار غرق شدگی در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ حدود ۲ برابر افزایش داشته است و ۱۲ نفر سال ۹۹ بر اثر غرق شدگی جان باختند.

وی اضافه کرد: ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون نیز ۲ مورد غرق شدگی رخ داده که در حادثه نخست مردی حدود ۴۰ ساله در سد اکباتان غرق شد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: غرق شدگی زمانی اتفاق می‌افتد که مجاری تنفسی به وسیله هر نوع مایعی مسدود شده یا مایعی به داخل ریه و حبابچه‌های آن راه پیدا کند، ضمن اینکه قطع تنفس و کمبود اکسیژن اصلی‌ترین علت مرگ بر اثر غرق‌شدگی است.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون