سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/4/9 19:57:36

آغاز برداشت جو در مزارع بهار

عبدالحسین اکبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار : کار برداشت محصول جو از مزارع این شهرستان از اواخر خرداد ماه با به کارگیری 95 دستگاه کمباین بومی و 5 دستگاه کمباین مهاجر آغاز شده و تا پایان تیر ماه ادامه می یابد.

شناسه خبر: 12630

 

به گزارش نشاط شهر، عبدالحسین اکبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت : کار برداشت محصول جو از مزارع این شهرستان از اواخر خرداد ماه با به کارگیری 95 دستگاه کمباین بومی و 5 دستگاه کمباین مهاجر آغاز شده و تا پایان تیر ماه ادامه می یابد.

وی افزود: با اقدامات مناسبی که در بحث مبارزه با علف های هرز و سن غلات صورت گرفته و با توجه به کاهش نزولات جوی پیش‌بینی می‌شود تا از مزراع جو حدود 25 هزار و 320 تن محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهار با اشاره به اینکه ارقام جو کشت شده  شامل: بهمن ، آبیدر و محلی می باشد. بوجاری و ضدعفونی بذور، توزیع بذور اصلاح شده، توزیع به موقع نهاده ها، اطلاع رسانی و پیگیری بیمه محصول ( 7235هکتار)، ارائه خدمات فنی و کارشناسی از جمله اقدامات انجام شده به منظور حمایت از کشاورزان جوکار  اعلام کرد.

اکبری در پایان تصریح کرد : به دامداران عزیز توصیه می شود در فصل برداشت علوفه نسبت به خرید و تامین علوفه واحدهای دامی خود اقدام نمایند تا در طول سال با کمبود و افزایش قیمت آن مواجه نشوند.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی