سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

در آستانه عید بزرگ غدیر خم ،مراسم جشنی با حضور طلاب،کادر ، اساتید و مبلغین حوزه علمیه صدیقه کبری (س) و عموم بانوان شهرستان بهار برگزار گردید.

شناسه خبر: 12658

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از معاونت فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار، در این مراسم سرکار خانم معصومه عیوضی ، مدرس و مدیر سابق مدرسه علمیه صدیقه کبری(س) شهرستان بهار ضمن تبریک و بزرگداشت عید سعید غدیر، طی بیاناتی تصریح کرد:

عید غدیر خم از اعیاد بزرگ شیعیان است که سفارش بسیاری در گرامیداشت و بزرگداشت این عید شده است. عیدی که اگر محترم و بزرگ شمرده می شد فاطمیه و عاشورا رقم نمی خورد.

وی افزود: وظیفه ما شیعیان و پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) است که غدیر را خوب بشناسیم و ترویج و تبلیغ کنیم ،چرا که تبلیغ غدیر بر همگان واجب است.

عیوضی با اشاره به حدیثی از پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) " هرکسی در رابطه با غدیر مطلبی را شنید باید به دیگران اطلاع دهد" افزود: واجب است بر همگان در رابطه با غدیر با همدیگر به گفتگو بنشینیم و به یکدیگر اطلاع رسانی کنیم.

مدرس حوزه علمیه خواهران اظهار داشت: خانواده ها به بهانه عید غدیر در ضمن انجام کارهای کوچک اما ارزشمندی نظیر هدیه دادن به فرزندان و طبخ غذا به عشق اهل بیت (علیهم السلام) ماجرای غدیر را برای اهل خانواده یادآور شده و بدینوسیله مبلغ و مروج غدیر باشند .

وی در ادامه چنین بیان داشت: پیامبر خاتم (ص) امت خود را بدون تعیین جانشینی رها نکرد و علی (ع) را پس از خود بعنوان امام و رهبر معرفی نمود و در مقابل زحمات و رنج هایی که در راه اسلام کشیدند "مودت فی القربی" را از امت خواستار شدند.بنابراین دوستی و محبت به اهل بیت و ابراز محبت از اموری است که بعنوان مزد رسالت پیامبر شناخته شده است.

وی ابراز کرد: غدیر باوری مسئله مهمی است که هریک از ما ضمن شناخت و مطالعه پیرامون غدیر بایستی خانواده و اطرافیان خود را آگاهی بخشیم تا در مقابل شبهات و هجمه های دشمنان بیمه شویم.

وی در پایان با تاکید بر تبلیغ غدیر افزود: با مطالعه عمیق در کتابهایی چون " الغدیر" علامه امینی که بصورت مفصل ، متقن و مستند ماجرای غدیر را موشکافی کردند و نیز کتاب " قرآن در غدیر و غدیر در قرآن " آقای باقر انصاری ،مبلغ و پاسخگوی شبهاتی باشیم که در فضای مجازی  مطرح می شود .

سایر برنامه ها:

قرائت قرآن کریم

دکلمه خوانی در وصف مولای متقیان(ع)

مولودیه خوانی

اجرای مسابقه 

پذیرایی

 

انتهای پیام/ص

 

🌀


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر