سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/5/12 12:17:47
معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار شهرستان بهار:

مالکین تنها تا سقف ۱۵ درصد حق افزایش اجاره بها دارند/با مالکین متخلف برخورد قضایی می شود

محمدرضا شفیعی در جلسه کمیته تنظیم بازار شهرستان بهار با اعلام این مطلب که مالکین تنها تا سقف ۱۵ درصد حق افزایش اجاره بها دارند گفت: با مالکینی که بیش از ۱۵ درصد اجاره بها را افزایش دهند برخورد قضایی خواهد شد.

شناسه خبر: 12702

 

گروه - مرضیه کریمی رادپور :  

به گزارش نشاط شهر، صبح امروز جلسه کمیته تنظیم بازار شهرستان بهار با موضوع کنترل اجاره بها  در فرمانداری بهار برگزار شد.

 

در این جلسه معاون عمرانی فرماندار با اشاره به مصوبات اعلامی در خصوص سقف افزایش اجاره بهار اظهار داشت: مالکین تا سقف ۱۵ درصد حق افزایش اجاره در شهرستان را  دارند و اگر مالکی دو خانه داشته باشد و اجاره ندهد مشمول مالیات خواهد شد.

 

محمدرضا شفیعی با اشاره به مالیات های سنگین تعیین شده برای خانه های خالی گفت: مالکین تا ۱۲۰ روز پس از اخذ پایان کار فرصت دارند که خانه های خود را اجاره دهند در غیر این صورت برای آنها ۶ تا ۱۸ برابر مالیات اجاره مالیات خانه خالی خواهد آمد.

 

شفیعی به اجرای دقیق فرآیند اطلاع رسانی در سطح شهرستان در سه سطح مشاورین املاک، عموم مردم و موجر و مستاجر تاکید کرد و اذعان داشت: اطلاعات دقیق از سوابق قراردادهای اجاره باید جمع آوری شود که اداره راه و شهرسازی، شهرداری ها و دهیاری ها موظف به جمع آوری اطلاعات و بانک اطلاعاتی هستند.

 

معاون فرماندار با تعیین فرصت یک ماهه برای جمع اوری بانک اطلاعاتی از سوی اداره راه و شهرسازی و معرفی مالکین به امور مالیاتی گفت: مستاجرین باید بدانند که اهرم فشار دادخواست تعدیل برای کمک به مستاجرین در نظر گرفته شده  و حتی اگر مستاجرین شکایتی نکنند نیز موضوع به طور کامل نظارت خواهد شد.

 

در پایان جلسه مقرر شد متناسب این جلسه در همه بخشداری ها برگزار شده و طی هفته آینده جلسه ای با تعداد ۱۱۰ مشاور املاک سطح شهرستان بهار برگزار شده و اطلاع رسانی دقیق از طریق مشاورین املاک صورت پذیرد.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی