سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/5/15 23:44:11
فرماندار در جمع مشاورین املاک شهرستان بهار:

اجاره بهای املاک مسکونی باید با توان مستاجر همخوانی داشته باشد

صبح امروز جلسه کمیته تنظیم بازار شهرستان بهار با موضوع کنترل و نظارت بر تمدید قراردادهای اجاره با حضور مشاورین املاک سطح شهرستان در فرمانداری بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 12712

 

به گزارش نشاط شهر، صبح امروز جلسه کمیته تنظیم بازار شهرستان بهار با موضوع کنترل و نظارت بر تمدید قراردادهای اجاره با حضور مشاورین املاک سطح شهرستان در فرمانداری بهار برگزار شد.


فرماندار بهار در این جلسه با اشاره به دستورالعمل اجرایی سقف افزایش ۱۵ درصدی اجاره بها اظهار داشت: تکلیف دولت در حوزه مسکن تامین زمین برای ساخت مسکن است.
 وی گفت مسکن یکی از حوزه‌هایی است که عدم نظارت دقیق بر آن منجر به ایجاد تلاطم در بازار شده و در معیشت مردم تاثیر مستقیمی دارد

نباتی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه به خصوص مستاجرین گفت: ما اینجا جمع شده ایم که به مسئله و مشکل مستاجران کمک کنیم. مستاجران عموما از اقشار کم درآمد بوده و نیازمند توجه بیشتری هستند.

وی ادامه داد: مشاوران املاک در تنظیم قراردادها وضعیت اقشار کم درآمد را در نظر بگیرند.

وی با اشاره به روند ثبت تمامی اطلاعات در سامانه امور مالیاتی ادامه داد: بر اساس مصوبه هیات وزیران و دستورالعمل های اجرایی حداکثر  سقف افزایش اجاره بها نسبت به قرارداد قبل ۱۵ درصد است و بایستی اجرایی شود. همچنین بر اساس مصوبه تمامی اطلاعات قراردادها باید در سامانه ثبت گردد.

در این نشست تعدادی از مشاورین املاک شهرستان ضمن اعلام آمادگی برای اجرای قوانین و مقررات برخی ابهامات و اشکالات را مطرح نمودند.

زهرا صادقی گلزار

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی