سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/6/27 20:42:20
همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی صورت گرفت:

مواکب و ایستگاه های صلواتی سطح شهرستان بهار خالصانه به زوار اربعین خدمت رسانی کردند

همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی خبرنگاران و اصحاب رسانه شهر بهار از استقرار مواکب و ایستگاه های صلواتی از جمله موکب آیت‌الله بهاری ورودی شهرستان، موکب شهدای لالجین، موکب شهید صانعی، موکب علی ابن موسی الرضا، موکب ابا صالح المهدی، موکب شهدای بخش صالح آباد و نحوه خدمات رسانی به زائرين اباعبدالله الحسین "ع" در این مواکب، بازدید کردند.

شناسه خبر: 12821

 

به گزارش نشاط شهر، همزمان با فرار رسیدن اربعین حسینی به همت خیرین و کمک های مردمی شهرستان بهار شاهد استقرار ایستگاه های صلواتی و مواکب در نقاط مختلف شهرستان بهار بودیم. مواکب شهرستان با حضور زائرین ابا عبدالله الحسین علیه السلام رنگ و بوی حسینی به خود گرفت و استاندار همدان با هيئت همراه و فرماندار بهار و مسئولین استانی و شهرستانی بازدید هایی متعدد از این موکب داشتند و در طی بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه گفتگویی با زائران و خادمان مواکب داشتیم.

 

استقرار موکب آیت‌الله شیخ محمد بهاری "ره" در ورودی شهر بهار

 

از مواکب شهرستان می‌توان به دو موکب آیت‌الله بهاری ره یکی در کشور عراق و دیگری واقع در ورودی شهرستان بهار اشاره کرد و لازم به ذکر است که در ایستگاه صلواتی آیت‌الله بهاری مستقر در ورودی شهر بهار خادمان شهر بهار از نوجوان پسر، دختر زن، مرد، تا میانسال به صورت خودجوش و داوطلبانه با خادمین شیفت پذیرایی روستای شهيد پرور حسام آباد به زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام شبانه روز خدمت میکنند.

 

سید محمد موسوی مسئول موکب آیت‌الله بهاری عنوان کرد : حدود پنج روزی میباشد که ۵۰ نفر آقا و ۱۵ نفر خانم هر روز به طور میانگین به ۸ هزار نفر در سه وعده غذایی صبحانه،نهار و شام  خدمت رسانی می‌کنیم .

 

وی افزود: در خدمت رسانی راه امام حسین به زائرين اباعبدالله الحسین علیه السلام خسته نمی‌شویم و به فرمان مقام معظم رهبری ان شاءالله که به یاری خداوند متعال بتوانیم پرچم ابا عبدالله الحسین علیه السلام را همیشه برافراشته نگه داریم .

 

یکی دیگر از خادمان موکب آیت الله بهاری ثواب زیارت کربلا را خدمت رسانی به زائرين حسینی دانست و گفت: به عشق امام حسین بنده پنج سال است که به طور هر ساله در موکب آیت‌الله بهاری در کربلای معلی خدمت میکردم و الحمدالله امسال توفیق خدمت رسانی به زائرين اباعبدالله را در این موکب بدست آوردم  .

 

وی بیان کرد : شور حسینی خدمت به زائرين بسیار حس خوبی است و درخواست من از اباعبدالله الحسین ظهور آقا امام زمان و عاقبت بخیری جوانان است.

 

 

 

برپایی موکب شهدای لالجین و موکب سه ساله های حسینی 

 

همچنین خبرنگاران و اصحاب رسانه شهر بهار از  موکب بخش لالجین که شهدای لالجین نام گذاری شده بود وهمچنین در کنار این موکب موکب سه ساله های حسینی هم برپا شده بود به بازدید پرداختند 

 

محمد رضا مناسبی از برپایی موکب شهدای بخش لالجین که زیر مجموعه این موکب، موکب سه ساله های حسینی بود خبر داد و گفت : با کمک دوستان و خادمان سید الشهدا علیه السلام همه دست به دست در یک باغ مصفا محیطی برای کودکان و نوجوانان آماده کردیم و این عروسک ها هدیه به کودکان و نوجوانانی است که در سفر اربعین حضور ندارند .

 

وی افزود: ما با نگاه به ترغیب و تشویق به جمعیت و فرزندآوری از والدین گرامی درخواست داریم که این‌ عروسک هارا از ما به هدیه بگيرند و با خود ببرند و تقویم به فرزندانی که کنند که هنوز حضور ندارند و با هدیه این عروسک ها دوست داریم قبل از به دنیا آمدن فرزندان این عروسک ها اولین هدیه زندگی خود را در مسیر کربلا در فضای سیدالشهدایی تقدیم محضر کودکان آینده این سرزمين کنیم 

 

مناسبی ادامه داد:عروسک هارا در دو بخش تهیه کردیم که اکثر آنها حاصل دست رنج خادم های سید الشهدا در لالجین است که به این موکب هدیه کردند و بقیه آنها را نیز تهیه کرده ایم . 

 

 

استقرار موکب شهید صانعی در حسینیه حضرت ابوالفضل "ع" روستای آبرومند 

 

از دیگر مواکب شهرستان بهار، موکب شهید مدافع حرم مجید صانعی موفق اشاره کرد که در مسجد حضرت اباالفضل(ع) برای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی مستقر شده است

 

 وزینی، دهیار روستای آبرومند نیز اظهار داشت: ایستگاه صلواتی شهید صانعی از سال ۱۳۹۴ آغاز به فعالیت کرده است و این موکب واقع در حسینیه "زائر سرای حضرت اباالفضل(ع) ورودی روستا میباشد که در سه وعده غذایی صبحانه،نهار و شام از زائرین پذیرایی میکنیم و در این منطقه که مربوط به بخش مرکزی شهرستان بهار است اکثر سال ها درطی مسیر برگشت زائرين آمادگی خدمات رسانی چند روز پیش از اربعين و چند روز بعد از اربعين را دارد.

 

وی ادامه داد : لازم به ذکر است که هزینه پذیرایی از زائرین بع صورت کمک های مردمی، مردم کل منطقه و شهرستان است و از روستا های اطراف شامل؛روستای سیمین،حصار،چوتاش کمک رسانی می‌کنند و همچنین در خصوص پذیرایی از زائرین ابا عبدالله الحسین علیه السلام سعي کرده ایم که غذا های سالم‌ و سنتی ارائه دهیم

 

وی از اهالی روستا که در برپایی موکب کمک رسانی کردند و هم اکنون به زائرين اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهند تقدیر و تشکر کرد

 

یکی از زائرين حسینی که از قم به کربلای معلی مشرف شده بود با تقدیر و تشکر از زحمات خادمان موکب و ایستگاه صلواتی شهید صانعی که با تمام توان خدمت رسانی می‌کنند عنوان کرد: خداوند متعال به حق اباعبدالله الحسین علیه السلام به مقام معظم رهبری و دولت انقلابی کشورمان و همچنین خادمین اربعین حسینی که به زائران خدمت رسانی می‌کنند عمری طولانی و با عزت عنایت کند.

 

 

برپایی غرفه فرهنگی توسط مربیان کانون همدان استقرار در موکب علی ابن موسی الرضا

 

همزمان با فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهيدان  مربیان کانون استان همدان با مستقر شدن در موکب علی ابن موسی الرضا اقدام به برپایی غرفه و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان کردند.

 

رضا نصرتی مطلوب معاون سياسی امنیتی اجتماعی فرمانداری شهرستان بهار در بازدید از موکب علی ابن موسی الرضا و برپایی غرفه فرهنگی توسط مربیان کانون همدان عنوان کرد: خدا را شاکریم که ما در شهرستان بهار شاهد این هستیم که مردم عزیز و ولایتمدار شهرستان با حضور خود حدود ۱۴ موکب (ایستگاه صلواتی) و با نیت همت کمک های مردمی و نیت خیری که این مردم ولایتمدار دارند برای برپایی این موکب در نقاط مختلف شهرستان در حال تلاش هستند .

 

 وی ادامه داد : همه این موارد به واسطه کمک های مردمی و نیت خیری که این مردم ولایتمدار دارند در مسیر رفت و برگشت ایستگاه های صلواتی داریم که از زائرین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام استقبال می‌کنند و همچنین سه ایستگاه صلواتی "موکب" به نیابت از مردم شهرستان بهار در کشور عراق مستقر هستند. 

 

وی بیان کرد: امیدواریم در این مسیر، زائران اربعین حسینی به سلامتی به مقصود خود سالم‌ و سلامت برسند.

 

 

برپایی موکب شهدای بخش صالح اباد

 

از دیگر مواکب های شهرستان موکب بهش صالح آباد بود که با نام شهدا مزین شده بود .

مسئول برپایی این موکب با عرض تسلیت ایام سوگواري شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام گفت : در این موکب حدود ۵۰ نفر از خامین امام حسین علیه السلام شبانه روز در سه وعده غذایی صبحانه،نهار و شام خالصانه برای خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی تلاش می‌کنند  

وی اضافه کرد: از تمام خیرین و مردم شریف برای کمک رسانی به این موکب تشکر میکنم و خدا را شاکریم هستم که توفیق خدمت رسانی در راه امام حسین را به ما عطا نمود.

 

 

برپایی موکب ابا صالح المهدی(عج)

 

در این موکب نوجوانی حضور داشت که با عشق و با تمام وجود به زائرين خدمت می‌کرد به پای گفتگو با این خادم نوجوان نشستیم .

 

وی گفت: حس خدمت کردن به زائرين اباعبدالله الحسین علیه السلام در راه امام حسین بسیار حس لذت بخشي است. 

وی ادامه داد: بنده با تمام توان در هر کاری به عشق امام حسین به زائرين اربعین حسینی خدمت میکنم و از تمام خیرین و نیکوکارانی که در برپایی این موکب زحمت کشیدند و فرصت خدمت گذاری در راه امام حسین علیه السلام را به ما دادند کمال تقدیر و تشکر را دارم.

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.