سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

ظهر امروز مراسم تودیع حجت‌الاسلام جمشیدی رئیس اسبق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و معارفه حجت‌الاسلام کرمی به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار باحضور مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان، امام جمعه بهار، بخشداران و فعالین اجتماعی و سایر مسئولین استانی و شهرستانی در محل دفتر امام جمعه بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 13228

 

به گزارش نشاط شهر، در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد هادی نظیری مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان همدان با تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان عنوان کرد: سالی که با ماه میهمانی الهی همراه با پهن شدن سفره ضیافت الهی آغاز شود سالی پر از خیر و برکت خواهد بود و ان شاءالله سالی پر از معنویت و سالی که تلاش همگان جهت ایجاد بستر و مقدمه سازی امام عصر والزمان عج باشد.

 

 

 باید تلاش کنیم کاستی ها را با اتحاد و همبستگی و انسجام حل کنیم

 

 حجت‌الاسلام نظیری افزود: گاهی منتخبین جامعه؛نخبگان و.. غافلند، به پای امام جامعه و در افق حرکت نمی‌کنند باید تلاش کنیم کاستی ها را در کنار هم قرار گرفتن و با اتحاد انسجام، همبستگی،همدلی، حل کنیم.

 

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اقدام آیت الله رئیسی ریاست جمهوری در راستای جهاد سازندگی و به طوری که حرکت های ساختار مند جهاد گونه در فضای جامعه را احیا کنند عنوان کرد: یک حلقه اتصال دولت و حاکمیت و مردم صورت گرفته؛ به فراخور، اقدام عملی که انجام شده از جمله؛ تشکیل شورای عالی جهاد در کشور متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی، باید عزم اذهام را جذب کنیم‌ با یک حرکت جهادی حرکت هایی رو پیش بگیریم.

 

شهرستان بهار جایگاه این را دارد که در سطح ملی و بین المللی به عنوان قطب اخلاق و عرفان بدرخشد

 

محمد هادی نظیری از خدمات ،زحمات و مجاهدت های حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی که ۸ سال امر هدایت اداره تبلیغات اسلامی در شهرستان بهار را بر عهده دار بودند تقدیر و تشکر کرد .

 

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی استان همدان خطاب به حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار گفت: سابقه ای که نسبت به ایشان داریم دوندگی، تلاش و جدیت در کار می‌باشد و شهرستان بهار جایگاه این را دارد که درسطح ملی و بین‌المللی به عنوان قطب اخلاق و عرفان، قطب حرکت های معنوی و اثر گذار در جامعه اسلامی بدرخشد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: دیداری که با حضرت آقا جهت کنگره حضرت آیت الله تعلقی داشتیم حضرت مقام معظم رهبری فرمودند که خاک همدان، از شهدای استان گرفته تا علما عارف خیز است. 

 

 اگر فرهنگ ما درست نشود اقتصاد ما نیز درست نخواهد شد

 

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهر بهار با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب برآمده از روح خدا باوری است و انقلاب ما، انقلاب فرهنگی می‌باشد؛ انقلاب ماه انقلاب اقتصادی نیست و کار ما نیز کار فرهنگی است، جهان برآمده علت ها و علل هاست که بزرگترین دغدغه ای که حضرت امام ره و تمام شهدا رفتند که فرهنگ و نگرش، بینش،معنویت اسلام بماند.

 

حجت الاسلام مصباح افزود: ناموس یک حقیقت است و خدا هم غیور و غیرت دارد، ناموس فرهنگ است و اگر فرهنگ ما درست نشود اقتصاد ما نیز درست نخواهد شد، اگر فرهنگ‌ درست شد امر به معروف و نهی از منکر جایگاه خود را پیدا می‌کند و فروعات دین معنا پیدا می‌کند، اگر نوع نگاه اسلامی در جامعه ما از همه لحاظ از جمله اقتصادی،سیاسی، نظامی و.. تا فرهنگ درست نشود ما انتظار گشایش نباید داشته باشیم

 

 اگر ما حوزه علمیه را ما آباد کردیم فرهنگ درست می‌شود

 

امام جمعه بهار اذعان داشت: ریشه ما حوزات علمیه و نهاد هایی که متولی فرهنگی مانند سازمان تبلیغات، اداره فرهنگ و ارشاد هستند که اگر اینها را باربر نکردیم قطعا ضایشی در جامعه اتفاق نخواهد افتاد، مهد فرهنگ‌سازی با توجه به فرموده حضرت امام، حوزه علمیه است که اگر ما حوزه علمیه را ما آباد کردیم فرهنگ درست می‌شود و شهرستان بهار نیز مدیون این عارف بزرگوار و نامدار آیت‌الله شیخ محمد بهاری ره است.

 

ریشه همه مشکلات بحث مدیریت است/ ما یک مدیریت علمی محقق شده تحقیق شده در کشور نداریم

 

همچنين حجت‌الاسلام جمشیدی رئیس اسبق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار نیز در این مراسم گفت: خدا را شاکریم که این توفیق را با بنده عطا نمود تا که به طور تقریبی ۷ سال و هفت ماه در محضر مردم مومن ولایی و انقلابی شهرستان بهار باشیم و لازم به ذکر است که ریشه همه مشکلات بحث مدیریت است، ما یک مدیریت علمی محقق شده تحقیق شده در کشور نداریم وبه صورت سلیقه ای مخصوصا در بعد فرهنگی می‌باشد که در این بعد ما مشکل داریم و هر کسی از یک زوایایی به مدیریت نگاه میکند.

 

جمشیدی افزود: در ۸ سال مدیریت بنده، کانون مداحان،هیئت امنای مساجد،کانون های فرهنگی مخصوصا حوزه های علمیه، ائمه جماعات و.. و حوزه بانوان و هئیات مذهبي و ستاد نهضت پیشرفت بسیار زحمت کشیدند و شبکه سازی در شهرستان بهار انجام گرفت.

 

 ما در فهم دین کم کاری کرده ایم

 

رئیس اسبق اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار گفت: تنها شهرستانی که یک ساختار ریشه ای در بعد قرآنی کار شد شهرستان بهار بود و ۶۶۰ نفر را در بُعد تربیت مربی قرآنی در رشته های مختلف قرآن از دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی مدرک خود را دریافت کردند و با همین مدرک جذب آموزش و پرورش شدند 

 

حجت‌الاسلام کرمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار نیز در این مراسم با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: ما هم اکنون در محاصره تبلیغاتی دشمن قرار داریم و ما در فهم دین بسیار کم کاری کردیم.

 

وی به به تاکیدات مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین پرداخت و گفت : وظیفه داریم که جهاد تبیین را انجام دهیم  زیرا دشمن تحریف انجام می‌دهد.

 

شایان ذکر است که در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی تودیع و حجت‌الاسلام کرمی  به عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار معارفه گردید

 

فاطمه بدرلو 

 

مشاهده گزارش تصویری از مراسم تودیع و معارفه

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.