سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهار: در سال جاری در شهرستان بهار تعداد ۵۰ نفر از دانش آموزان ابتدایی، ۱۷۰ نفر از دانش آموز متوسطه اول و ۱۳۰ نفر از دانش آموزان متوسطه دوم از تحصیل بازمانده اند.

شناسه خبر: 14573

 

به گزارش نشاط شهر، شورای آموزش و پرورش بهار باحضور حجت‌الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه بهار، مجتبی فیض الهی فرماندار شهرستان، حسین فیض الهی رییس اداره آموزش و پرورش بهار، شاهین فرجی فر شهردار شهر، سعید ماهری پیرو رییس شورای اسلامی شهر، معاونین آموزشی و پرورشی و کارشناسان در ساختمان آموزش و پرورش برگزار شد.

 

ابتدا حجت الاسلام والمسلمین مصباح امام جمعه شهرستان بهار گفت: جلساتی که برگزار می‌کنیم می بایست هدفمند و دارای خروجی باشد و در رابطه با مصوباتی که تصویب شده گزارشی ارائه دهیم که آیا مثمر ثمر بوده است یا خیر.

 

وی در ادامه گفت: یکی از عمده ترین مشکلات آسیب شناسی که می بایست به آن اشاره کرد ترک تحصیل دانش آموزان است. باید شناسایی شود و نوع واکنش و علل آن مشخص شود و برای رفع آن چاره اندیشی کرد.

 

امام جمعه بهار در خصوص نزدیک شدن به هفته گرامیداشت مقام معلم از همه ی ادارات و دستگاه های اجرایی خواست که در این زمینه مشارکت داشته باشند و از فیض الهی ریاست آموزش و پرورش درخواست نمود که برنامه های متنوعی از جمله همایش، دیدار با پیشکسوتان و اجرای مسابقات ورزشی و سلامت و اقداماتی از این دست صورت گیرد. 

 

وی در پایان به امتحانات نهایی دانش آموزان پرداخت و عنوان کرد: باید بستر سازی  مناسب برای آنها در نظر گرفته شود و فرصت کافی در بین امتحانات لحاظ شود.

 

سپس مجتبی فیض الهی فرماندار شهرستان بهار در خصوص آسیب شناسی دانش آموزان با تایید صحبت های حجت الاسلام والمسلمین مصباح، گفت: باید این دست دانش آموزان رصد شوند و سعی کنیم آنها را به تحصیل بازگردانیم  به ویژه می‌توانیم آنها را در رشته های مهارت محور جذب کنیم تا در شغل های آزاد صاحب درامد شوند.

 

وی در پایان گفت: در خصوص امتحانات نهایی به دلیل محدودیت فضا و نبود تجهیزات کافی برای برگزاری آزمون از دانشگاه آزاد و پیام‌ نور درخواست کمک کردیم.

 

در پایان جلسه حسین فیض الهی در خصوص آمار ترک تحصیل دانش آموزان گفت: در سال جاری در شهرستان بهار تعداد ۵۰ نفر از دانش آموزان ابتدایی، ۱۷۰ نفر از دانش آموز متوسطه اول و ۱۳۰ نفر از دانش آموزان متوسطه دوم از تحصیل بازمانده اند.

 

وی در رابطه با علت ترک تحصیل این دانش آموزان گفت: برخی به علت نداشتن لباس، کفش، کیف و لوازم التحریر و برخی به علت معلولیت جسمی، ذهنی، بدسرپرستی، بی سرپرستی، ازدواج و بی انگیزگی و مشکلات مالی از تحصیل بازماندند البته از این آمار تعدادی با مداخله مدیر و مشاور به مدرسه برگشتند.

 

وی در ادامه گفت: به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم برنامه های جذاب و متنوعی درنظر گرفته شده است و امید است همه‌ی ادارات همکاری کنند.

 

وی افزود: در راستای احداث فضای تجاری با مشارکت بخش خصوصی و تامین نیازهای جاری، از مولدسازی اموال مازاد استفاده خواهد شد زیرا ایجاد فضاهای تجاری، به توانمندسازی مدارس دارای ظرفیت کمک خواهد کرد.

 

 

 

 

آرزو میرزایی

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی