سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

جلسه ی برسی مشکلات روستای هارون آباد با حضور فرماندار شهرستان بهار ،معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری ،بخشدار لالجین ،تعدادی از روسای ادارات ،دهیار و اعضای شورا و برخی ساکنین در روستای هارون آباد برگزار شد.

شناسه خبر: 14672

 

به گزارش نشاط شهر، جلسه ی برسی مشکلات روستای هارون آباد با حضور فرماندار شهرستان بهار ،معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری ،بخشدار لالجین ،تعدادی از روسای ادارات ،دهیار و اعضای شورا و برخی ساکنین در روستای هارون آباد برگزار شد.

 

در این جلسه صحرایی رئیس شورای روستای هارون آباد به ارائه  گزارش کوتاهی از اقدامات صورت گرفته در روستا پرداخت و گفت: سال گذشته مصوبات خوبی در خصوص سازماندهی آرامستان، جانمایی منبع آب، نصب دوربین مداربسته، کمک به مکان‌های مذهبی، لوله کشی آب و فاضلاب، ایجاد باشگاه بانوان و.... داشتیم که بسیاری از آنها اجرایی شده است.

 

وی در ادامه به شرح مشکلات روستا پرداخت و گفت: علی رغم اقدامات انجام شده  مشکلاتی در روستا وجود دارد که نیازمند کمک مسئولین است.

 

وی افزود:این روستای فاقد ساختمان دهیاری است و چندین کوچه  به مجموع طول تقریبی ۸۰۰ متر به آسفالت نیاز دارد و این دو مورد از اساسی‌ترین مشکلات روستای هارون آباد است.

 

وی در خصوص مشکلات کشاورزان روستا گفت : با توجه به کم بودن چاه‌های آب کشاورزی در روستا انسداد برخی از این چاه‌ها باعث نگرانی کشاورزان روستا شده است ،مشکلاتی در دریافت کود دولتی  برای کشاورزان وجود دارد و هزینه تامین کود آزاد هم بسیار بالاست،کاهش سهمیه سوخت گازوئیل یکی دیگر از مشکلات قابل توجه است.

 

صحرایی به  مهاجرت معکوس روستا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روستای هارون آباد ۸۲۲ نفر جمعیت دارد که اگر زیرساخت‌ها در روستا ایجاد شود با مهاجرت معکوس جمعیت روستا افزایش خواهد داشت از این جهت از بنیاد مسکن تقاضای الحاق دو هکتار زمین جهت ساخت مسکن داریم.

 

رئیس شورای روستای هارون آباد از نبود زیرگذر در ورودی روستا اعلام نارضایتی کرد و گفت: از آنجا که زمین‌های زراعی در یک طرف جاده غار علیصدر و روستا در طرف دیگر جاده، قرار گرفته است وجود زیرگذر نقش مهمی برای تردد ساکنین دارد.

 

وی ادامه داد: ۵۰۰ متر از لوله فرسوده فاضلاب نیاز به تعویض دارد.

 

سماوات دهیار روستای هارون آباد خواستار پرداخت متوازن اعتبارات و منابع مختلف بین روستاها شد.

 

در این جلسه دکتر مجتبی فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار پس از شنیدن مشکلات روستا گفت : مشکلات روستاها  باید با بازدید میدانی و تعاملات بیشتر پیگیری و حل شود.

 

سپس از بخشدار محترم لالجین درخواست کرد مصوبات را به شورا و دهیارا ابلاغ کرده و بعد از طریق دستگاه های اجرایی آنها را پیگیری نماید.

 

دکتر فیض اللهی در خصوص احداث ساختمان دهیاری هارون آباد گفت: در کل شهرستان دهیاری‌های فاقد ساختمان باید مشخص شده و در اولویت قرار گیرد،برای احداث ساختمان دهیاری نیز می‌تواند اعتبارات عمرانی دهیاری استفاده کرد.

 

وی ادامه داد: فراهم کردن زیرساخت‌ها برای توسعه روستا باید در اولویت قرار گیرد.

 

وی به نوسازی و مقاوم سازی  ۹۰ درصد از واحد های روستا اشاره کرد و گفت: در روستای هارون آباد از ۱۷۷ واحد مسکونی تعداد ۱۴۵ واحد با استقبال مردم نوسازی و مقاوم سازی شده است.

 

فرماندار بهار ادامه داد: شبکه فرسوده آب نیازمند تعویض است که به زودی اجرا خواهد شد.

 

وی اذعان داشت: در دو سال گذشته ۱۸ روستای بخش لالجین بیشترین حجم قیر را جذب کرده و حداقل یک فاز آسفالت، در هر روستا انجام شده است.

 

وی با یادآوری بحران آب ادامه داد: طبق مصوبه وزارت نیرو چاه‌های غیرمجاز اید پلمپ شوند و چاه‌های فاقد پروانه باید پس از تعیین و تکلیف و دریافت پروانه کنتر نصب کنند.

 

وی ادامه داد: موضوع نبود زیرگذر یکی از مسائل مهم برای روستا تلقی می‌شود و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده ای باید به این حوزه وارد شود.

 

فرماندار شهرستان بهار گفت: سال گذشته در روستای هارون آباد سه معبر اصلی با اعتبار یک میلیارد تومان آسفالت شده است که از مبلغ مذکور ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده و باقی امسال پرداخت میشود.

 

 

هانیه عبدی

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار# روستا#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی