سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

دکتر مجتبی فیض اللهی فرماندار شهرستان بهار به همراه مهندس محمدی مدیر منابع طبیعی شهرستان از پروژه درحال احداث و عملیات اجرایی بند سنگی_ملاتی روستای حسین آباد عاشوری و فسیجان بخش مرکزی این شهرستان با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان بازدید کرد.

شناسه خبر: 15094

 

به گزارش نشاط شهر، فرماندار شهرستان بهار گفت: باتوجه به پیگری های نماینده مجلس و مدیر کل اداره منابع طبیعی و ریاست منابع طبیعی شهرستان بهار توانستیم بودجه ای را تخصیص دهیم زیرا این پروژه یکی از پروژه های مهم آبخیزداری و منابع طبیعی استان و شهرستان محسوب میشود.

 

 

وی افزود: آب بند از فرسایش خاک و منابع و تغذیه خاک و مدیریت روان آبها استفاده میشود و خشکه چین و سنگی ملاتی وگابیونی تعلق دارد. برای بحران کم آبی میتوانیم آبهای سطحی را جمع آوری کرده و استفاده کنیم.

محمدی ریاست اداره منابع طبیعی افزود: روستای حسین آباد عاشوری ۱۸۴۱هکتار مساحت دارد که هر هکتار با ۲۷۰متر معکب کنترل رسوب ،۸۱متر مکعب نفوذ آب های سفره های زیرزمینی و همچنین دو تن کنترل فرسایش و ۱۰۰کیلوگرم افزایش تولید علوفه نیز به همراه خواهد داشت.

وی افزود: هدف از این طرح تغذیه سفره های زیرزمینی و کنترل از فرسایش و حفظ کیفیت آب و تامین آب شرب می باشد. از دیگر فواید این پروژه میتوان به نگهداری از منابع طبیعی اشاره کرد.

محمدی در ادامه گفت: هر آب بند به اعتبار ۱میلیارد تومان که یک آب بند در روستای حسین آباد عاشوری و یک آب بند در روستای فسیجان و دو آب بند در جعفر آباد به بهره داری رسیده است که مجموعا ۴میلیارد تومان مختص پروژه ها شده و امید است که بتوانیم در مناطق دیگر با توجه به موقعیت جغرافیایی در نظر گرفته شود.

آرزو میرزایی

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

ثبت‌نام متقاضیان عمره از ۱۷ شهریور آغاز می‌شود / اولویت نخست متعلق به افرادی است که سال گذشته تکمیل وجه کرده‌ بودند اما به دلیل لغو اعزام‌ها، وجه پرداختی به زائران برگشت داده شد / اولویت یک تا ۱۸۰ نیز در مرحله بعدی فراخوان خواهند شد / زمان اعزام زائران از اواخر شهریور ماه است / میانگین هزینه سفر ۴۵ میلیون تومان است