کد خبر : 10968
تاریخ : 1400/2/12
گروه خبری : روستا

در روستای حصارقره باغی آب آشامیدنی نوبتی است

سلطان افشاری درگفتگو باخبرنگار نشاط بهار به کمبود بودجه دهیاری هاکه پاسخگوی هیچگونه طرحهای عمرانی روستاهانیست اشاره کرد.

به گزارش نشاط بهار؛ سلطان افشاری عضو شورای اسبق روستای حصار قره باغی درابتدا بیان کرد: آب آشامیدنی که سرچشمه آن از کوه کرکسین تأمین میشود و باید نیاز ۴۰۰ خانوار را تأمین کند به علت کمبود،یک روز در میان است که ۵ سال پیش باهمکاری شورا،دهیاری و اداره آبفا چاهی در نزدیکی روستا کنده شده که به علت نبود اعتبار بلااستفاده مانده وباتوجه به مضیقه بودن اهالی نیاز به مساعدت دولت داریم.



افشاری ادامه اظهارداشت:مشکل راه روستا و روستاهای همجوار که ۷روستا حدودا ۷۵۰۰ نفر جمعیت دارد دیگر قابل ترددنیست و نیاز به آسفالت و ترمیم دارد و همچنین بالای روستای نورآباد، رودخانه که به علت نبود گارد درکنارجاده و عدم دید باعث سقوط تعدادی زیادی وسیله نقلیه به رودخانه شده است و این معضل مساعدت مسئولین رامیطلبد.

وی خاطرنشان کرد: داخل روستا ۵ سال پیش با همکاری شورا ، دهیاری ، بنیاد مسکن و بخشداری مرکزی مقداری آسفالت شده، اما بقیه کوچه های اصلی نیاز به آسفالت دارند.

وی افزود: آب کشاورزی که از رودخانه سرچشمه میگیرد دارای ۹ جوی اصلی است که ۴ جوی آن توسط جهادکشاورزی و مساعدت اهالی در طرح لوله گذاری قرارگرفته که کشاورزان قادر به پرداخت خودیاری نیستند و به این دلیل طرح راکد مانده است.

افشاری خاطرنشان کرد: درروستاها همانند شهرها از ثبت نام کردن در شورای روستایی بدلیل عدم حمایت مالی استقبال نمیشود؛شوراهای روستایی مگر چه فرقی با سوراهای شهری دارند که حمایت مالی نمیشوند؟!
و از طرفی شوراهای روستایی در ادارات سنگ زیرین آسیاب هستند و هیچگونه حمایت مالی و تحت دیگر حمایت‌ها نمیشوند.


سلطان افشاری عضو اسبق شورای روستای حصار قره باغی درپایان عنوان کرد: ۲۶ سال دراین روستا عضو شورا بوده ام وانتظارم از دولت و مجلس این است که شورای روستاها هم همانند دیگر شوراها ازحقوق ومزایا وحداقل بیمه برخوردارباشند و از ادارات و ارگانهای مربوطه خواستار مساعدت و پیگیری مشکلات ذکرشده این روستا را دارم.

انتهای پیام /

  لینک
https://neshateshahr.ir/Press/ShowNews/10968