سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/1/24 10:48:27
تشکیل کارگروه خیریه ای در روستای رسول آباد در جهت خدمت رسانی

تشکیل کارگروه خیریه ای در روستای رسول آباد در جهت خدمت رسانی

حجت الاسلام علی کاظمی‌ تحصیل روحانی۲۷ ساله ی رسول آبادسفلی از توابع بخش مرکزی شهرستان بهار پس از سالها دوری از فضای روستا برای خدمت به هم روستایی های خود در کسوت امام روستا باهدف تبلیغ دین،پیشرفت و آبادانی این روستا به زادگاه خود برگشت.

شناسه خبر: 10876

به گزارش نشاط بهار؛ حجت الاسلام  کاظمی در گفتگو با خبرنگار ما هدف خود را ادای دین به اسلام و تبلیغ فرهنگ اسلامی دانست و افزود:با شیوع ویروس کرونا و کمرنگ شدن حضور فیزیکی اهالی و تبلیغ چهره به چهره در اجتماعات مذهبی و نماز جماعت در مساجدنیازبه روحانی روستا رابرای انجام فعالیت‌های دینی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را برای  رسیدگی به مسائل روستا بیشتر احساس شد.

حجت الاسلام کاظمی عنوان کرد: همزبانی (کرد) بودن با اهالی روستا و شناخت رسم و رسوماتشان یکی از عواملی است که باعث ارتباط با اهالی و باعث پیشبرد بهتر اهداف  میشود.

وی در کنار اقامه فرایض دینی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی به عنوان یک کارشناس دینی به اهالی مشورت‌ میدهد و با کمک خیرین وبا برخورداری از ظرفیت های موجود روستابرنامه‌هایی برای نوجوانان و جوانان انجام میدهد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های آموزش احکام و قرآن و آموزش معارف اسلامی و تقویت اعتقادات اسلامی، مسابقات فرهنگی همراه با جوایز برای نوجوانان، کودکان در  شبکه های اجتماعی ،را در فضای مجازی اختصاص داده‌ایم و  فرصت خوبی است تا کارهاو تبلیغات فرهنگی را در بستر فضای مجازی پیاده کنیم.

وی در جهت پیشبرد اهداف ، خدمت رسانی به اهالی روستا و روستاهای اطراف به  پشتیبانی و کمک خیرین وتشکیل کارگروه خیریه‌ای اشاره کرد و گفت:با شناسایی و حل مشکلات خانواده‌ها در زمینه اعتیاد ،درمان،خرید دارو، بسته‌های غذایی،تهیه کمک هزینه تحصیل و جهزیه برای نیازمندان صورت میگیرد و همچنین ساخت اتاق برای روحانی عالم  در داخل مسجد که به صورت شبانه روزی در خدمت اهالی است.

درادامه وی از انجام کارهای جهادی توسط گروه جهادی روستا درحوزه کشاورزی و ساخت منزل نیز خبر داد. و افزود:با توجه به این که این روستا در جاده اصلی و اتوبان قرار دارد و با کمک مسئولان و همت روستائیان برای برپایی بازارچه‌ های محصولات باغات روستا نظیر گردو، انگور و سیب باعث اشتغال زایی و رونق اقتصادی میشود.

حجت الاسلام کاظمی در پایان گفت:جلسات مختلفی را با سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه و دستگاه‌های ذی ربط برای رفع مشکلات فرهنگی داشته ایم و در رفع مشکلات زیرساختی روستا نیز نشست‌هایی با فرمانداری و دستگاه‌های مرتبط برگزار کرده ایم.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: حوزه_علمیه#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی