سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

محمود غفاری گفت: امروزه تئاتر به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای آموزشی و تربیتی در سراسر جهان فارغ از هر نوع نگرش سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی در سیستم های آموزشی و فرهنگی از جایگاه بسیار ممتازی برخوردار است.

شناسه خبر: 10945

به گزارش نشاط شهر در ایران همه ساله مراسمی با عنوان هفته بزرگداشت تئاتر از تاریخ ۹ تا ۱۵ اردیبهشت ماه، به عنوان جشن ‘اردیبهشت تئاتر ایران’ برای بزرگداشت این هنر و هنرمندان آن در سراسر کشور برگزار می شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی شهرستان بهار به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر در ایران به خبرنگار عصرهمدان گفت: تئاتر ریشه در آیین، مذهب و سنت دارد، ریشه در باورها و مناسک؛ از عهد باستان تا به امروز تئاتر همواره در میان جوامع بشری نفس کشیده و زنده است. از نیایش واره ها و مراسم آیینی گرفته تا جنبش ها و جریان های فرهنگی و اجتماعی می توان نشانی از تئاتر دید.

وی افزود: تئاتر هنر گفتگو و ارتباط است، هنری که بدون واسطه با مخاطبش در تعامل است، از حضور مخاطب انرژی می گیرد و چندین برابر انرژی می بخشد. هنری که فریب نمی دهد و دروغ نمی گوید، از انزوا می گریزد و به جمع پناه می آورد، همه ی ما بارها در شکل های گوناگون با تئاتر گریه کرده و خندیده ایم، شادی و غصه را تجربه کرده ایم، دل به قصه هایش سپرده وبا نقش آفرینانش در روی صحنه یکی شده ایم و به دنیاهای رنگارنگ سفر کرده ایم.

غفاری اضافه کرد: در تئاتر از همدیگر می آموزیم که اندیشه ها را به اشتراک بگذاریم، همدلی و همکاری را تمرین می کنیم و به خاطر می سپاریم که برای رسیدن به سر منزل مقصود ، باید که خاک درگه اهل هنر شویم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی بهار اظهار کرد: امروزه تئاتر به عنوان یکی از مهم ترین ابزارهای آموزشی و تربیتی در سراسر جهان فارغ از هر نوع نگرش سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی در سیستم های آموزشی و فرهنگی از جایگاه بسیار ممتازی برخوردار است. تئاتر در تربیت کودکان و نوجوانان و بالا بردن سطح اعتماد به نفس آن ها کاربردی اساسی دارد و در همه کشورهایی که فرهنگ و هنر و خانواده برایشان مهم است، برای تئاتر بودجه مناسب در نظر می گیرند، برنامه ریزی صحیح برایش انجام می دهند و اندیشه ی گروه های اجرایی و مخاطبان را محترم می شمارند.

غفاری ادامه داد: امیدواریم در کشور عزیزمان هم این تغییر دیدگاه به تئاتر اتفاق افتاده و به عنوان هنری متعالی مورد حمایت های لازم قرار گیرد.

وی ضمن سپاس از همشهریان محترم و فرهنگ دوست گفت: بعداز رفع محدودیت های کرونایی و مساعد شدن وضعیت، درکلاس های آموزشی و اجراهای نمایش تحت نظارت انجمن هنرهای نمایشی بهار واقع در مجتمع فرهنگی هنری آیت اله بهاری (ره) و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار، پذیرای علاقمندان و هنردوستان در تمامی رده های سنی خواهیم بود.

با تئاتر مهربان تر باشیم.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: تئاتر#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر