سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/3/9 08:40:03
بعد از چندین ماه پیگیری معتمدین شهر بهار و اعضای شورا؛

کاندیداهای شهر بهار به اجماع رسیدند

جلسه بررسی مسائل مهم شهر بهار با موضوع اجماع کاندیداهای بهار به دعوت شورای شهر بهار عصر روز گذشته برگزار شد و روند حصول نتیجه اجماع به استحضار مردم رسید.

شناسه خبر: 11128

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، یکی از مسائلی که دو دوره است مردم شهر بهار در انتخابات مجلس به آن نگاه ویژه دارند، بحث اجماع کاندیداهای مجلس برای جلوگیری از تشتت آراست، در این دوره از انتخابات نیز همین موضوع قبل از ثبت نام کاندیداهای مجلس مطرح شد و تعدادی از معتمدین از ابتدا به دنبال اجماع کاندیداها بودند تا اینکه اخیرا خبر رسید که اجماع کاندیداهای بهاری به نتیجه رسیده است.


عصر روز گذشته جلسه ای به دعوت شورای شهر بهار با حضور معتمدین و اقشار مختلف شهر برگزار شد تا نتیجه اجماع به گوش مردم برسد.

از یکی دو ماه قبل از عید به فکر اجماع کاندیداهای بهاری بودیم
 
در این جلسه ابتدا علی عطایی عضو شورای شهر بهار اظهار داشت: با توجه به‌ حساسیت این دوره از انتخابات مجلس در حوزه از یکی دو ماه قبل از عید با تصمیم شورای شهر و تعدادی از معتمدین شهر تصمیم بر اجماع کاندیداهای شهر بهار گرفتیم تا از تشتت آرا در این شهر جلوگیری کنیم تا بهترین نتیجه برای حوزه بهار و کبودراهنگ رقم بخورد.

عطایی افزود: در این راستا بیش از ده جلسه در شورای شهر با حضور معتمدین شهر و کاندیداهای شهر بهار برگزار شد تا اینکه اکثر کاندیداها تصمیم گرفتند به نفع شهر و شهرستان انصراف دهند و از یکی از کاندیداها حمایت کنند، این تصمیم واحد صورت جلسه شده و به امضای اکثر کاندیداهای شهر رسیده است.

 
برخی از نمایندگان به جای تفکیک حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ در پی افزایش یک نماینده به شهرستان همدان هستند
 
وی به مسائل مهم شهر و شهرستان در این دوره از انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت:طرح افزایش نمایندگان استان همدان تصویب شده اما این به معنای تفکیک دو حوزه بهار و کبودراهنگ نیست، برخی از نمایندگان در پی این هستند که شهرستان بهار به حوزه همدان افزوده شده و یک نماینده دیگر به حوزه همدان افزوده شود.

عطایی افزود: امروز وقت آن رسیده که تمام شهرستان یک صدا شده و حق چندین و چند ساله خود را بگیرند.

در ادامه حمید شیری، عضو شورای شهر بهار گفت: چهار سال پیش فریاد می زدیم که بهار همچون یتیمی است که باید به آن رسیدگی شود، در انتخاب نماینده، اعتقاد راسخ به شایسته سالاری داریم، بحث فقط بومی و غیر بومی نیست.
 
کاندیداهایی که به اجماع رای دادند ایثار کرده اند
 
شیری با شرحی بر روند صورت گرفتن اجماع بین کاندیداهای شهر بهار گفت: تعداد زیادی از کاندیداهای بهار ایثار کرده و از رقابت انتخاباتی کنار کشیده اند تا اجماع صورت گیرد، الان موقع به میدان آمدن مردم بهار است.

وی با اشاره به انتخابات شورا اظهار داشت: اگر شورای مقتدر داشته باشیم اما نماینده شایسته نداشته باشیم نتیجه نمی گیریم، پس باید همه به پا خیزیم تا یک نماینده اصلح را به میدان بفرستیم.

شیری ادامه داد: یکی از خصوصیات بهاری ها این است که عدالت را رعایت می کنند، نمونه آن سردار طلایی است که هنوز هم که هنوز است به مسائل مردم رسیدگی می کند.

 
اجماع کاندیداهای بهار به معنای ضایع شدن حقوق کبودراهنگ نیست
 
سپس علیرضا اکبری، کاندیدای انصراف دهنده به نفع اجماع اظهار داشت: اجماع کاندیداهای بهار به معنای ضایع شدن حقوق کبودراهنگ نیست و کسانی که چنین شایعاتی را می پراکنند انگیزه دیگری دارند.

وی افزود: وحدت و اجماع ما در دو حوزه بهار و کبودراهنگ است و تنها مختص به شهر بهار یا شهرستان بهار نیست و ما از همه عزیزان بهاری و کبودراهنگی که از این وحدت و اجماع حمایت می کنند، تشکر می کنیم.

اکبری در ادامه به برخی اختلافات بین شهرهای شهرستان اشاره کرد و گفت: چرا اختلافات سطحی فقط در انتخابات عنوان می شود، چه کسانی فرمول های غلط را وارد این حوزه می کنند و به بهانه های مختلف بین بهار و لالجین و صالح آباد اختلاف ایجاد می کنند؟

این کاندیدای انصرافی افزود: بدون اجماع و وحدت هیچ کس هیچ کجا به نتیجه نرسیده است، به برنامه اتاق فکر انتخاباتی که شایعات را می پراکنند توجه کنید و آن را جدی بگیرید و نگذارید شایعات جلوی وحدت ما را بگیرد.

شورای قوی در صورتی شکل می گیرد که نماینده ای قوی داشته باشیم
 
در ادامه سعید غفاری، عضو شورای شهر بهار اطهار داشت: شورای قوی در صورتی شکل می گیرد که نماینده ای قوی داشته باشیم، ما در شورای شهر مشکلی اگر داشتیم و برای حل آن تا تهران می رفتیم باید پشت درب وزیر می ماندیم تا جوابگوی ما باشند و کسی نبود مشکل ما را حل کند، اما دیگر شوراهای شهر با پشتیبانی نماینده به راحتی می رفتند و با وزیر دیدار می کردند و مشکلشان را مطرح می کردند.

وی با تاکید بر انتخاب یک نماینده اصلح و حفظ وحدت در انتخاب گفت: هنوز هم که هنوز است ما اگر مشکلی داریم به سراغ آقای طلایی که قبلا نماینده دو حوزه بود می رویم و ایشان با آغوش باز جوابگوی ما هستند، ما نیازمند چنین نماینده ای هستیم تا با روی باز جوابگوی ما باشد.

نگاه استان به دو شهرستان بهار و کبودراهنگ همچون شهروند درجه دو است
 
علی شعاعی، یکی از شهروندان کبودراهنگی که در این جلسه حضور داشت نیز به نمایندگی از شهرستان کبودرآهنگ گفت: نگاهی که استان نسبت به بهار و کبودراهنگ دارد به عنوان شهروند درجه دو است و اکثر مسئولین ما غیر بومی هستند، تنها مورد مثبتی که ما داریم، اجازه انتخاب است، ما می خواهیم یک نفر از حوزه خودمان انتخاب کنیم، اما نمی خواهند از همین یک نکته مثبت‌مان نیز استفاده کنیم.
 

شعاعی ادامه داد: سالها در حق دو شهرستان بهار و کبودراهنگ ظلم شده و انتخاب یک نماینده از دو شهرستان بهار و کبودراهنگ تنها خواسته ماست و ما با حفظ وحدت باید تلاش کنیم تا به این هدف برسیم.

در ادامه مجید قاسمی جمشید یکی از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از همه کاندیداهایی که در این اجماع شرکت کرده و ایثار کردند باید تشکر کرد، امروز بیشتر از هر زمان دیگری ما نیاز به اتحاد و همدلی دو شهرستان بهار و کبودراهنگ داریم و باید مردم ما نشان دهند که پای این اتحاد همدلی ایستاده اند.


به گزارش نشاط شهر علیرضا اکبری، فرید حجت الاسلامی و حسن رمضانی از جمله کاندیداهای مطرح شهر بهار هستند که در این اجماع شرکت کردند.

هچنین معتمدین شهر بهار از مجید قاسمی جمشید حمایت کرده و درخواست کردند که تا آخرین لحظات به طور مستمر و بدون کوچکترین وابستگی به گروه ها و احزاب به کار خود ادامه دهد.
 
انتهای پیام/

ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی