سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان بیان کرد: گزارشات وقوع تخلف؛ در زمان انتخابات باید براساس مستندات دقیق در راستای حفظ حیثیت افراد و نظم عمومی جامعه صحت‌سنجی شده و سپس به صورت رسمی به مراجع قانونی گزارش داده شود.

شناسه خبر: 11149

به گزارش نشاط شهر به نقل از واحد اطلاع‌رسانی این معاونت، دکتر عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان در جلسه سومین ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان همدان ضمن تسلیت و بزرگداشت حماسه 15 خرداد بیان کرد: خوشبختانه با توجه به برگزاری 3 انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر اسلامی و مجلس شورای اسلامی براساس برآورد گزارشات و بلحاظ حمایت‌ها، پشتیبانی‌ها و هماهنگی میان دستگاه‌ها امنیتی، نظارتی و قضایی تا به امروز مشکل جدی و حادی در حوزه انتخابات استان رخ نداده و فضای انتخاباتی شهر آرام است. 

وی ادامه داد: تعامل بسیار خوبی میان هیئت‌های اجرایی و نظارتی انتخابات استان وجود دارد این شرایط مطلوب محصول تلاش‌ و نگاه پیشگیرانه در تمام حوزه‌هاست که از ماه‌ها قبل اقدامات پیشگیرانه خود را آغاز نموده که در نهایت تمام این تلاش‌ها مانع بروز تنش و اختلاف در بدنه جامعه خواهد شد. 

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان، فلسفه تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان را ایجاد فضای انتخاباتی سالم در استان با تعامل و هماهنگی کلیه اعضاء ستاد دانست.

نجفی رویکرد دستگاه قضایی را رویکرد اصلاحی خواند، اظهار کرد: تخلفات به خصوص در فضای مجازی در لحظه رصد می گردند و به متخلفین ابتدا تذکر داده می شود تا از تشکیل پرونده قضایی در بروز اولین خطا جلوگیری بعمل آید اما در صورت تکرار مجدد جرم یا گستره بالای نقض حقوق اجتماعی، بدون نوبت در شعب تخصصی انتخابات رسیدگی می‌گردد.

وی با بیان اینکه گزارشات وقوع تخلف؛ در زمان انتخابات باید براساس مستندات دقیق صحت‌سنجی شده و سپس به صورت رسمی به مراجع قانونی گزارش داده شود، اضافه کرد: در ایام انتخابی به ویژه در روز برگزاری، فضا بسیار حساس است باید مراقب شایعات معاندین و جوسازی دشمنان باشیم زیرا عده‌ای به دنبال سوءاستفاده از این شائبه‌ها در راستای برهم زدن نظم و تخریب فضای ذهنی جامعه هستند. 

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان در ادامه تأکید کرد: صرف اعلام گزارش در خصوص بروز تخلف کافی نیست بلکه باید گزارش با ادله قابل استناد بررسی شود تا حیثیت و آبرو افراد حفظ شده و لطمات حیثیتی به آنان وارد نشود. 

نجفی در ادامه با اشاره به افزایش نظرسنجی کاندیداهای انتخابات به خصوص انتخابات ریاست جمهوری در قالب برنامه‌ در فضای مجازی و پیام کوتاه، عنوان کرد: یکی از مسائلی که این ایام بسیار مشاهده می‌شود برگزاری نظرسنجی توسط مؤسسات مختلف و بدون مجوز قانونی می‌باشد که این امر مصداق بارز نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است که اقتضاء دارد ضابطین نسبت به شناسایی و ارائه گزارش به دادستانهای محترم محترم جهت برخورد سریع قضایی اقدام نمایند زیرا نتایج متفاوت هر موسسه باعث برهم‌ریختگی فضای ذهنی و روانی جامعه می‌شود. 

وی با اشاره به ضرورت تشکیل کارگروه فضای مجازی پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان همدان، عنوان کرد: کارگروه فضای محوریت پلیس محترم فتا و حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط در راستای پیشگیری از تخلفات فضای مجازی به سرعت تشکیل شود.

 

انتهای پیام /


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
آرشیو