سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: خروجی غیراستاندارد پساب کشتارگاه‌های شهرستان بهار آلودگی زیست محیطی را به همراه دارد

شناسه خبر: 11175

به گزارش نشاط شهر معصومه پارچیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ۲ کشتارگاه طیور و دام شهرستان بهار به علت رعایت نکردن اصول زیست محیطی و بی توجهی به هشدارهای محیط زیست به دستگاه قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: مجهز شدن این ۲ کشتارگاه دام و طیور به تصفیه فاضلاب به منظور داشتن خروجی استاندارد به آنها گوشزد شده اما به این موضوع بی توجه بوده که تداوم این وضعیت سبب تاثیر منفی بر روی کیفیت خاک و آب های و منابع زیر زمینی شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار اظهار داشت: یکسری فاکتورها شامل میزان اکسیژن محلول، خصوصیات فیزیکی و شیمیایی در پساب خروجی کشتارگاه‌ها مورد ارزیابی قرار می گیرد تا با رعایت استانداردها آسیب به محیط زیست وارد نشود.

پارچیان یادآوری کرد: از سال گذشته بالاتر از استاندارد بودن پساب خروجی ۲ کشتارگاه شهرستان بهار برای محیط زیست محرز شده و در چند نوبت نسبت به رفع آن هشدارهای لازم داده شد.

وی بیان کرد: یکی از کشتارگاه ها مربوط به سازمان همیاری شهرداری همدان است که به علت رفع نکردن مشکل خروجی پساب نتوانست نظر محیط زیست را جلب کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار اضافه کرد: پرونده کشتارگاه دام و کشتارگاه طیور شامل مرغ و بوقلمون در اختیار دستگاه قضایی قرار گرفت و به تازگی یکی از آنها به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد.

وی اضافه کرد: این حکم قضایی در حال حاضر مشروط به ارائه گزارش هر ۲ ماه یکبار درباره روند پساب خروجی کشتارگاه دام متوقف شده و در صورت کوتاهی مدیران این کشتارگاه به اجرا گذاشته می شود.

انتهای پیام /

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون