سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت که همزمان با دومین روز از هفته محیط زیست زباله های رها شده در نزدیکی کشتارگاه این شهرستان واقع در ۲ راهی صالح آباد جمع آوری شد.

شناسه خبر: 11185

به گزارش نشاط شهر به نقل از معصومه پارچیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه‌های هفته محیط زیست در این شهرستان با شعار «محیط زیست، نیم قرن محافظت از زیست بوم های ایران، بازنگری، نوسازی و بازسازی» از هفده ام خرداد آغاز شده است.

وی گفت: یکی از برنامه های محیط زیست بهار با مشارکت دیگر نهادها، پاکسازی محیط زیست و اراضی حاشیه راه های اصلی از وجود زباله است که در این راستا با همکاری فعالان زیست محیطی، زباله های رها شده در محدوده کشتارگاه صنعتی دام و حاشیه مسیر ۲ راهی صالح آباد جمع آوری شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار بیان کرد: زباله های جمع اوری شده با همکاری شهرداری صالح آباد به محل دفن پسماند منتقل می شود.

پارچیان بیان کرد: این حرکت نمادین با هدف تنویر افکار عمومی و ارتقای سطح مشارکت های مردم برای حفاظت از محیط زیست انجام شده است.

وی گفت: امسال برای دومین بار پاکسازی اراضی شهرستان بهار از زباله انجام شده و در نوبت نخست همزمان با روز «زمین پاک» ورودی شهر بهار با همکاری شهرداری این شهر از پسماند پاکسازی شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: همچنین پاکسازی حاشیه جنگل «یوخاری چای» (رودخانه بالا) با همکاری شورای شهر و شهرداری و برگزاری مسابقه نقاشی شهر همدان با محوریت عکس برداری از باغچه و گل فضای سبز ایجاد شده توسط شهروندان هفته محیط زیست انجام می شود.

به گفته وی، ۱۵ نفر برتر این مسابقات به قید قرعه جوایز نفیسی دریافت می کنند.

 ۱۷ تا ۲۳ خردادماه با عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده و در سال جاری به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان حفاظت محیط زیست شعار «نیم قرن حفاظت از زیست بوم های ایران؛ بازنگری، نوسازی و بازسازی» برای این هفته انتخاب شده است.

انتهای پیام /


برچسب ها: پسماند#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون