سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تبلیغات کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور از امروز آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه دارد .

شناسه خبر: 11198

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ۸ روز مانده به برگزاری انتخابات، فضای کشور تقریبا انتخاباتی شده و برنامه‌های تقویم انتخابات هم در حال اجراست، ستاد‌های انتخاباتی شکل‌گرفته  و مسئولان ستاد‌ها منصوب‌شده‌اند، تشکل‌های سیاسی و مردمی هم فعالیت‌هایی برای پررونق کردن انتخابات و مشارکت سیاسی شروع کرده اند و شهر نیز بیشتر رنگ و لعاب انتخابات به خود گرفته است.

البته فضای مجازی نیز این روز‌ها به بستری مناسب برای تبادل افکار و اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی تبدیل شده و هواداران نامزد‌های انتخابات به ویژه شورا‌های اسلامی با ایجاد گروه‌هایی در فضای مجازی تبلیغات را آغاز کرده اند و هر رأی‌دهنده سعی می‌کند بیش از گذشته در جریان برنامه‌های داوطلبان قرار گیرد.

اما شرایط کرونایی کارزار انتخابات را نیز تحت تاثیر قرار داده و باعث شده تا این رویداد سیاسی نیز خواسته یا ناخواسته با فضای مجازی آمیخته شود.

سیم کارت هدیه به رای اولی ها

شنیده شده یکی از کاندیدای انتخابات شورای اسلامی شهر در یکی از شهرهای استان برای رای اولی ها سیم کارت هدیه در نظر گرفته است.

در بنری که عکس آن در فضای مجازی منتشر شده یکی از کاندیداهای شورای اسلامی شهر ازطریق یکی از دفاتر فروش سیم کارت اعلام کرده به همه رای اولی‌ها سیم کارت هدیه رایگان اهدا خواهد کرد.

چرا برخی داوطلبان به جای ارائه برنامه های خود برای آبادانی شهرها، برای جلب آرای مردمی  سیم کارت ، فلش و کارت هدیه  توزیع می کنند که این خود جای سوال است؟ البته مردم هم می دانند افرادی که با هزینه های زیاد و صرف پول سعی در جمع آوری آرای مردمی دارند بدون شک نماینده ی خوبی برای آنان نخواهند بود.

واما دیگر شنیده ها؛

 شنیده‌ها حاکی است این روز‌ها احساس تکلیف همانند بیماری‌های واگیر منتشر شده، بنابراین شاهد رشد قارچ گونه انواع و اقسام حزب، جبهه، گروه و تشکل‌های ریز و درشت در گوشه و کنار شهر هستیم؛ تعداد اعضای بعضی از این تشکل‌ها به اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسند، اما چنان برای خود در نوشابه باز می‌کنند که خودشان هم باورشان شده در بین مردم جایگاهی دارند؟!

گفته می‌شود در شهر همدان بیش از بیست تشکل با نام‌های گوناگون در حال ارائه لیست نامزد‌های اصلح شورای شهرهستند و بعضی از این گروه ها به اسم هزینه‌های مورد نیاز، حق ورودی دریافت می‌کنند و برخی برای قرار دادن اسم نامزد‌ها در لیست خود هزینه‌های بالایی مطالبه می کنند.

خبر رسیده  شهردار همدان هم برای راهیابی متخصص‌ترین و کارآمدترین نامزد‌ها به شورای شهر در حال بستن تیم و هدایت و هم افزایی خادمان شورای شهر آینده است و اتفاقا گروهی از کارکنان منتقد و مخالف شهردار نیز در حال بستن لیست مقابل هستند!

افزایش شعب اخذ رای در استان همدان

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان در خصوص اخرین اخبار در ستاد انتخاباتی گفت: ۶۷ شعبه به شعب اخذ رای این استان برای انتخابات ۱۴۰۰ اضافه شده است.

محمدحسن میرزایی با بیان اینکه تعداد شعب با این افزایش به هزار و ۴۳۷ شعبه می‌رسد ادامه می‌دهد: هدف از افزایش شعب اخذ رای پیشگیری از تجمع و ازدحام افراد است و به همین منظور شعب شلوغ شناسایی و در این مناطق شعبه‌هایی افزوده شده است.
او به نرم افزار «انتخاب ایران» اشاره می‌کند و می‌گوید: این نرم افزاربه منظور شناسایی شعب در دسترس و خلوت برای شهروندان تدارک دیده شده و در اختیار عموم مردم در سطح استان قرار می‌گیرد.

۱۳۸ شعبه اخذ رأی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا در شهرستان تویسرکان

فرماندار تویسرکان هم با اشاره به اینکه ۱۳۸ شعبه اخذ رای برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورا در این شهرستان تعیین شده ادامه می‌دهد: بیش از ۸۷ هزار نفر دارای شرایط رای دادن در تویسرکان هستند و۸۷ هزار و ۵۹۰ نفر نیز دارای شرایط رای دادن هستند.
حسینی افزود: یک‌هزار و ۷۹۶ نفر رأی اولی داریم که ۹۵۳ نفر را آقایان و۸۴۳ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

رد صلاحیت ۱۷ نفر از داوطلبان شورای اسلامی روستا شهرستان بهار

احسان قنبری فرماندار شهرستان بهارنیز آمار واجدان شرایط رای دادن در انتخابات امسال را در این شهرستان ۹۸ هزار و ۶۹۳ نفر اعلام کرد و گفت: ۵۰ هزار و ۴۱۳ نفر از واجدان شرایط رای دادن در شهرستان بهار مرد و ۴۸ هزار و ۲۸۰ نفر از آن‌ها زن هستند.

او ادامه داد: ۱۷نفر از داوطلبان شورای اسلامی روستا در این شهرستان رد صلاحیت شده بودند که در آخرین مرحله رسیدگی ۲ نفر تایید شدند همچنین به دنبال انصراف ۲ نامزد، انتخابات در ۲ روستای بخش صالح آباد شامل «میحمله» و «پهنه بُر» برگزار نمی‌شود.

فرماندار بهار افزود: از مجموع ۶۱ داوطلب باقی مانده، صلاحیت ۳۷ داوطلب تایید و ۲۴ نامزد نیز رد صلاحیت شدند.

انتهای پیام /


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
آرشیو