سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

فرماندار بهار گفت: «فتح الله توسلی» نامزد مجلس شورای اسلامی در یازدهمین دوره انتخابات میان دوره ای خانه ملت، به عنوان نماینده شهرستان های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی راهی بهارستان شد.

شناسه خبر: 11238

به گزارش نشاط شهر احسان قنبری روز  شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۶۹ داوطلب برای تکیه زدن بر کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ نام‌نویسی کردند که از نظر مدرک تحصیلی، ۵۰ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۹ نفر دکترا، ۶ نفر لیسانس و چهار داوطلب حوزوی بودند.

وی اضافه کرد: به دنبال بررسی صلاحیت ها در هیات اجرایی و نظارت و رد صلاحیت و انصراف شماری از داوطلبان میان دوره ای مجلس در نهایت ۲۰ داوطلب در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ برای تصدی یک کرسی مجلس در ۲۸ خرداد سالجاری به رقابت پرداختند.

فرماندار بهار ادامه داد: به دنبال پایان رای گیری و شمارش آرا مشخص شد که از بین ۲۰ داوطلب، «فتح الله توسلی» بیشترین آرا را کسب کرده که به زودی آرای داوطلبان رسانه ای می شود.

قنبری با بیان اینکه حدود ۵۶ درصد واجدین شرایط در شهرستان های بهار و کبودراهنگ در انتخابات میان دوره ای مجلس شرکت کردند افزود: ۱۲۰ شعبه در شهرستان بهار و ۱۴۷ شعبه در شهرستان کبودرآهنگ آرای مردم را برای انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم جمع آوری کرد.

به گزارش ایرنا، استان همدان با ۱۰ شهرستان دارای هفت حوزه انتخابیه و ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است که حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ دارای یک نماینده در خانه ملت است.

«عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی که سابقه نمایندگی مجلس از این حوزه انتخابیه در دوره های گذشته را نیز در کارنامه خود دارد ، تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

بنابراین همزمان با انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی نیز در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ در ۲۸ خرداد سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام /


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
آرشیو