سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

با توجه به وجود سه انتخابات در شهرستان های بهار و کبودراهنگ و تعدد کاندیداهای میان دوره ای مجلس و شورای شهر در بهار شاهد رقابت تنگاتنگی بین کاندیداها در شهر بهار بودیم و در هفته آخر مانده به انتخابات رقابت انتخاباتی به اوج خود رسید.

شناسه خبر: 11268

به گزارش نشاط شهر، در این یک هفته تبلیغات زشت و زیبای زیادی را در شهر شاهد بودیم که از آن جمله می توان به حرکت زیبای بنر مشترک ۱۷ تن از کاندیداهای شورای شهر در ۱۷ نقطه از شهر و سپس پایین آوردن بی دلیل همان بنرها به رای دادستان، تعدد بنرهای تبلیغی بزرگتر از سایز معمول کاندیداها به بهانه تشکر اهالی یک محل از کاندید، نصب تراکت ها و پوسترهای تبلیغی بر در و دیوار شهر و در محل های ممنوعه و کثیف کردن و زشت کردن چهره شهر، تطمیع کودکان در حال پخش تراکت و بروشور یک کاندید توسط دیگر کاندید و معدوم کردن بروشورها، کندن تبلیغات دیگر کاندیداها توسط گروهی از دیگر کاندیداهای رقیب و حتی توسط تیم تبلیغاتی برخی از کاندیداهای مجلس و شام و نهار انتخاباتی قبل از انتخابات اشاره کرد.

 

روز ۲۸ خرداد همزمان با آغاز رای گیری گذشته از اتفاقات داخل حوزه ها از جمله توزیع غذای مسموم در حوزه های رای گیری و مسمومیت تعداد زیادی از عوامل شاهد حواشی بسیاری در حوزه های رای گیری بودیم به گونه ای که انواع تخلفات انتخاباتی به حد اعلای خود رسیده بود.

 

 از جمله این تخلفات به گفته کاندیداها می توان به گماشتن افرادی در محوطه و اطراف محل اخذ رای جهت تبلیغ، فرستادن افرادی ده نفره داخل حوزه های رای گیری و تبلیغ درگوشی بین رای دهندگان، حضور و سرکشی پی در پی کاندید به بهانه های مختلف در حوزه های رای گیری، سوء استفاده طرفداران کاندیداها از بی سوادی و کم سوادی رای دهندگان و نوشتن نام کاندید مورد نظر خود روی برگه رای آنها، توزیع نام کاندید مورد نظر در بین رای دهندگان در اطراف حوزه ها، رای گیری صندوق های سیار از افراد مسن و کم سواد بدون اطلاع از نام نوشته شده در برگه آرا، حضور خودروهای پوشیده از پوستر تبلیغاتی در اطراف حوزه های اخذ رای و فاصله بسیار زیاد ناظران تا صندوق اخذ رای که عملا نظارت را بی فایده کرده بود اشاره کرد.

 

در روز رای گیری انواع تخلفات انتخاباتی تا حدی بود که اکثر کاندیداها کارشان و به لج و لج بازی کشیده و وقتی می دیدند که تذکرشان به جایی نمی رسد خود نیز اقدام به انجام همان عمل می کردند و لذا شاهد انواع تخلفات از جانب کاندیداهای مختلف در اطراف حوزه ها بودیم‌.

 

شمارش دیرهنگام صندوق های رای گیری به گونه ای که نتایج دو صندوق در ساعت ۷:۳۰ صبح روز شنبه ۲۹ خرداد در شهری کوچک مثل بهار که جمعیت چندانی نداشته اعلام شد از دیگر موارد مورد شکایت برخی کاندیداهاست.

 

چگونگی تائید صلاحیت کاندیدی که در شهرستان بهار و استان رد صلاحیت شده و در لحظات آخر تائیدیه خود را گرفته و هم اکنون عضو شوراست برای بسیاری از دیگر کاندیداها جای سوال است 

 

گذشته از آن ریز آرای کاندیداها در اختیار برخی از درخواست کنندگان قرار گرفته که یکی از کاندیداها نسبت به آرای خود در دو صندوق که صفر اعلام شده معترض گشته و تقاضای شمارش دوباره آرا دارد.

 

در این بین یکی از کاندیدها مدعی است که در شمارش رای او ۵۰ اعلام می شود و با تذکر دخترش با بهانه اینکه خسته ایم عدد ۶۰ اعلام می شود.

 

کاندیدای دیگر با احصاء افراد منتخب در شهرهای مختلف شهرستان و مطابقت آن به ترتیب حروف الفبا نقش لیست اعلامی اسامی از سوی فرمانداری را بر انتخاب افراد خصوصا افراد کم سواد بی تاثیر ندانسته و اعلام می دارد که بارها این مورد به فرمانداری اعلام شده که اسامی به صورت رندوم به حوزه ها اعلام شود، اما هیچ ترتیب اثری به آن داده نشده است.

 

 

همه اینها گوشه هایی از تخلفات و رخدادهای قبل و بعد از انتخابات بود که باعث دلسردی  و ناامیدی کاندیداها و رای دهندگان نسبت به صحت و سلامت انتخابات شد که لازم است رسیدگی به موقع به این موارد و شکایات صورت گیرد تا بیش از این مردم ما به انتخابات سالم در کشور بدبین نشوند.

 

انتخابات شورای شهر یک انتخاب ۴ ساله است که  می تواند سرنوشت شهری را تغییر دهد و اگر به این مهم توجه نشود قطعا ضربات جبران ناپذیری بر پیکره یک شهر وارد خواهد شد.

مرضیه کریمی رادپور

انتهای پیام/ 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
آرشیو