سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/4/13 17:24:27
رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهار مطرح کرد؛

حمایت های اجتماعی به هنگام در راستای تحکیم نهاد خانواده

منوچهرنوروزی گفت: بهزیستی یکی از تخصصی ترین سازمان های حمایتی در حوزه های مختلف است که با استفاده از کارشناسان و مددکاران مجرب در راستای رفع نیاز اقشار ضعیف جامعه خدمات میدهد.

شناسه خبر: 11323

به گزارش نشاط شهر در آستانه فرا رسیدن هفته بهزیستی، منوچهرنوروزی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ اظهار داشت: بهزیستی یکی از تخصصی ترین سازمان های حمایتی در حوزه های مختلف است که با استفاده از کارشناسان و مددکاران مجرب در راستای رفع نیاز و انتشار فعالیت خود به افراد معلول، زنان سرپرست خانوار، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، آسیب دیدگان اجتماعی، افراد بهبود یافته از اعتیاد و اقشار ضعیف جامعه خدمات میدهد.

منوچهر نوروزی تصریح کرد: فعالیت ها و عملکرد سازمان بهزیستی، در راستای توسعه خدمات رسانی به گروههای هدف در سطح کلی و کشوری است که با توجه به آمار موجود حدودا ۱۰ درصد از جمعیت کشوری از خدمات بهزیستی استفاده میکنند و به تبع آن تقریبا نزدیک به همین آمار در شهرستان تحت پوشش بهزیستی هستند و به نوعی به صورت مستمر و غیر مستمر از خدمات بهزیستی بهره مند میشوند و این کمکها با رعایت ارزش و حرمت انسانی به نیازمندان میرسد.

نوروزی با اشاره به اینکه یکی از تخصصی ترین فعالیت و گسترده ترین معاونت سازمان بهزیستی در سطح کشور و استان و شهرستان حوزه توانبخشی است گفت: با حمایت و پرداخت مستمری به افراد معلول و ارائه خدمات به افراد دارای معلولیت برخی از کمک ها مثل پرداخت شهریه کمک تحصیلی مدرسه و دانشگاه به افراد معلول و نیازمند، پرداخت کمک هزینه حق پرستاری و هزینه درمانی و مراقبین خانگی، تحویل وسایل بهداشتی به بیماران ضایعه نخاعی در این حوزه انجام میشود .

وی همچنین انجام معافیت سربازی برای فرزندان افراد دارای معلولیت شدید، پرداخت وسایل کمک توان بخشی (ویلچر، تشک مواج، توالت فرنگی، تحویل سمعک، واکر، عصا، هزینه اورتوپت فنی، معرفی به کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، کاشت حلزون، تحویل ساعت گویا، ضبط صوت، باتری سمعک و…) را از فعالیت های این حوزه برشمرد.

رییس بهزیستی عنوان کرد: سازمان بهزیستی نیز در حوزه امور اجتماعی حمایت از زنان سرپرست خانوار ورود پیدا کرده و با پرداخت مستمری ماهیانه به زنان سرپرست خانوار و کمک به بچه های بی سرپرست و بد سرپرست که تحت تکلف خانواده جایگزین هستند فعالیت حمایتی میکند.

وی همچنین افزود: حمایت از خانواده هایی که دارای فرزندان چندقلو(سه قلو و بالاتر) و در مواردی حمایت از خانواده های دوقلوی نیازمند در راستای تحکیم نهاد خانواده، حمایت های اجتماعی بهنگام نیز صورت میگیرد.

منوچهری با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی شهرستان چندسالی است به صورت رسمی در حال خدمت رسانی به مردم است گفت این مجموعه متشکل از دوتیم مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی و یک تیم سیار برای ارایه خدمات اجتماعی به صورت تخصصی در سطح شهرستان در حال فعالیت میباشد.

در حوزه پیشگیری، در زمینه های مختلف برای افراد و محلات شهری و روستایی در راستای مهارت زندگی، فرزند پروری، پیش از ازدواج، پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری از معلولیت و ایدز آموزش لازم داده میشود ویکی لز مهمترین کارهای این حوزه که هم اکنون شروع شده و در برگزاری است، برنامه پیشگیری از تنبلی چشم یا آمبلیوپی است در سطح شهرستان کودکان ۳ تا ۶ سال در پایگاه های دائمی شهری و موردی در روستاها با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد معاینه قرار میگیرند ودر صورت نیاز به معاینات مجدد و ویزیت به پزشک متخصص ارجاع داده میشوند و در صورت نیاز به عینک باشد تجویز عینک هم خواهند داشت، چراکه برای پیشگیری از تنبلی چشم و آسیب های چشمی حتما این معاینات لازم است تا از کم بینایی یا نابینایی که در آینده شاید کودکان با آن درگیر باشند کنترل شود.

رییس اداره بهزیستی خاطر نشان کرد: در بحث پیشگیری از اعتیاد نیز در سازمان فعالت هایی انجام صورت گرفته که از جمله آن کمپ ترک اعتیاد در شهرستان است که تحت نظارت بهزیستی در جهت بهبودی افرادی که استطاعت مالی ندارند کمک هایی میشود و در صورت بهبودی در زمینه اشتغال و پرداخت وام اشتغال جهت اشتغالزایی و کمک به اقتصاد خانواده با توجه به ابلاغ اعتبار به شهرستان برای گرفتن وام خوداشتغالی به بانک ها معرفی میشوند.

نوروزی با اشاره به اینکه مشارکت مردمی یکی از مهمترین عوامل در پویایی این سازمان است افزود: صرفا با بودجه و اعتبارات دولتی خدمات امکانپذیر نیست و این سازمان نیازمند حمایت افراد جامعه و خیرین، NGOها ، نهادهای غیر دولتی است تا نیاز همه جامعه تحت پوشش خود برآورده نماید.

لازم به ذکر است که برخی از خیرین علاوه بر کمک های نقدی در زمینه های درمانی، پزشکی، آموزشی ما را در همه جوانب یاری می رسانند و در طول سال ودر مناسبات مختلف سبد غذایی رایگان با حمایت خیرین در بین مددجویان توزیع می شود.

انتهای پیام /

 


برچسب ها: مددکاران_مجرب#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی