سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/4/13 17:42:03
یک متخصص بیماریهای عفونی؛

کرونای “دلتا” ظرف ۲ روز بدن را درگیر می‌کند

علیرضا جانبخش به قدرت بالای درگیری کرونا دلتا اشاره کرد وافزود: این سویه جهش یافته کرونا ظرف دو تا سه روز بدن را درگیر می کند.

شناسه خبر: 11326
به گزارش نشاط شهر به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا جانبخش با اشاره به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونای دلتا در برخی استان های کشور در تشریح ویژگیهای این ویروس و تفاوت آن با کرونای معمولی گفت: کرونای دلتا(کرونای هندی) مشابه کرونای معمولی است، با این تفاوت که سرعت انتقال این نوع ویروس جهش یافته کرونا به شدت بالاست.

وی افزود: اگر بخواهیم مقایسه کنیم، کرونای معمولی سه تا چهار نفر را آلوده می کرد، اما قدرت آلودگی این ویروس به حدود ۱۲ نفر رسیده که ناشی از سرعت بالای انتشار آن است

جانبخش افزود: در کنار سرعت بالای انتقال، این ویروس سرعت بالایی در انتشار در بدن داشته و به سرعت بدن افراد را درگیر می کند، طوری که پس از دو تا سه روز علائم بیماری در افراد درگیر تشدید می شود.

این متخصص بیماریهای عفونی گفت: با توجه به سرعت درگیری بالای این نوع سویه جهش یافته، به تبع آمار مرگ و میر ناشی از آن نیز بالاست و افراد باید مراقبت بیشتری برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس داشته باشند.

وی به دوره کوتاه کمون کرونای دلتا هم اشاره کرد وافزود: این نوع ویروس جهش یافته برخلاف کرونای معمولی که دوره کمون سه تا ۱۴ روز داشت، در بیشتر موارد در کمتر از هفت روز علائم خود را نشان می دهد.

جانبخش یادآور شد: با توجه به بروز سریع علائم بیماری، دوره بیماری هم به تبع نسبت به کرونای معمولی کوتاهتر است و به نسبت کرونای معمولی که ۱۴ روز یا بیشتر به طول می انجامید، پس از حدود ۱۰ روز به پایان می رسد.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه این نوع کرونا برای همه گروه های سنی خطرناک است گفت: در این بین  کودکان نسبت به بزرگسالان با خطر کمتری مواجه هستند و شدت بیماری در آنها به نسبت بزرگسالان در عمده موارد کمتر است.

وی افزود: در کودکان عمده علائم بصورت بثورات پوستی، تغییر رنگ پوست و قرمزی چشم و … خود را نشان می دهد.

جانبخش با بیان اینکه علائم این نوع سویه جهش یافته کرونا در بیشتر افراد مشابه سرماخوردگی است، گفت: در افرادی که سالم بوده و بیماری زمینه ای ندارند و جوان هستند اگر علائم بیماری خفیف است، نیازی به مراجعه به پزشک نیست.

وی افزود: مراجعه به پزشک تنها برای افراد در شمار گروه های در معرض خطر بیماری همچون سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه ای و زنان باردار و … توصیه می شود.

این متخصص بیماری های عفونی خاطرنشان کرد: همچنین افرادی که جوان و سالم هستند، اما شدت علائم در آنها بالاست هم باید سریعا به پزشک مراجعه داشته باشند.
 
انتهای پیام /

برچسب ها: کرونای_دلتا#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون