سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان با بیان اینکه تابستان داغ با قطعی برق داغتر شده و قصور دولت در توسعه تولید برق و بی تدبیری در اورهال کردن نیروگاه ها امروز خودش را نشان داده، تاکید کردند که بدخواهان می خواهند از ناراحتی های اخیر آشوب بسازند، تا دولت جدید انقلابی در فضای ملتهب و ناآرام کارخود را شروع کند.

شناسه خبر: 11348

به گزارش نشاط شهر حجت الاسلام والمسلمین محمد علی ارزنده در خطبه های نماز جمعه مومنان را به صبر، زندگی زاهدانه، دوری از شهوات و مخالفت با هوای نفس دعوت کرد تا بوسیله آن محیای بندگی خدا شوند.

امام جمعه شهرستان بهار در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان بهار با اشاره به موضوع پند پذیری و نصیحت کردن دیگران اظهار کرد: آیا واقعا مسائل واجب ، مستحبات، مکروهات و … را که میدانیم عمل میکنیم یا فقط نصیحت میکنیم چرا که نصیحت کردن باید با اصول و قوانین خاص خود انجام شود و برای اینکه بتوانیم کسی را نصیحت کنیم باید خود نصیحت پذیر باشیم.

حجت السلام محمد علی ارزنده همچنین چند توصیه از بزرگان را بیان کرد تا مومنان با عمل به آنها بندگی خدا را نمایند، صبر یکی از ویژگی های مومنان است که بزرگان ما صبر در انجام واجبات و ترک محرمات را توصیه میکنند و برای بندگی خدا فقر را در آغوش میگیرند و بازندگی زاهدانه دل به چیزی نمیبندند از لذت ها و شهوات گناه آلود دوری میکنند چه بسا این شهوات شنیداری دیداری و … باشند، اگر مومنان لذت بندگی را بچشند، دیگر به طرف شهواتی که انسان را آلوده گناه میکند نمیروند.

وی نیز مخالفت با هوای نفس را از دیگر توصیه های بزرگان برای بندگی خدا دانست که هر گاه نفس به چیزی تمایل داشت همان لحظه با آن مخالفت کن تا باعث صعود معنوی تو شود و اگر ما حضور خداوند تبارک و تعالی را در زندگی حس کنیم خیلی از کارها را نمی کنیم چراکه خدا به آنچه میکنیم و نیت میکنیم آگاه است اگر این را درک کنیم بسیاری از گناهان را انجام نمی دهیم.

امام جمعه شهرستان بهار نیز به کیفرهای کوچک اشاره کرد که قبل از ظهور منجی عالم بشریت و در آستانه ظهور کیفرهای کوچک قبل از کیفرهای بزرگ همه جا را فرا میگیرد قحطی، خشکسال، گرانی قیمتها و به دنبال آن کیفر بزرگ شمشیر بران امام عصر (عج) است و ما امروز در آستانه ظهور هستیم باید مقدمات ظهور را آماده کنیم و مقاومت کنیم ظهور را درک کنیم و جزو منتظران ظهور باشیم.

حجت السلام ارزنده اظهار کرد: متاسفانه این مسائل اخیر در رابطه با قطعی برق و آب را برخی از کوته نظران به نظام و انقلاب نسبت میدهند، بحث آب و برق خیلی مهم است و مسئله جهانی است که در سرتاسر کشور این مشکل قطع شدن آب و برق وجود دارد و مختص به شهر بهار نیست و با توجه به کم بودن بارش باران الهی و موج گرما باعث سخت شدن شرایط شده، قحطی های عظیم و موج گرما، موج بیماری های واگیر اوضاعی است که پیش آمده و عملکرد سوء مسئولین نیز مزید بر علت است اما نباید همه این ها را به پای نظام نوشت، برخی از مردم در این شرایط نظام را زیر سوال میبرند آیا با این مسائل ما منتظران ظهور و فرج امام هستیم؟

حجت الاسلام ارزنده نیز در خصوص فرارسیدن هفته عفاف و حجاب به نقشه های شوم دشمنان اشاره کرد: دشمنان ما از دیرباز فهمیده اند که اگر بخواهند در کشورهای اسلامی مسلط شوند لازمه این است که از طریق اشاعه فحشا در فرهنگ مسلمانان، فرهنگ برهنگی را به وجود آوردند.

و در آیات و روایات واحادیث زیادی زنان را به حفظ حجاب خود توصیه کرده اند چرا که جوانی به خاطر بی حجابی زنان تحریک شود فسادی در جامعه ایجاد میشود که رفته رفته کل جامعه را در بر میگیرد.

وی عنوان کرد: یکی از جاسوسان انگلیسی در کشورهای اسلامی بنیانگذار وهابیت است در یادداشتهای خود نوشته: تا زمانی کشورهای اسلامی دارای حجاب محکم هستند نفوذ فساد در آنان ممکن نیست، به هر وسیله ای شده باید زن مسلمان را از حجاب اسلام خارج کرد و بی حجابی را بین مسلمانان رایج نمود خواه ناخواه زنان اگر از حجاب خارج شوند مردها و جوانان فریفته میشوند و در نتیجه فساد در کانون خانواده ها رخنه میکند.

دشمن بیرونی و نفوذی داخلی به دنبال این است که جوانان ما را به فساد و بی اخلاقی بکشانند و وقتی بی حجابی رایج شد فساد، فرد و جامعه را در بر میگیرد و غیرت از بین میرود و از خداوند متعال خواستاریم تا غیرت مردان و عفاف زنان را حفظ بگرداند تا مقدمات فرج و ظهور حضرت حجت فراهم گردد.

انتهای پیام /

ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی