سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: افرادی که اقدام به شکار ۲ قلاده روباه و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی کرده بودند، شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند.

شناسه خبر: 11422

به گزارش نشاط شهر معصومه پارچیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از بررسی فضای مجازی مشخص شد که ۲ تن از ساکنان شهرستان بهار اقدام به شکار ۲ قلاده روباره و انتشار تصاویر این شکار در فضای مجازی کردند.

وی بیان کرد: مطابق بند الف ماده ۱۲ قانون شکار صید اصلاحیه سال ۹۷، ارتکاب به عمل فوق جرم بوده و قابل پیگیری از سوی مرجع قضایی است، بنابراین پرونده این افراد برای رسیدگی قضایی به دادگاه ارجاع شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بهار با بیان اینکه گونه روباه به وفور در این شهرستان دیده می شود ادامه داد: روباه در فصل خرداد ماه یعنی زمان آغاز زاد و ولد نزدیک جوامع انسانی شده و در اراضی کشاورزی و نزدیکی مرغداری ها لانه می سازد.

پارچیان اضافه کرد: کشاورزان که در حال کشت و کار در مزرعه هستند به علت ترس از خسارت و آسیب این گونه جانوری اقدام به از بین بردن لانه آنها و برخی مواقع آسیب زدن به روباه می کنند در حالیکه روباه نه تنها به انسان حمله ور نمی شود بلکه با دیدن افراد به سرعت از محل می گریزد.

وی یادآوری کرد: پیشتر نیز ۲ مورد پرونده مربوط به انتشار تصاویر شکار خرگوش به مرجع قضایی ارسال شده بود که پرونده ها رسیدگی و مختومه شد و متخلفان علاوه بر پرداخت جریمه در حق دولت مکلف به جبران ضرر و زیان وارده به محیط زیست شدند.

بخشی از منطقه شکار ممنوع الوند شهر همدان در حوزه شهرستان بهار قرار دارد همچنین شهرستان بهار فاقد منطقه حفاظت شده بوده بلکه بخشی از روستاهای ان در حاشیه منطقه حفاظت شده آلمابلاغ (چشمه سیب) اسدآباد قرار دارند.

انتهای پیام /


برچسب ها: قانون_شکار_صید#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی