سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

معاون‌ صنایع‌دستی اداه‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: تعداد ۱۱۷ پرونده با پیش‌بینی اشتغال ۳۵۳ نفر در حوزه صنایع دستی به اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان معرفی شدند.

شناسه خبر: 11451

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، هاشم مظاهری با بیان اینکه این اشتغال در راستای حمایت از بخش خصوصی و توانمندسازی افراد زیر پوشش این اداره کل انجام گرفته است افزود: تسهیلات درخواستی برای این تعداد طرح ۸۲۶ میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۱۰پرونده مربوط به حوزه گردشگری، بوم‌گردی و سفره‌خانه‌های سنتی بوده و مابقی پرونده‌ها به حوزه صنایع‌دستی مربوط است.

مظاهری اظهار داشت: در این معاونت، تعداد ۵۷ فقره مجوز صنایع‌دستی در تیر ماه سال جاری نیز صادر شده است که ۱۰ مورد پروانه تولیدکارگاهی با اشتغال ۳۸ نفر و با سرمایه‌گذاری ۲۳ میلیارد ریال و ۳۱ فقره پروانه تولید انفرادی با اشتغال ۳۱ نفر است.

وی عنوان کرد: همچنین ۱۶ فقره کارت شناسایی صنایع‌دستی برای متقاضیان صادر شده است و در مجموع ۶۹ اشتغال جدید دراین ماه به بدنه صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی اضافه شده است.

مظاهری خاطرنشان کرد: ۴۵ هزار نفر در ۳۱ هزار کارگاه صنایع دستی اشتغال دارند که یک چهارم آنها در شهرستان ملایر، یک چهارم در تویسرکان و مابقی در لالجین و همدان هستند.

انتهای پیام /


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر