سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/6/18 08:40:34
شهردار بهار در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه:

من از هفته گذشته شهروند بهاری شده ام/ پیگیر حقوق مردم در حریم و محدوده شهر بهار هستم

مهدی مجیدی شهردار شهر بهار در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه بر نقش پررنگ نخبگان و فعالین اجتماعی سیاسی شهر بر آشتی بین مردم و شهرداری تاکید کرد و قول پیگیری حقوق شهروندان در بازگشت حریم و محدوده شهر بهار را داد

شناسه خبر: 11634

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، نشست خبری شهردار بهار با اصحاب رسانه شهر بهار صبح روز گذشته در سالن اجتماعات شهرداری بهار برگزار شد. مهدی مجیدی، شهردار بهار بر نگرش شهروندان به شهرداری اشاره کرد و اظهار داشت: شهرداری به عنوان یک نهاد خدمات رسان دیده شده که مهمترین کاکرد آن جمع آوری زباله و آسفالت معابر و پیاده رو سازی است، در صورتی که یکی از مهمترین کارکردهای شهرداری ها فرهنگی ورزشی است و ما باید این نگرش مردم را تغییر دهیم، در این راستا ما در ابتدای کار خود جلسات متعددی با هنرمندان و ورزشکاران داشتیم و سعی خواهیم کرد تا حد ممکن از ظرفیت های موجود در این باره بهره ببریم.

شهردار بهار به نزدیکی شهر بهار به همدان اشاره کرد و آن را همراه فرصت و تهدیدهایی دانست و ابراز داشت: یکی از تهدیدهای نزدیکی بهار به همدان می تواند انتقال اقتصاد و نقدینگی بهار به همدان باشد، چرا که بسیاری از مردم ممکن است برای خریدهای خود به همدان مراجعه کرده و این حجم از نقدینگی به همدان منتقل شود، اما فرصت موجود در این شهر بحث گردشگری است؛ چرا که با برنامه ریزی صحیح می توان سرریز گردشگران همدان را جذب بهار کرد.

وی به نقشه توپوگرافی شهر بهار اشاره کرد و گفت: شهر بهار نقشه ای فلت و صاف دارد که همین مسئله نیز دارای معایب و مزیت های خاص خود است، چرا که صاف و بدون شیب بودن این شهر بهترین امکان را برای برگزاری مسابقات ورزشی مانند دوچرخه سواری ایجاد می کند اما از طرفی فلت بودن شهر باعث ایجاد مشکل در دفع آبهای سطحی شده و موجب تجمع پساب و بوی متعفن در شهر می شود.

مجیدی به ارتباط گیری با نخبگان و ایجاد آشتی بین مردم و شهرداری تاکید کرد و ادامه داد: شهر بهار نقیصه هایی دارد که شهرداری می تواند این نقیصه ها را برطرف کند، اما خود مردم باید بخواهند و در تعیین سرنوشت شهرشان مشارکت نمایند و اینجاست که نقش نخبگان و فعالان اجتماعی سیاسی پر رنگ می شود.

شهردار بهار در ادامه به بحث مشاغل و کسب و پیشه و سوال اکثر مردم در مورد نبود یک پاساژ خرید در شهر اشاره کرد وگفت: ایجاد پاساژ در شهر کار بخش خصوصی است و شهرداری تنها تسهیل گر است؛ اما می بینیم که سرمایه گذاران در این بخش کمتر ورود کرده اند.

وی ادامه داد: سالیانه 600 هزار نفر از میدان نیایش برای بازدید از غار علیصدر عبور می کنند؛ چند درصد از آنها به بهار جذب می شوند؟ اینها پتانسیل هایی است که در اطراف ما وجود دارد و بخش خصوصی می تواند به بهترین نحو از آن استفاده نماید؛ به این سبب طی روزهای آتی جلسه ای با سرمایه گذاران بهار خواهیم داشت تا بتوانیم قدمی در این باب برداریم.

مجیدی در خصوص حریم شهر بهار و طرح جامع گفت: خط حریم شهر بهار باید به جای قبلی خود برگردد، همه شهرها در حال رشد و گسترش هستند و مطابق با آن حریم شهر نیز باید افزایش یابد اما در بهار این مسئله برعکس شده و می بینیم که حق تعدادی از شهروندان که در مناطق مورد اختلاف دارای زمین یا ملک هستند ضایع شده، ما نیز مدافع حقوق مردم هستیم و از آن دفاع خواهیم کرد، چرا که مناطق مورد اختلاف ظرفیت مناسبی برای ایجاد باغ شهر را دارد و ما نیز در این باره تمام تلاش خود را به کار می بریم تا مردم بهار به حق خود برسند.

مجیدی در مورد وضعیت جزیره شادی گفت: با مصوباتی که ابلاغ شده ، قرارداد قبلی این پروژه ابطال شده و هم اکنون یک مسیر قانونی را طی می کند، ما نیز برای آنکه حسن نیت خود را به سرمایه گذار نشان دهیم در مرحله اول با سرمایه گذار وارد مذاکره می شویم تا یک قرارداد دو طرفه ببندیم، اگر سرمایه گذار تمکین کند پروژه ادامه خواهد یافت و اگر با سرمایه گذار به توافق نرسیم همین مسیر قانونی زمانبر طی خواهد شد.

وی در خصوص درآمد شهرداری و تفکیک زمین گفت: شهروندانی که ملک دارند و می خواهند تفکیک کنند، می توانند به شهرداری مراجعه کنند تا در سریعترین زمان کارشان به نتیجه برسد، چرا که بعضی از پرونده ها چندین سال است که بی نتیجه باقی مانده و مردم از ادامه کار خود مایوس شده اند، رویکرد ما این است که موانع را کنار بگذاریم و در سریعترین زمان ممکن پرونده ها را به نتیجه برسانیم، چرا که معتقدم بهترین کار برای تولید ثروت در بهار زمین است.

وی قول برگزاری انواع جشنواره ها و جنگ ها بعد از ماه های محرم و صفر را در سطح شهر داد و گفت: با پیش بینی هایی که شده انواع جشنواره های تخصصی و عمومی همچون هنرهای تجسمی، جشنواره غذا وجنگ ها را در سطح شهر با بهره گیری از گروه های مردمی و NGOها برگزار خواهیم کرد، گروه های مردمی و سمن ها پای کار بیایند با آنها همکاری لازم را صورت خواهیم داد.

 انتهای پیام/ک


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی