سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بهار به منظور افزایش همکاری‌ها و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این شهر با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان دیدار و گفتگو کردند.

شناسه خبر: 11763

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مهدی مجیدی، شهردار بهار و اعضای شورای اسلامی این شهر به منظور افزایش همکاری‌ها، تعریف و اجرای طرح‌های فرهنگی با عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار حسن عرفانی مقدم، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل و معصومه فزونی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهار حضور داشتند. 

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه شهر بهار همواره مهد علم، فرهنگ و هنر بوده است، اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از مراکز فعال و سرآمد فرهنگی در کشور به حساب می‌آیند.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی محل اجتماع مردم هستند و نباید آن ها را تنها انباری برای تبادل منابع دانست. بنابراین رفت و آمد شخصیت‌های فرهنگی و شاخص در کتابخانه‌ها باعث استفاده بیشتر اعضا از امکانات و ظرفیت‌ها خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: جلب اعتماد جوانان یکی از اهداف اصلی کتابخانه‌های عمومی است چراکه این مراکز می‌توانند با جذب جوانان نقش موثری در هدایت و پرورش آن ها ایفا کرده و به مسئولان در حوزه سیاست گذاری و اجرا کمک شایانی کنند.

زارعی تأکید کرد: بهار ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت کتاب ایران را دارد. برای تحقق این امر همه دستگاه‌ها و تشکل‌های مردمی باید پای کار بیایند. قطعاً ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و عملی در بهار می‌تواند آینده کودکان، نوجوانان و جوانان این خطه را دگرگون کند.

مهدی مجیدی، شهردار شهر بهار در این نشست اظهار داشت: شورای شهر بهار ماهیت و نگاه فرهنگی دارند و در حوزه کتاب و کتابخوانی هرآنچه در توان داشته باشند، انجام خواهند داد. کتابخانه‌های عمومی فضای دلنشین و آرامی دارند که کتابخوانان می‌توانند از آن بهره ببرند.

وی افزود: شهرداری به دنبال شهرسازی در همه حوزه‌ها به صورت مشارکتی است و ارتقای فرهنگ شهر را دنبال می‌کند. شهرداری و شورای اسلامی شهر بهار آمادگی دارد که  زمینه لازم برای تبدیل شدن این شهر به پایتخت کتاب ایران را فراهم کند.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر