سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/7/10 11:13:19

به یاد قهرمان دهه هشتادی

سال‌ها بعد شاید در کتاب‌هایمان نوشته شود در این قصر مردمانی زیست کرده‌اند که در یک غروب تابستانی نوجوانی 15ساله تمام فرضیاتشان از بی‌تفاوتی نسل‌های جدید به هم ریخت.

شناسه خبر: 11791

به گزارش نشاط شهر به نقل از روزنامه همدان پیام ، سال‌ها بعد شاید در کتاب‌هایمان نوشته شود در این قصر مردمانی زیست کرده‌اند که در یک غروب تابستانی نوجوانی 15ساله تمام فرضیاتشان از بی‌تفاوتی نسل‌های جدید به هم ریخت.
همان مردمانی که در هجوم کرونا، بیکاری، فسادهای اقتصادی، فرزندکشی‌ها و غارت خوشبختی تصور می‌کردند از گذر سال‌ها دیگر نسل مردمانی که مشق ایثار به دور از تزویر و ریا می‌کنند رو به پایان است.
اما قصه نوجوان ایذه‌ای کل این فرضیه را به هم ریخت تا نشان دهد هنوز از پس نسل‌ها افرادی وجود دارند که تعصبشان، غیرت و مردانگی‌هایشان نه سن و سال می‌شناسد و نه ترس!
پرواز علی لندی نوجوان 15ساله قهرمانی را برای دهه 80 اسطوره‌سازی کرد که گمان نمی‌رود به راحتی بتوان از صفحه تاریخ زندگی ایرانیان آن را پاک کرد.
پسرکی نوجوان که میهمان خانه خاله بود، همان خانه‌ای که در تمام کنایه‌ها و قصه‌های ما نشان از خانه‌ای برای راحتی خیال و گذران زمانی به دور از دغدغه‌های مرسوم روزانه است، اما علی این‌بار در خانه خاله دغدغه‌ای را نقش‌آفرینی کرد که نشان داد مردان این سرزمین به دور از هر اغراقی غیرتمندانه برای هم نوعانشان تلاش می‌کنند.
علی لندی 18 شهریورماه وقتی زبانه‌های آتش را در خانه همسایه دید به‌طورقطع فراتر از خودش پرواز کرد که توانست با قامتی کوچک، اما روحی بزرگ بانی نجات 2 زن باشد اگرچه اخبار از مرگ زن سالمند پس از نجاتش و سوختگی 50 درصدی او نوشتند، اما این اتفاق از جوشش خونی که در رگ‌های مردانه علی افتخارآفرین نسل نوجوان ایرانی را پمپاژ می‌کرد، کم نکرد.
این کوچک مرد بزرگ پس از نجات زنانی که نمی‌خواست فرزندانشان غم بی‌مادری در قلب‌هایشان خانه کند به بیمارستان اصفهان منتقل شد و پزشکان با دیدن 90 درصد سوختگی او قطع‌امید کردند که بار دیگر زندگی علی را در آغوش گیرد.
لحظات سختی که برای پدر و مادرش پشت درهای بیمارستان در شهر غریب سپری شده است به‌طورقطع قابل‌تصور نیست، اما علی آنها ثابت کرد از تبار انسان‌هایی است که پترس تمام قصه‌های پس از خودشان هستند.
مادری نجیب‌زاده و پدری دل‌شکسته که در تمام عکس‌های منتشر شده از صحنه تشیع فرزندشان دلت را نقره‌داغ صبرشان می‌کنند.
برای همین روحیه آزادمنشانه است که علی لندی جاودانه شد و چند روز پس از آن حادثه تلخ دوشنبه 18 شهریورماه به آسمان‌ها رفت.
پس از این پرکشیدن شهید خوانده شد و از دفتر مقام معظم رهبری انقلاب در تماسی تلفنی با خانواده علی لندی نوجوان غیور ایذه‌ای، مراتب تسلیت رهبر انقلاب ابلاغ و با این خانواده داغ‌دیده همدردی شد.

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون