سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/7/13 12:24:37
شهردار بهار در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه:

بودجه سرانه شهروندی در شأن مردم بهار نیست

مدافع حقوق مردم بهار هستم./ مهندس مهدی مجیدی شهردار بهار، اخیراً در طی نشست خبری با اصحاب رسانه این شهر به تبادل نظر، جهت کسب اطلاعات بیشتر برای مشکلات شهر پرداخت و قول مساعد برای پیگیری حقوق شهروندان در بازگشت حریم و محدوده شهر بهار را داد.

شناسه خبر: 11807

به گزارش نشاط بهار، مهدی مجیدی شهردار شهر بهار در ابتدا نقش رسانه رامهم دانست و گفت: با توجه به اینکه توفیق حضور در شهربهار را دارم، از اصحاب رسانه که نقش بسزایی در اطلاع رسانی و ارتباط با شهروندان و مدیریت شهری دارند تقاضا دارم، مشکلات شهری رامطرح کنند تا بااطلاع رسانی به موقع بتوانیم کمبودها و مشکلات و انتظارات مردم رامحقق نمائیم.

 

وی درادامه افزود: در سال های گذشته شهرداری به عنوان دستگاه خدمات رسان در حوزه عمران و خدمات شهری پنداشته میشده وعمده انتظارات خدماتی بوده، در صورتیکه امروزه شهرداری‌ها کارکردهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی هم دارند چراکه نیازهای شهروندان فقط نیازهای کالبدی شهر نیست!

 

وی درادامه به نقش پررنگ نخبگان و فعالین اجتماعی سیاسی شهر، بر آشتی بین مردم و شهرداری تاکید کرد و افزود: شهرداری میتواند نقیصه هایی که شهر بهار متحمل آن است رابرطرف نماید؛ اما این درصورتی است که خود مردم بخواهند در تعیین سرنوشت شهرشان مشارکت کنند واینجاست که نقش نخبگان و فعالان اجتماعی و سیاسی پررنگ می شود.

 

شهردار منتخب شورای شهر بهار درادامه به نگرش شهروندان به شهرداری اشاره کرد و گفت: تازمانیکه نگرش مردم تغییر پیدانکند واحساس تعلق به شهر به وجود نیاید، ارتباط شهروند و مدیریت شهری هم به تبع پدید نمی آید.

 

 وی تصریح کرد: شهرداری در میان عموم به عنوان یک نهاد خدمات رسان دیده شده که مهمترین کاکرد آن جمع آوری زباله وآسفالت معابر و پیاده رو سازی است، در صورتی که یکی از مهمترین کارکردهای شهرداری ها، بستر فرهنگی ورزشی است و ما باید این نگرش مردم را تغییر دهیم، در این راستا ما درابتدای کار خود جلسات متعددی با ورزشکاران و هنرمندان برگزار کرده ایم و سعی خواهیم کرد تا حد ممکن از ظرفیت های مشترک آن‌ها برای خروجی مفید برای مردم شهر استفاده کنیم.

 

نزدیکی بهار به همدان، فرصت است یا تهدید؟!

 

در ادامه مجیدی با اشاره به اینکه شهر بهار نزدیکترین مرکز شهرستان به استان میباشد گفت: نزدیکی بهاربه همدان هم فرصت است هم تهدید، یکی از تهدیدهای نزدیکی بهار به همدان می تواند انتقال اقتصاد و نقدینگی بهار به همدان باشد، چرا که بسیاری ازمردم ممکن است برای خریدهای خود به همدان مراجعه کنند واین حجم ازنقدینگی به همدان منتقل شود، اما فرصت موجود در این شهر بحث گردشگری است، چرا که با برنامه ریزی صحیح می توان سرریز گردشگران همدان را جذب بهار نمود.

 

شهردار بهار به نقشه توپوگرافی شهر بهار اشاره کرد و گفت: شهر بهار نقشه ای فلت و صاف دارد که همین مسئله مزیت و معایب های خاص خود را دارد، چرا که صاف و بدون شیب بودن این شهر بهترین امکان را برای برگزاری مسابقات ورزشی مانند دوچرخه سواری ایجاد می کند؛ اما از طرفی فلت بودن شهر باعث ایجاد مشکل در دفع آب‌های سطحی شده و موجب تجمع پساب و بوی متعفن در شهر می شود.

 

در ادامه مهندس مجیدی غارعلیصدر را یک پتانسیل خوب برای جذب گردشگر به بهار دانست و اذعان کرد: سالیانه ۶۰۰ هزار نفر ازمیدان نیایش برای بازدید از غار علیصدر عبور می کنند، اماجای سوال دارد چند درصد از آن‌ها به بهار جذب می شوند؟ پتانسیل هایی که در اطراف ما وجود دارد، بخش خصوصی می تواند به بهترین نحو از آن استفاده نماید؛ و در همین راستا طی روزهای آتی جلسه ای باسرمایه گذاران بهاری خواهیم داشت تا بتوانیم قدمی در این باره برداریم.

 

کم لطفی سرمایه گذاران بهاری دلیل نبود پاساژ 

 

وی در ادامه به بحث مشاغل و سوال اکثر مردم بهار که نبود یک پاساژ خرید در شهر است اشاره کرد و افزود: ایجاد پاساژ در شهر کار بخش خصوصی میباشد که سرمایه گذاران در این بخش کمتر ورود کرده اند.

 

وی از سرمایه گذاران و توانمندان شهر خواست برای اجرای پروژه های جدید و احداث مراکز تجاری، هتل و رستوران ورود کنند، زیرا شهر بهار در همه ابعاد تجاری به صورت یکسان رشد نداشته است و شهرداری و شورای شهر تسهیل گر امور خواهد بود.

 

وی از ایجادکارگاه زیباسازی شهر خبر داد و عنوان کرد: در راستای کاهش هزینه ها، مبلمان شهری موردنیاز وصنایع فلزی با همکاری شهرداری بهار در کارگاه زیباسازی شهر تولید خواهد شد وشایان ذکر است که نقش همه مردم در ساخت شهری آباد مورداحترام است و استفاده ازخدمات مطلوب شهروندی حق مسلم شهروندان میباشد، وبا توجه به اینکه دو دهه درمدیریت شهری مشغول به کار هستم قصد داریم تا در حل معضلات شهری اتفاقات جدیدی رخ دهد.

 

حریم شهر بهار باید بجای قبلی خود برگردد و افزایش یابد

 

این شهردار که در کارنامه خود سکانداری مناطق سه گانه همدان رادارد گفت: خط حریم شهر بهار بایدبه جای قبلی خود برگردد، همه شهرها درحال رشدو گسترش هستندو مطابق با آن، حریم شهر نیز باید افزایش یابد؛ اما در بهار این مسئله برعکس شده وحق تعدادی از شهروندان که در مناطق مورد اختلاف دارای زمین یا ملک هستند ضایع شده، ما نیز مدافع حقوق مردم هستیم واز آن دفاع خواهیم کرد، چراکه مناطق مورد اختلاف ظرفیت مناسبی برای ایجاد باغ شهر را دارد و ما دراین باب تمام تلاش خود را به کار می بریم تا مردم بهار به حق خود برسند.

 

شهردار بهار درادامه گریزی به کلاف سردرگم جزیره شادی زد و گفت: با مصوباتی که ابلاغ شده، قرارداد قبلی این پروژه ابطال و هم اکنون یک مسیر قانونی را طی می کند، ما هم برای آنکه حسن نیت خود را به سرمایه گذار ثابت کنیم در گام اول با سرمایه گذار وارد مذاکره می شویم تایک قرارداد دو طرفه حاصل شود، اگر سرمایه گذار تمکین کند پروژه ادامه خواهد یافت و اگر با سرمایه گذار به توافق نرسیم همین مسیرقانونی زمانبر طی خواهد شد.

 

وی در ادامه ی این نشست، وضعیت گستردگی بهار را خوب دانست و خاطرنشان کرد: شهر بهار از نظر گستردگی در وضعیت خوبی قرار دارد اما باهمه ی این تفاسیر دربیشتر حوزه ها ورود پیدا نکرده، یکی از  پتانسیل های آن زیرساخت مناسب بلوار ورودی شهر بهار است که تلاش داریم مغایرات ومشکلات طرح جامع و طرح تفضیلی را حل و خط حریم بهار رابه جای قبل برگردانیم و این فرآیند زمانبر در کارگروه های زیربنایی و ماده ۵  بررسی خواهد شد.

 

زمین، بهترین کار برای تولید ثروت در بهار

 

مجیدی درباره درآمد شهرداری و تفکیک زمین ها اذعان کرد: شهروندانی که ملک دارند و می خواهند تفکیک کنند، می توانندبا مراجعه به شهرداری در سریعترین زمان کارشان را نتیجه برسانند، چرا که بعضی از پرونده ها چندین سال است که بی نتیجه باقی مانده و مردم از ادامه کار خود مأیوس شده اند، رویکرد ما این است که موانع راکنار بگذاریم و درسریعترین زمان ممکن پرونده ها رابه نتیجه برسانیم، چراکه معتقدم بهترین کار برای تولید ثروت در بهار زمین است.

 

مجیدی یکی ازپتانسیل های شهربهار راوجود بلوارهای ورودی عریض درشهر دانست و گفت: ۹۵ درصد املاک درمسیر بلوار ورودی شهر تملک شده و برای تملک املاک باقیمانده با توجه به تورم موجود، میلیاردها تومان پول نیازاست.

 

سرانه شهروندی دربهار ۷۰۰ هزار تومان است

 

 وی افزود: بودجه سالیانه شهرداری بهار ۲۰ میلیاردتومان است و سرانه شهروندی ۷۰۰ هزار تومان میباشد که این بودجه درشأن مردم بهار نیست.

 

مجیدی درادامه میانگین عوارض نوسازی درشهربهار برای هر خانوار را ۳۰ هزار تومان عنوان کرد وگفت: در ۶ ماهه ابتدای سال،از ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد پرونده نوسازی، ۵۹۲ فقره عوارض نوسازی راپرداخت کرده اند که معادل ۵ درصدمردم است.

 

 وی ادامه داد: همچنین درنیمه اول سال، در بحث عوارض کسب و پیشه از ۲۲۰۰ واحد کسبی درشهربهار، ۲۳ واحد عوارض کسب و پیشه راپرداخت کرده اندکه این رقم بسیار پایین است.

 

شهردار بهار درادامه به ایجاد اتاق فکر برای برطرف کردن نیازهای مردم واجرای طرح محله محوری ومسجد محوری اشاره کردو افزود: با حضور درمساجدمشکلات مردم احصا ودرحد توان حل خواهد شد.

 

وی عنوان کرد: پس از ماه صفر، جشنواره‌های تخصصی وبرنامه های شاد، جشنواره های تخصصی وعمومی همچون هنرهای تجسمی، جشنواره غذا رادر سطح شهر بابهره گیری از گروه های مردمی و سازمان های مردم نهاد برگزار خواهیم کردتا امیدبه مردم بهار برگردد.

 

مهدی مجیدی درخاتمه سخنان خود تاکید کرد: من خودم را بهاری می دانم وتأمین منافع مردم شهرم دراولویت کاری است وامیدوارم مردم، مشکلات را با مجموعه شهرداری در میان بگذارند تا با هم افزایی ومشارکت شهروندان به حالت مطلوبی برسیم ودر این بین، رسانه ها نقش مهمی درارتباط بین شهروندان و مدیریت شهری دارند وامیدواریم با اطلاع رسانی به موقع و همکاری بین رسانه ها و مدیریت شهری، انتظارات مردم پاسخ داده شود.

 

در پایان نشست برخی ازمعضلات و مطالبات شهروندان بهاری همانند ایجاد المان های شهری، ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری، مشکل سند دار شدن زمین های پشت فرمانداری، تفکیک وتولید زمین برای ساخت و ساز، مشکل کمربندی بهار، بهسازی و بازسازی و تجهیز پارکها و بوستان های محلات، پیگیری وضعیت انتقال مشاغل بلوار آیت الله بهاری به ناحیه ی مشاغل مزاحم، اصلاح خط عبوری مسیر تاکسی ها به مناطق مختلف شهر، ساماندهی آرامستان و مرقد آیت الله بهاری شهر بهار، اجرای طرح های گردشگری و خانه های بوم گردی، مشکل سرعتگیرهای سطح شهر و ساماندهی ورودی شهر بهار، توسط خبرنگاران واصحاب رسانه شهربهارمطرح شد و امید است با انتخاب شهردار جدید توسط ششمین شورای اسلامی شهر، باری دیگر چهره سبز به بهار برگردد.

 

شهرزاد عباسی

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی