سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/7/16 14:40:49
نگاهی کوتاه به عملکرد یکساله اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار

وقف زمین ۱۰ هکتاری از سوی واقف خیر‌اندیش در روستای ساربانلر

اداره اوقاف و امور خیریه جزء اداراتی است که می‌تواند از محل نیات واقفین، فعالیت های فرهنگی اجتماعی و عمرانی را در جهت بسترسازی برای رشد حوزه های مذهبی انجام دهد؛ در این باره با رئیس اداره فوق مصاحبه نمودیم و از عملکرد یکساله این اداره جویا شدیم.

شناسه خبر: 11820

به گزارش نشاط بهار، حمیدرضا بهگو رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار در ابتدای سخن به شرح بسترهای فعالیت این اداره پرداخت و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان شبه دولتی ایرانی است که حوزه فعالیت این سازمان شامل مدیریت موقوفات عام فاقد متولی، موقوفات خاصه و اماکن مذهبی اسلامی، اثلاث باقیه وبقعه های های متبرکه ، همچنین محبوسات ، نذور ، صدقات و هر مال دیگر که به غیر از عنوان وقت ، برای امور عام المنفعه و خیریه اختصاص یافته باشد را میتوان از حیطه وظایف این اداره برشمرد.

 

حمیدرضا بهگو درادامه به فعالیت‌های عمرانی این اداره پرداخت و برشمرد: 

_تکمیل پروژه سرویس بهداشتی مرقد آیت ا.. بهاری (ره) به مساحت ۱۰۰ متر مربع از محل نذورات بقعه متبرکه و کمک‌های خیّرین با برآورد هزینه حدود ۳۰۰۰میلیون ریال که در مرحله ساخت و اجرا می باشد.

 

 _اجرای طرح نازک کاری بقعه متبرکه امامزاده میرشمس الدین روستای زاغه 

 

_ اجرای مراحل سفت کاری پروژه احداث بقعه متبرکه امامزادگان ناصر، منصور و ربابه خاتون شهر لالجین و همچنین محوطه سازی بقعه متبرکه امامزادگان ابراهیم و عقیل روستای دستجرد از فعالیت های عمرانی اوقاف شهرستان بهار میباشد. 

 

از دیگر فعالیت های عمده این اداره را میتوان عملکردهای فرهنگی و اجتماعی دانست و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهار در این باره گفت: تهیه و توزیع سبدهای کالایی بین نیازمندان از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال در راستای اجرای طرح‌های ضیافت الهی از فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی این اداره است و همچنین تهیه و توزیع غذای گرم بین نیازمندان در روز عید غدیر از محل اجرای نیات واقفین خیراندیش به ارزش ۵۰ میلیون ریال در راستای اجرای ابلاغیه ویژه برنامه های عید غدیر با همکاری ستاد غدیر شهرستان و دفتر دفتر امام جمعه محترم شهرستان بهار از دیگر فعالیت‌های این ستاد می باشد .

 

وی در ادامه افزود: مساعدت به هیئت‌های مذهبی و مراسم‌های روضه‌خوانی دهه ی اول محرم به ارزش ۲۰ میلیون ریال از محل نیات واقفین خیراندیش انجام گرفت.

 

بهگو در میانه مصاحبه به ثبت دو وقف جدید منفعتی و انتفاعی پرداخت و بیان کرد: وقف زمین ۱۰ هکتاری از سوی واقف خیر‌اندیش آقای عیسی ندری در روستای ساربانلر از نیات حق پسندانه این فرد خیّر است و نیز یک قطعه زمین جهت ساخت حسینیه توسط واقف خیر‌اندیش آقای عبدا.. آزادی جو و ساخت آن با کمک خیرین روستای سنگ سفید به ویژه رانندگان صاحب کامیون در روستای سنگ سفید نیز از اقدامات حق پسندانه این خیرین است.

 

رئیس اداره اوقاف شهرستان بهار به دیگر اقدامات این اداره اشاره داشت و خاطر نشان کرد: مبلغین بومی و اعزامی از قم به روستاهای کم برخوردار از عمده فعالیت‌های این ستاد میباشد و امیدواریم با نهادینه شدن فرهنگ وقف که از مهم‌ترین پدیده‌های پسندیده انسانی است، در این شهرستان بتوانیم موقوفات و فعالیت‌های فرهنگی عمرانی دیگری در این رابطه نظاره‌گر باشیم.

 

حمیدرضا بهگو درپایان با اشاره به اینکه وقف سنت حسنه ای می باشد که موجب تقویت جنبه های علمی اسلام و زدودن مشکلات مردم می‌شود گفت: رسانه می‌تواند با بازگو کردن نقش علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی وقف در تقویت این سنت گامی بزرگ بردارد تا مردمی که توانایی این امر خیر را دارند پیش قدم شوند چرا که با عمیق تر شدن رابطه اوقاف و رسانه مشارکت قشرهای مختلف مردم به ویژه نسل جوان بیشتر می‌شود.

 

 

سمیرا طاوسی قیصر

 

 

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.