سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

باید همه دستگاه‌های متولی امر مبارزه با مواد مخدر اولویت‌های پیشگیرانه را احصاء و در برنامه‌های پیشگیرانه خود اجرائی نمایند.

شناسه خبر: 11915

به گزارش نشاط شهر به نقل از واحد اطلاع رسانی این معاونت، دکتر عباس نجفی، معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در سومین جلسه کمیته حقوقی قضائی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان اعلام کرد: باید همه دستگاه‌های متولی امر مبارزه با مواد مخدر اولویت‌های پیشگیرانه را احصاء و در برنامه‌های پیشگیرانه خود اجرائی نمایند. 

   وی به اقدامات صورت گرفته در اجرای آئین نامه‌ مراقبت بعد از خروج معتادان موضوع ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر اشاره داشته و بیان کرد: در همین راستا ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی در ارتباط با بندهای ماده 2 آئین نامه شناسایی، احصاء و در جهت صدور دستورات مقتضی به دادستانهای محترم مرکز ماده 16 اعلام گردیده است. 

   نجفی اظهار کرد: اختلال مصرف مواد مخدر و اعتیاد در بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی همانند بیکاری، طلاق، سرقت و فقر و... نقش و دخالت مستقیم و غیر مستقیم دارد از این رو اقدامات حمایتی در جهت پیشگیری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر باید گسترش یافته و به یک اولویت اساسی و مهم تبدیل گردد. 

   معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان ضمن توجه به تکالیف و الزامات قانونی علی‌الخصوص ماده 6 دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری اذعان کرد: مداخلات اجتماعی در حوزه اعتیاد باید بصورت جدی به یک مطالبه تبدیل گردد لذا در این راستا نباید آئین‌نامه مراقبت بعد از خروج معتادان در بین دستگاه‌ها مغفول بماند. 

   نجفی افزود: توانمندسازی، اصلاح و بازاجتماعی کردن معتادان بهبود یافته از طریق کارگاه های مهاجر توسط این معاونت صورت گرفته است و با هدف نظارت بر اجرای آئین‌نامه مراقبت بعد از خروج معتادان ناظرین قضائی جذب و در یک ماهه اخیر سالجاری تعداد 14 مورد بازرسی از مراکز مواد 15 و 16 قانون مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است. 

   وی در خاتمه ارتقاء و آگاهی‌های عمومی و رفتارهای خانواده‌های معتادان بهبودیافته را نیز یکی از اقدامات موثر در جهت پیشگیری از بازگشت مجدد معتادان بچرخه اعتیاد دانست.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی