سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/9/11 18:39:39
به مناسبت روز جهانی ایدز برگزار شد:

کارگاه سه روزه رویکرد نوین آموزشی ایدز

بمناسبت روز جهانی ایدز(دهم آذرماه) و بمنظور آشنایی و ارتقاء آگاهی ، دانش و مهارتهای مربیان بهداشتی درمانی شهرستان بهار کارگاه رویکرد نوین آموزشی اچ آی وی(ایدز) بمدت 3 روز (هفتم لغایت نهم آذر) برگزار شد.

شناسه خبر: 12038

به گزارش نشاط شهر، رویکرد نوین آموزشی اچ آی وی(ایدز) یکی از روشهای مهم آموزش اچ آی وی می باشد، در این رویکرد اچ آی وی بعنوان یک بیماری عفونی قابل کنترل معرفی شده تا انگ و تبعیض و ترس منتسب به آن از بین برود.

 

بمناسبت روز جهانی ایدز، دهم آذرماه و بمنظور آشنایی و ارتقاء آگاهی ، دانش و مهارتهای مربیان بهداشتی درمانی شهرستان بهار کارگاه رویکرد نوین آموزشی اچ آی وی به مدت سه روز در کانون میعاد بهار برگزار شد.

 

در این کارگاه بیان شد که عموم مردم باید بدانند که دسترسی به آزمایش تشخیصی اچ آی وی ساده و رایگان است و خیالشان راحت باشد که نتیجه آزمایش همواره محرمانه باقی میماند. 

 

همچنین در آموزش های اين کارگاه بر این نکته تاکید شد: افراد مبتلا  باید بدانند در صورتی که تحت مراقبت و درمان قرارگیرند، ضمن آنکه میتوانند طول عمر طبیعی(نرمال) داشته باشند، خطری هم برای انتقال به سایرین ندارند. 

 

همچنین این نکته قابل یادآوری است: عموم مردم باید بدانند که ویروس چگونه میتواند وارد بدن انسان شود و چگونه میتوانند مانع ورود ویروس به بدن شوند.

 

در این دوره کمپین "من هم آزمایش اچ آی وی می دهم" برای آگاهی مردم از سلامت خود معرفی شد و از عموم مردم دعوت شد تا در این کمپین شرکت کنند.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون