سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: ۵۱ برنامه فرهنگی و هنری در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برنامه‌ریزی شده که شاخص‌ترین آنها عصر شعر «سرو پایدار» است.

شناسه خبر: 12145

به گزارش نشاط شهر به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، احمدرضا احسانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی همایش سراسری شعر «سرو پایدار» از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در مجتمع امام خمینی نهاوند برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اختتامیه جشنواره محصولات فرهنگی اول بهمن‌ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود گفت: این برنامه ادامه جشنواره «فیروزه» است که در راستای تقویت فرهنگ و هنر بوده و هدایای فرهنگی که خاص استان است، معرفی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در این جشنواره به دنبال این هستیم که ظرفیت‌های همدان در هدایا و محصولات فرهنگی معرفی شود افزود: این امر علاوه بر کمک به اشتغال استان، درآمد پایداری را برای هنرمندان ایجاد کرده و ظرفیت‌های مغفول هم معرفی می‌شود.

وی از برگزاری بزرگداشت بانوی انقلابی برجسته کشوری خانم دباغ در بهمن‌ماه خبر داد و گفت: با توجه به شخصیت برجسته و مبارز انقلابی مرحوم خانم دباغ که اولین فرمانده زن سپاه در کشور نیز بودند، تصمیم بر این شد، بزرگداشت این بانوی مبارز انقلابی با عنوان «سفیر مهر الوند» برگزار شود که با حضور مهمانان کشور خواهد بود و کنگره ملی این بانوی انقلابی نیز در سال آینده خواهد بود. 

احسانی با بیان اینکه جایزه ادبی استان ۲۰ بهمن ماه در شهرستان رزن برگزار می‌شود افزود: همایش بزرگداشت سید جمال‌الدین اسدآبادی نیز ۱۸ اسفندماه در شهرستان اسدآباد خواهد بود.

برگزاری "عاشیقلر بایرامی"

وی به برگزاری کارگاه‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: کارگاه شعر و داستان ملایر، تویسرکان و نهاوند در ملایر، کارگاه آموزشی شعر و داستان اسدآباد، کبودراهنگ و بهار در شهر بهار و کارگاه آموزشی درگزین، فامنین و رزن در رزن برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه ۲۹۶ مجوز کتاب تا پایان آذرماه صادر شده است تصریح کرد: ۲۱۷ عنوان تاکنون چاپ شده که نسبت به سایر استان‌ها وضعیت بهتر است و امیدواریم با یارانه‌های تخصیصی و کمک‌ها با رویکرد دولت در این بخش شاهد افزایش آمار و ارتقای حوزه چاپ باشیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه "عاشیقلر بایرامی" عنوان دیگری از برنامه‌هاست که در بهمن‌ماه برگزار می‌شود گفت: این برنامه با همکاری انجمن موسیقی در راستای تقویت موسیقی سنتی و ترکی همدان است.

احسانی به اکرام فیلم‌های جشنواره فجر در همدان اشاره کرد و با بیان اینکه جشنواره خوشنویسی بانوی بهشتی نیز در ایام ولادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد خواستار توجه به این مهم شد.

وی با بیان اینکه ۹ تا ۱۵ اسفند جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برگزار خواهد گفت: تاکنون بیش از ۳۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده که از نظر کمی افزایش قابل توجهی داشته و امیدواریم کیفیت نیز بالا باشد‌. 

برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان به برگزاری جشنواره ملی فرهنگی هنری «اذان منتظران» اشاره کرد و گفت: این جشنواره ۱۱ محور با همکاری ستاد اقامه نماز است که ۲۳۰ اثر تاکنون به جشنواره رسیده و تا ۱۲ بهمن مهلت ارسال آثار بوده و ۲۵ بهمن اختتامیه  است.

وی با بیان اینکه ۵۱ برنامه به مناسبت سالروز شهادت سردار سلیمانی تدارک دیده شده است که شاخص‌ترین آنها همایش شعر «سرو پایدار» است افزود: فردا شب نیز اکران مستند "قاسم" در سینما فلسطین را خواهیم داشت.

احسانی در ادامه با بیان اینکه تاکنون برای یک‌هزار و ۵۰ نفر از اعضای صندوق هنر کارت هنر صادر شده است افزود: ۴۵۰ پرونده دیگر تشکیل شده و در صورت بازگشایی مجدد سامانه صندوق هنرمندان، اعضای صندوق به ۱۵۰۰ نفر خواهد رسید.

وی در حوزه عمرانی نیز با بیان اینکه همه مجتمع‌های فرهنگی و هنری تعمیر و تجهیز شده یا در حال انجام است تصریح کرد: تجهیز دو مجتمع آوینی و ابن سینا بهمن‌ماه تکمیل خواهد شد که ۳ میلیارد تومان از بخش خصوصی هزینه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ساخت و اتمام بنای سیدجمال‌الدین در اسدآباد را نیازمند ۴ میلیارد تومان اعتبار دانست و عنوان کرد: در جوار این بنا دو ملک باید تملک شود که نیازمند اعتبار است هر چند ۱۴ ملک بود که ۱۲ مورد آن تملک شده است.

 وی بیان کرد: موزه هنرهای معاصر اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که ۲۹ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که روند اجرایی آن شدت می‌گیرد؛ امیدواریم مهر و آبان سال آینده این موزه تکمیل شود و برای تجهیز آن نیز ۶۰ میلیارد تومان مورد نیاز است.

احسانی در خصوص برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور نیز گفت: در سفر معاون وزیر برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور مطرح شد که اکنون شرایط آماده است و پیش بینی می‌شود هفته خبرنگار سال آینده برگزار شود.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی