سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

فتح ا.. توسلی منتخب شهرستان های بهار و کبودراهنگ پس از انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران شهرستان بهار، پاسخگوی سوالات آنها بود.

شناسه خبر: 12156

به گزارش نشاط بهار، در این نشست که در خانه جوانان شهر بهار برگزار شد، هر یک از خبرنگاران به طرح سوالات خود در مورد مشکلات شهر و شهرستان پرداختند؛ نماینده شهرستان های بهار و کبودرآهنگ در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه او نیز یک فرد رسانه ای می‌باشد گفت: من خود مدیر مسئول نشریه چشم انداز آینده با اعتبار استانی و پایگاه خبری صدای کورنگ هستم و خود را یک فرد رسانه ای و از خانواده رسانه میدانم .

 

حسین توسلی در پاسخ به سوال خبرنگار نشاط شهر در رابطه با انتصاب مدیران استانی گفت: در انتصاب مدیران دخالت نمیکنم اما قطعا نظارت خواهم داشت.

 

وی افزود: من برای تأمین اعتبارات دو شهرستان تمام تلاشم را در مجلس می کنم تا این اعتبارات را به دست فردی کاردان برسانم تا بتواند بهترین بهره برداری را از آن ببرد، پس من در انتخاب فرماندار و مدیران دخالت نمیکنم اما بر اساس وظیفه، قطعا نظارت خود را در انتصابات خواهم داشت.

 

توسلی در خصوص سوال خبرنگار نشاط شهر در رابطه با تعلل در انتصابات مدیران شهرستانی به خصوص انتخاب فرماندار شهرستان و عملکرد دولت گفت: با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی از دولت نگذشته، فعلا نمی‌توانیم در مورد عملکرد دولت نظری بدهیم اما بنده مسیر دولت را در سطح کلان، مسیر درستی میبینم اما در سطح خرد ضعف هایی هم دیده می‌شود و هنوز تغییرات مناسبی در سطح وزارت خانه ها، استانداری ها، فرمانداری ها و دیگر اماکن هنوز صورت نگرفته است.

 

حسین توسلی در ادامه بیان کرد: دوستانی می گویند نماینده حق ندارد در انتصابات دخالت کند، اما گاهی می بینیم که مردم عادی در بدیهی ترین مسائل، انتظار ورود نماینده را دارند و دلیل آن این‌است که بعضی آقایان وظیفه خود را انجام نداده اند و مردم هم از نماینده انتظار دارند!

 

وی در خصوص سوال خبرنگار نشاط بهار در خصوص تکلیف مرز تقسیمات سیاسی بهار اظهار داشت: قبل از آنکه نماینده شوم دنبال آن بوده و هستم تا وقتی که نماینده هستم اجازه نمی دهم شهر بهار به حاشیه شهر دیگری تبدیل شود.

 

 در ادامه این نشست خبرنگار نشاط بهار با سوال در موضوعِ کشاورزیِ شهرستان بهار و عدم ثبات قیمت در بخش کشاورزی، بخصوص نوسانات قیمتِ سیب زمینی از نماینده سوال کرد که دولت چه برنامه هایی برای نحوه کنترلِ بازار قیمتِ سالیانه سیب زمینی و حتی خرید تضمینی سیب زمینی همچون گندم را دارد و همینطور با توجه به اینکه مرزهای صادر کننده سیب زمینی در زمان درستی باز و یا بسته نمیشود (در زمان عرضه محصولات بسته و در زمان تقاضای بازار داخلی باز است ) دولت چه راهکار و برنامه ای برای این بخش دارد؟

حسین توسلی در پاسخ به این سوال گفت : قطعا من حامی صادرات هستم اما دلایل مختلف و پیچیدگی های خاصی در این‌باره وجود دارد، یکسری از دلایل مربوط به مسائل بین الملل و اتفاقات داخلی کشورهای همسایه می‌باشد که ممکن است در برهه ای از زمان نسبت به یک سیاست کشورمان موضع منفی نشان داده و موجب بسته شدن مرزها شود،

اما مورد دیگر اینکه، برای مثال با یک کشور وارد مذاکره برای صادرات محصولاتی چون سیب زمینی شده ایم و با توافق های صورت گرفته دیده میشود که سیب آلوده صادر شده که خود موجب برگشت محصول و بسته شدن مرزِ مربوطه جهت صادرات سیب زمینی شده است که حتی برند سازی و ثبت جهانی سیب زمینی راهگشای مناسبی نبوده!

 

وی افزود: در خصوص کشاورزیِ شهرستان بهار یک موضوع راهبردی وجود دارد، آن هم اینکه آیا شهرستان بهار در جهت مدیریت کشت همیشه میخواهد سیب زمینی کشت کند؟ یکبار برای همیشه شهرستان بهار باید از کشت تک محصولی و سیب زمینی خارج شود، چرا که کشت به این شکل ادامه پیدا نخواهد کرد و موجب از بین رفتن سفره های زیر زمینی می‌شود و با توجه به نیاز های کشور باید به کشت محصولات کم آب بر و محصولاتی چون گیاهان دارویی روی بیاورد .

 

در خاتمه خبرنگار نشاط شهر بیان کرد : امیدواریم صادرات و کنترل کیفیتِ محصولات برای جلوگیری از برگشت خوردن از مرزها که مشکل همیشگی کشورمان بوده ، با نظارت بیشتر و دقیق تر انجام شده و باتوجه به اینکه کشت محصولات دیگر و خروج از کشت تک محصولی چون سیب زمینی که نیازمند آموزش هایی در این زمینه برای آینده است و باید به آن توجه شود ، دولت و مجلس برنامه ای دقیق و قوی برای این موضوع تدارک دیده و اجرا کند.

 

علی خجسته

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی