سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/10/16 09:30:58
در مراسم گرامیداشت حاج قاسم سلیمانی در حوزه علمیه مطرح شد:

شهادت حاج قاسم یک بار دیگر انقلاب ما را به رخ جهانیان کشید

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار پر افتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی در آستانه شهادت حضرت زهرا( س) با حضور طلاب و مبلغین و دانش آموختگان حوزه علمیه صدیقه کبری(س) با روایتگری جناب سرهنگ موسوی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس برگزار گردید.

شناسه خبر: 12167

به گزارش نشاط شهر ، در این مراسم جناب سرهنگ موسوی اظهار داشت؛ روزگاری قومی به دور روح الله(ره) جمع شدند که سن کمی داشته و نسبت خویشی ندارند و شیعیان حضرت علی (ع) هستند و امیرالمومنین امیر این شیعیان هست که اینان کار بزرگی انجام دادند و یک انقلاب آغاز شد و پیروز و تثبیت گردید.

 

وی خاطر نشان ساخت؛ ابرقدرت های شرقی و غربی از همان اوایل انقلاب از کودتا و درگیری های قوم و قبیله ای و تمام گزینه های خود استفاده کردند که این انقلاب را براندازی کنند که موفق نشدند و ما ۱۷۰۰۰شهید ترور داریم.

 

وی در وصف حاج قاسم خاطر نشان ساخت: زمانی که حاج قاسم شروع به سخنرانی می کرد نیروهای دشمن سست می شد، حاج قاسمی که استکبار را با خاک یکسان می کند و عراقی می گویند زمانی که به ما حمله شد از آمریکایی ها هم کمک خواستیم و نه تنها آمریکا بلکه هیچ کشوری به یاری ما نیامد تنها حاج قاسم بود که به ما کمک کرد.

 

جناب سرهنگ موسوی ابراز کرد؛ ولی امر مسلمین می فرمایند: شهادت حاج قاسم یک بار دیگر انقلاب ما را به رخ جهانیان کشید . حاج قاسم یک فرد نیست بلکه یک مکتب است و همه باید از این مکتب الگو گیری کنند. پایه گذاری مکتب حاج قاسم بر پایه تدین و اخلاص است . بر اساس معنویت ، مردم داری و مردم یاری ، ولایتمداری ، اعتقادات و عمل کردن به احکام الهی است.به همین خاطر می شود حاج قاسم که خودش را از مردم جدا نمی داند و از کمک کردن به مردم دریغ نمی کند که امروز ولی امر مسلمین هر زمان اسم حاج قاسم را بر زبان می آورد اشک بر چشمانشان جاری می شود.

اگر وصیت نامه الهی و سیاسی حضرت امام را مطالعه می کردیم امروز وضع کشورمان به این شکل نمی شد و امروز اگر وصیت حاج قاسم را مطالعه کنیم وضعمان بهتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: حاج قاسم قبل از هر کاری اول به خدا و اهل بیت علیهم السلام متوسل می شد و بعد شروع به کار می کردند و می فرمود هرجا که به کارمان گره می خورد دست به دامان و چادر حضرت زهرا (س)‌می شدیم و کارمان را پیش می بردیم.ولی متاسفانه ما همین را فراموش کردیم. حاج قاسم اعتقاد داشت هرکس در ایام فاطمیه گرفت، گرفت وگرنه باید برود و به حال خود چاره ای بکند.

خود اهل بیت هم سراغ حضرت مادر می روند .

وی با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا( س) چنین بیان داشت: چرا باید جامعه ما به سمت و سویی برود که عزاداری مادر کمرنگ شود و به جای اینکه حجاب فاطمی الگوی  جامعه شود از الگوهای غربی استفاده شود ولی با این وجود حاج قاسم می فرمایند این افراد فرزندان این کشور هستند اما چه کسی باعث شد این ها به این سمت و سو بروند . اگر بنا باشد ارشاد انجام دهیم بایستی برادرانه و خواهرانه باشد طوری نباشد که مخاطب سماجت و لجبازی کند.

وی در پایان افزود: وصیت حاج قاسم را مطالعه کنیم و به آن عمل کنیم و برای کسی که سرباز حضرت ولیعصر است یک دستور است که از مکتب حاج قاسم الگو و بهره برداری کنیم و عامل به خواسته ایشان باشیم. ۹۹درصد شهدایی که وصیت نامه کتبی دارند، دو مطلب مورد تاکیدشان است.یکی اینکه ولایت را تنها نگذاریم و گوش به فرمان ولایت باشیم و دیگری حجاب. اگر شهدا از ما در مقابل فدا کردن خود سوال کنند که چه کرده ایم چه جوابی داریم. در روز رستاخیز مارا با ولایت محک می زنند که با ولایت بوده ایم یا نه.

 

سایر برنامه ها:

🔹قرائت قرآن کریم

🔸پخش کلیپ

🔹قرائت دسته جمعی حدیث شریف کسا

🔸مدیحه سرایی 

🔹پذیرایی و اطعام نذری

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر