سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

هیئت موسی بن جعفر (ع) را میتوان جزء یکی از شاخص ترین هیئات بهار نام برد که با عملکردهای برجسته خود درمیان هم‌مسلکان دیگر بسیار خوش درخشیدند، طی مصاحبه ای از عملکردهای این هیئت جویا شدیم.

شناسه خبر: 12178

به گزارش نشاط بهار، باتوجه به اینکه یکی از بازخوردهای بسیار موثر هیئات مذهبی الگوسازی مبتنی بر دین باوری و همچنین مساعدت و بستر سازی برای کمک به انسان‌ها برای تعالی جویی است، این هیئت توانسته با افزایش حال و هوای معنوی و دستگیری از محرومین، خود را در جایگاه والای معرفت قرار دهد؛ شایان ذکر است هیئت موسی بن جعفر (ع) یکی از هیئات خوشنام و خوش آتیه شهر است که با اعضا و جوانان پویایی که دارد توانسته قدم های محکمی در راستای اعتلای فرهنگ و کمک به همنوع در خیمه حسینی بردارد .

 

سید مهدی موسوی مسئول هیئت موسی بن جعفر(ع)، که وی را میتوان از خادمین اهل بیت و جوانی خوش فکر و مستعد برشمرد در ابتدای مصاحبه خود به تشریح فعالیت‌های این هیئت پرداخت و گفت: یکی از عملکردهای شاخص این هیئت تداوم برنامه‌های فرهنگی و ورزشی از قبیل دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، چاپ وصیت نامه های شهدا و همچنین برنامه‌های ورزشی همچون فوتسال، کوهنوردی و شنا بود.

 

 وی در ادامه به فعالیت‌های دیگر این هیئت اشاره داشت و افزود: برگزاری بدون وقفه و مرتب جلسات هفتگی دعای توسل، روضه و استفاده از سخنرانان و اساتید مجرب و محور بودن مسجد در مراسم ها از کارکردهای مهم این هیئت می‌باشد که نقش بسزایی در جذب جوانان داشته است.

 

جذب جوانان به بازار کار یکی از دغدغه های اصلی هیئت موسی بن جعفر(ع)

 

موسوی همچنین به پیگیری امور تحصیلی و آموزشی نوجوانان و جوانان هیئت و همچنین تدوین برنامه‌های منسجم برای هدایت تحصیلی و دانشگاهی اشاره کرد و افزود: ارتباط بیشتر و همفکری با خانواده ها مخصوصاً نوجوانان و جوانان از برنامه‌های مهم و اصلی این هیئت به شمار می‌رود و همچنین کمک به جذب اعضای هیئت در بازار کار و توجه به امورات امرار معاش به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی شورای این هیئت بوده است.

 

در ادامه وی عنوان داشت: در این هیئت توجه خاصی به رشد، تعالی، تربیت اخلاقی اعضا و شورای هیئت لحاظ شده که پیگیری مجدانه برای برگزاری کارگاههای مهارت های زندگی و پیشگیری از معضلات اجتماعی از جمله اشتغال، ازدواج، تحصیل، تهذیب و دوری جستن از اعتیاد در رأس فعالیت‌های این هیئت قرار دارد که امیدواریم با تلاش کلیه اعضای این هیئت تحقق یابد.

 

 مسئول هیئت موسی بن جعفر (ع) در ادامه خاطر نشان کرد: این هیئت توانسته با عقد قرارداد با موسسات و بانک‌ها جهت اخذ وام و همچنین مشاوره به اعضای نیازمند حمایت های مالی خود را به نیازمندان ثابت کند تا آینده شغلی، تحصیلی اعضا با مشاوره توسط اعضای تحصیلکرده را تاحدودی تضمین کند.

 

موسوی در ادامه درباره برنامه های دیگر این هیئت به خبرنگار ما گفت: حفظ وحدت و ارتباط بیشتر با پیرغلامان،  پیشکسوتان و هیئت امنای مسجد و سایر تشکل‌های فرهنگی و همچنین حضور پررنگ تر و موثرتر در جلسات شورای هیئت های مذهبی شهرستان و الگوسازی فرهنگی اجتماعی تحصیلی اجرایی در سطح شهرستان یکی دیگر از اهداف این هیئت بوده است.

 

توزیع ۷۰۰ بسته غذایی در روز عید غدیر خم

 

 وی در ادامه تصریح داشت: توجه ویژه به آموزش و ترویج فرهنگ قرآن، شهدا، اهل بیت و تدوین برنامه‌های آموزشی اعضا از دیگر چشم اندازهای این هیئت می‌باشد که امید است با تلاش همکاران، دقت بیشتری به این موضوع شود.

 

مسئول هیئت موسی بن جعفر (ع) در ادامه افزود: این هیئت توانسته با برگزاری اردوهای تفریحی زیارتی و دیدار با علما، مسئولین فرهنگی و مذهبی شهرستان و نیز توجه ویژه به مداحی ذاکرین، همکاری و تفاهم با هیئات و تشکل های فعال در عرصه فرهنگی با خط و مشی ولایتی و رهبری، حافظ سنت های اصیل مذهبی، حضور و تأثیرگذاری در فضای مجازی و اشاعه فرهنگ اسلامی، پرورش استعدادهای داخلی در درخشش بیشتر این شهر از لحاظ مذهبی کمک شایانی داشته باشد.

 

  مسئول هیئت موسی بی جعفر در میان این مصاحبه به رزمایش همدلی این هیئت اشاره داشت و گفت: این هیئت اجرای ۹ مرحله رزمایش و همدلی و تهیه  بسته های کمک معیشتی و پخش آن بین نیازمندان را در کارنامه خود دارد .

 

موسوی در ادامه خاطر نشان کرد: این هیئت برای پنجمین سال متوالی به عنوان یکی ازهیئت های برتر شهرستان انتخاب و از سوی اداره تبلیغات اسلامی و کانون خادمیاران استان قدس رضوی تشکر و قدردانی به عمل آمده است.

 

وی در ادامه به دیگر برنامه های هیئت موسی بن جعفر(ع) پرداخت و گفت: کمک و توزیع ۷۰۰ بسته غذایی که در روز عید غدیر خم و آغاز امامت آقا امیرالمومنین (ع)  با همکاری ستاد غدیر شهرستان انجام شد، همچنین تقدیر و تکریم از مدافعان سلامت، پزشکان و پرستاران بیمارستان آیت ا.. بهاری (ره) با  تقدیم تندیس  و اهدای  ۱۱۰ ماسک و ۱۱۰ شاخه گل بین کادر درمان به مناسبت عید غدیر خم و چندین سری ضدعفونی گسترده معابر پرتردد شهر ومحوطه مسجد با همکاری پایگاه از جمله اقدامات بود.

 

خدمت رسانی هیئت موسی بن جعفر (ع) در ایام پر برکت فاطمیه با شعار مسجد تعطیل نیست، پایگاه تعطیل نیست، هیئت تعطیل نیست

 

موسوی در بیان دیگر برنامه‌های این هیئت گفت: به همت هیئت امام موسی بن جعفر (ع) این مرحله از طرح سراسری کمک های ماهانه برگزار شد و بسیجیان پایگاه شهید شیرودی و اعضای هیئت موسی بن جعفر (ع) همزمان با ایام پر برکت فاطمیه با شعار مسجد تعطیل نیست پایگاه تعطیل نیست، هیئت تعطیل نیست در راستای فعالیت های جهادی و خدمت رسانی به مردم در سطح شهر بهار اقدام می نماید .

 

 موسوی اظهار داشت: در این مرحله ۱۱۴ بسته معیشتی در ایام فاطمیه به مبلغ  ۲۵ میلیون تومان که شامل برنج، روغن، مرغ و دیگر اقلام بود در میان نیازمندان و آسیب‌دیدگان از بیماری کرونا توزیع شد.

 

 وی همچنین افزود: در سال جاری ۹ مرحله کمک مؤمنانه با هزینه کرد بیش از ۱۵۰ میلیون تومان در راستای کمک به نیازمندان در قالب سبد حمایتی وسایل بهداشتی و ذبح و توزیع گوشت قربانی و تشکیل گروه‌های جهادی برای ضدعفونی معابر و سطوح شهر در مقابله با ویروس کرونا صورت گرفته است، همچنین برگزاری ۶ روز ایستگاه صلواتی و پذیرایی در مسیر زائران اربعین از عمده فعالیت های این هیئت می باشد. 

 

سید مهدی موسوی مسئول هیئت موسی بن جعفر (ع) افزود: واحد خواهران این هیئت هم از چند سال پیش تشکیل شده و در کنار واحد برادران همکاری و فعالیت دارد که از مهمترین نقاط قوت هیئت می باشد.

 

وی در خاتمه از زحمات پیشکسوتان و اعضای هیئت که چندین سال زحمت رشد وشکوفایی این هیئت را متقبل شدند و همواره حامی و پشتوانه فعالیت های این هیئت بوده اند تشکر کرد.

 

سمیرا طاوسی قیصر

انتهای پیام/ص

 

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی