سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/10/25 23:36:15
تحلیلی بر دوره فرمانداری احسان قنبری در بهار؛

وقت تمام شد و امیدها تدبیر نشد

بالاخره پس از ماه ها انتظار، بخت شهرستان بهار باز شد و فرماندار جدید از سوی استاندار معرفی شد.

شناسه خبر: 12198

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، روح الله نباتی جوانی تحصیلکرده و بومی شهرستان است که سابقه ریاست مجمع عالی بسیج شهرستان و حضور پررنگ در انتخابات مجلس یازدهم در همدان را دارا بوده و فردی انقلابی است و انتخاب وی در این سمت باعث امیدآفرینی برای مردم ما شده است، استاندار همدان طی حکمی روح الله نباتی را به عنوان فرماندار جدید شهرستان بهار به جای احسان قنبری معرفی کرده است.

 

همواره رسم بر این است که‌ هنگام تودیع و معارفه نیم نگاهی به عملکرد فرد تودیع شده داشته باشیم  و چشم اندازی نسبت به برنامه های سال‌های آتی فرد معرفی شده در پست جدید؛ به این بهانه بر آن شدیم نگاهی کوتاه بر مسئولیت چهارساله فرماندار احسان قنبری ، نماینده دولت روحانی در بهار داشته باشیم.

 

در این مقطع جا دارد که به رسم ادب از زحمات احسان قنبری در مدت ۴ ساله فرمانداری تشکر کرده و قدردان زحماتش باشیم، چرا که در مقاطعی با تصمیماتش در گردش چرخ های شهرستان  کمک کرده است؛ اما همواره نقدهایی نیز به مدیریت ها وارد است که واکاوی حسن ها ، انتقادها و کمبودها نقشه راهی برای مدیران آینده خواهد شد.

 

در مدت چهار ساله فرمانداری بهار، به عنوان نماینده دولت روحانی قولهای زیادی به مردم داده شد تا در دل مردم امیدآفرینی شود، اما این امیدافرینی ها تدبیر نشد و متاسفانه برخی از این  قول ها تنها در حد حرف ماند و هیچ گاه عملی نشد.

 

گزارش دهی دائمی مسئولین عالی رتبه شهر و شهرستان از طریق رسانه ها به مردم اولین اصل فراموش شده دولت پیشین در عصر تکنولوژی و رسانه ها بود که این خود باعث فاصله زیاد مردم و مسئولین شده بود و همین مسئله منجر به بالا رفتن اعتراضات در بعضی امور گشت.

 

عدم ارتباط مستمر، مثبت و پاسخ دهی به مطالبات  فعالان اجتماعی فرهنگی، خبرنگاران، اصحاب رسانه و اقشار مختلف مردم از مهمترین ضعف های نماینده  دولت پیشین بود.

 

قولها و صورت جلسات عملی نشده فرماندار در بعضی جلسات از سوی برخی منتقدان به وعده سر خرمن تعبیر شده و متاسفانه باعث شد جایگاه فرماندار و فرمانداری در نزد مردم و فعالین اجتماعی سیاسی تنزل یابد.

 

گره برخی مشکلات شهرستان در مدت چند سال گذشته نه تنها باز نشد که کورتر هم شد، از آن جمله می توان به مشکل کارخانجات آلاینده شهرک های صنعتی و مرز تقسیمات سیاسی اشاره کرد.

 

در مدت اخیر گلایه مندی مقامات بلند پایه شهرستان از فرماندار از تریبون های مختلف بارها به گوش مردم ما رسید که از آن جمله می توان به گلایه مندی امام جمعه بهار از حل نشدن بوهای متعفن کارخانجات آلاینده با فرصت دادن های بی جای فرماندار، گلایه مندی نماینده مردم بهار و کبودراهنگ از ضعف در تعریف پروژه های شهرستانی برای سال ۱۴۰۱ و حتی روابط تیره و تار نماینده معین در دو سال حضورش در منطقه که منجر به حتی یک دیدار و حضور در فرمانداری بهار هم نشد و جای تاسف اینجاست که تاوان   این فرصت سوزی ها را مردم شهرستان داده و خواهند داد.

 

 

در این اواخر گلایه مندی از سوی امام جمعه شهرستان به جایی رسیده بود که وی علنا در حضور استاندار و حتی تریبون نماز جمعه از تعلل در معرفی مدیران دولت جدید گلایه مند شد و اظهار داشت"۶ ماه از عمر دولت جدید می گذرد ما می بینیم مسئولینی که ۸ سال خون به دل مردم کرده اند هنوز در راس کارند" وی همچنین پیش از این نیز به گزارش های مردمی در خصوص برخی مشکلات شهر همچون کارخانجات آلاینده و پر شدن مسیر رودخانه اشاره کرده و چنان که گویا از ورود فرماندار به موضوع نا امید شده باشد، تقاضای ورود سازمان بازرسی به شهرستان را داشت و اظهار کرده بود "از سازمان بازرسی تقاضا داریم بیایند و بررسی کنند که در این شهرستان چه خبر است" که همین جمله از وضعیت شهرستان در مدیریت  دولت پیشین خبر می دهد. 

 

 

در این مدت، گذشته از اینکه مردم و مسئولین ما مدام سرگرم مشکلات بودند، متاسفانه پروژه قابل دفاع و رو به رشدی نیز در شهرستان تعریف نشد و بسیاری از پروژه های تعریف شده نیز ناتمام مانده و محکوم به سکون شدند.

 

آنچه از بررسی و واکاوی عملکرد فرماندار احسان قنبری دستگیرمان می شود این است که ارتباط مستمر و سازنده با اقشار مختلف مردمی و وعده های عملی قابل اجرا  دو رکن اساسی است که در دوره دولت روحانی در بهار، مورد بی توجهی واقع شد. 

 

همچنین ارتباط مستمر و بدور از حاشیه فرماندار با سایر مقامات ارشد شهرستان و اعتماد دو جانبه این مسئولین نیز اصل مهمی در پیشبرد منافع شهرستان است که می توانست بهتر از این به عینیت رسیده و حرکت چرخ های اقتصادی، فرهنگی شهرستان را روان‌تر کند اما متاسفانه این کار صورت نگرفت.

 

لازم است روح الله نباتی، در دوره فرمانداریش بیشتر به آنها توجه کند تا خلا ایجاد شده بین مردم و بی اعتمادی خیل عظیمی از فعالان مدنی و اجتماعی و رسانه ای از مجموعه مسئولین را پر کرده و بار دیگر اعتماد مردم را به دولت و نظام برگرداند.

 

ناگفته نماند که انتقادات وارد شده به فرماندار قنبری به نماینده دولت روحانی در بهار بوده و ضعف در عملکرد وی در بسیاری از مواقع به ضعف در عملکرد سیستم بازمی گردد و گاهی نیز اجتناب ناگزیر نبود، اما با این وجود نمی توان تلاش های احسان قنبری را در مقام فرمانداری نادیده گرفت، لذا از تلاش های وی در این جایگاه تشکر کرده و برای وی آرزوی بهروزی داریم و همچنین امیدواریم که حضور روح الله نباتی در شهرستان نویدبخش روزهایی سرشار از امید و اعتماد باشد.

 

مرضیه کریمی رادپور

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی