سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/10/25 23:48:09
مادر شهید آئینی:

اگر جنگی رخ دهد دوپسر دیگرم را نیز راهی جنگ خواهم کرد

روز 26 دی باتصویب شورای فرهنگ عمومی کشور روز تکریم مادران وهمسران شهدا نام گرفته به این مناسبت گفتگویی با مادر شهید آئینی داشتیم.

شناسه خبر: 12199

به گزارش نشاط شهر، پاسدار شهید محمدرضا آئینی در9 ادریبهشت ماه سال 1344در بهار دیده به جهان گشود.

محمدرضا دوران تحصیل خود را با عشق به شهادت وحضور درجبهه رزم گذارند. تا اینکه درسال 62 با عضویت درسپاه منطقه با اصرار فراوان و با کسب اجازه از مادرش به عنوان مسئول توپخانه به پیرانشهر اعزام شد.

 

سکینه صفری، مادر شهید آئینی از علاقه وی به دفاع مقدس اظهار داشت: در زمان شروع جنگ، محمد رضا آرام وقرار نداشت. تحصیل در مدرسه را رها کرد و مدام به بسیج منطقه برای اعزام به جبهه می رفت حتی یک بار مخفیانه به کرمانشاه رفته بود ولی وقتی آنها برای تحقیقات آمده بودند من نارضایتی خود را اعلام کرده و مانع اعزام محمد رضا به جبهه جنگ شدم تا اینکه پس از اصرار فراوان او پس از مدتی با رفتن وی به جبهه جنگ موافقت کردم. 

 

مادر شهید ادامه داد: محمدرضا از دوران انقلاب علاقه فراوانی به شرکت در مجالس مبارزاتی علیه رژیم داشت و به صورت مخفیانه به پخش اعلامیه های امام درسطح شهر می پرداخت. وی درجریان پيروزی انقلاب نیز با دوستانش شب ها با اسلحه، به نگهبانی ازخانه های شهر اقدام می کرد.

 

مادر شهیدخاطر نشان کرد: محمدرضا در آخرین خداحافظی خود به من گفت نگران من نباشید چراکه من شهید خواهم شدبعد ازشهادت من گریه نکنید. 

 

وی درادامه از سرکشی نیروهای سپاه بسیج منطقه و بنیاد شهید اظهار خرسندی کرد و گفت : هرسال در سالگرد شهادت محمدرضا،این ارگان هابه منزل ما می‌آیند و از همسر و فرزندانم دلجویی می کنند.

 

مادر شهید سپس ازبرگزاری کنگره وارائه تمبر باتصویر فرزند شهیدش اعلام رضایت کرد و بیان داشت: اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری کنگره ها ویادبودها ،سبب جاویدان ماندن نام و یاد فرزندان شهید ماخواهد شد.

 

این مادر در خصوص جوانان امروز ما اظهار داشت: جوانان امروز بدون شک ادامه دهنده راه شهدا خواهند بود، اشتیاق این جوانان در برگزاری یادواره ها، نشان دهنده علاقه آنها به پیروی ازراه شهداست.

 

 

وی اظهار کرد: اگر دوباره زمانی جنگی رخ دهد من دو پسر دیگرم را به مبارزه از خاک کشورشان تشویق خواهم کرد تا راه بردارشان را ادامه دهند ومطمئن هستیم که دیگر مادران شهید هم این مهم را خواهند کرد.

 

وی درمورد خصوصیت اخلاقی این شهید گفت: محمدرضا بسیار خوشرو ومهربان بود. دراوقات بیکاری خودبه پدرش درکارهای کشاورزی کمک می کرد. باتمام افراد فامیل ،مدام در رفت وآمد بودو همیشه به خواهرانش تاکید فراوان به رعایت حفظ حجاب می کرد.

 

وی درآخربیان کرد: محمدرضا آئینی در 12مرداد ماه سال 62درسن 16سالگی درجریان عملیات والفجر 2درپیرانشهر براثر برخورد خمپاره به توپخانه واصابت 2ترکش به چشم وپهلویش به درجه والای شهادت نائل شد.

 

نساء زنگنه

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون