سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/12/14 15:00:37
رئیس کمیته امداد امام خمینی شهر بهار

هوای کمیته امداد را در هفته احسان نیکوکاری داشته باشید

با هریک از کمک های شما مردم خير نیاز های نیازمندان تامین می‌شود.

شناسه خبر: 12355

به گزارش نشاط شهر ، کرمی رئیس کمیته امداد شهر بهاربا تبریک هفته احسان و نیکوکاری، پیش از خطبه های نماز جمعه در مصلی امام خمینی ،اظهارکرد : در ۱۴ اسفندماه ۱۳۵۷ کمیته امداد به فرمان امام خمینی(ره) تأسیس شد و در اساسنامه ای حضرت امام در رابطه با وقف برای محرومین فرمودند: بحث، شناسایی محرومین و نیازمندان کشور است و با آموزش هایی برای توانمندی آنها، بايد اقداماتی انجام داد .

 

وی افزود : کمیته امداد شهرستان بهار این توفیق را داشته است که با کمک خیرین شهر بهار، در خدمت بيش از ۵ هزار خانوار با جمعیت ۱۴ هزار نفر باشد که ۱۳ درصد آن را خانوار و ۱۲ درصد آن را نفرات تشکیل داده است.  

 

کرمی با اشاره به خدمات‌ ارزنده کمیته امداد در سال ۱۴۰۰ اذعان داشت: بيش از ۲۵۰ میلیارد ریال مستمری بوده‌ که با توجه به تعداد نفرات به ازای هر یک نفر  ۳۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده و مبالغ ماهانه به حساب نیازمندان واریز می شود. در سال ۱۴۰۰ تجهیزاتی از جمله : آبگرمکن، کولر،بخاری و غیره خریداری شد که با کمک خیرین تحویل داده شد. برای بيش از ۱۵۰مورد با رقمی نزدیک به ۲ میلیارد و پانصد هزار تومان، برای تهیه جهیزیه عروس تحت پوشش قرار داده شد. در کمک هایی به زندانيان ،خدمات خوبی به آنها ارائه شد. با کمک خیرین بيش از ۸۰ مورد احداث مسکن نیز داشته ایم.

 

رئیس کمیته امداد در ادامه افزود : در اساس نامه کمیته برای افراد نیازمند در بحث اشتغال تاکیداتی شده است، در بحث صنعت در مواردی با مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای هر پنج نفر با کمک شما خیرین اشتغال زایی شد؛ و شهریه های دانش آموزی و دانشجویان هم پرداخته شد .

 

وی در ادامه در بحث زکات و صدقات با تقدیر و تشکر از مردم خير عنوان کرد: با کمک های خیرین در سال گذشته ۲ میلیارد و دویست میلیون زکات جمع آوری شد و امسال در این ۱۱ ماهه مبلغ ۳۰ میلیون،برای بيش از ۶۵۰ نفر یتیم با حمایت خیرین، تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته شد که مبلغ ۱۱ میلیون تومان آن از صندوق صدقات منازل به دست آمده است.

 

کرمی در پایان با اشاره به اقدامات مردم در یاری رساندن به نیازمندان و درخواست هایشان در هفته احسان و نیکوکاری گفت : امداد هوشمند تقریبا یک ماه پیش انجام شد و درخواست هایی که در راستای پیشخوان دولت به کمیته امداد داده می شود مبنی بر اینکه افرادی درخواست دارند تا تحت‌ پوشش قرار گیرند، برای این منظور از ادارات استعلام گرفته می شود تا صلاحیت ها تایید شود. مردم میتوانند برای کمک های خود در هفته احسان و نیکوکاری مبالغ خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند. اگر فرد نیازمندی را می‌شناسید به کمیته امداد معرفی کنید. ان شاءالله بتوانیم در هفته نیکوکاری خدمات شایسته ای را ارائه دهیم. 

 

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی