سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/2/17 00:19:43
زیر ساخت‌های لازم برای سرمایه گذاری در بهار فراهم است

بهار در مسیر توسعه و پیشرفت

شورای ششم به دنبال رویداد محوری و تحولات فرهنگی است. با توجه به‌ روز ۹ اردیبهشت که منتصب به روز شوراهای شهر و روستا می‌باشد، با رئیس شورای شهر بهار همکلام شدیم تا از اقدامات این نهاد در ۸ ماه سکانداریِ این شورا جویا شویم.

شناسه خبر: 12493

به گزارش نشاط بهار، حسین فیض الهی رئیس شورای شهر بهار ضمن گرامیداشت این روز گفت: شوراهای شهر نقش بسیار مهمی را در توسعه، پیشرفت و مدیریت شهری دارند و یکی از نهادهایی که شورای شهر مستقیم از طریق آن در مدیریت شهری نقش ایفا می کنند شهرداری ها می باشند که شایان ذکر است قوانین و مقررات شهرداری‌ها در چارچوب مصوبه شورای شهر، چهره قانونی به خود می‌گیرد و قوانین پس از تصویب شورا، جهت اجرا به شهرداری ابلاغ می‌گردد.

 

رئیس شوراي شهر بهار افزود: یکی از مهمترین وظیفه شورای شهر مبحث مدیریت شهری می باشد که مفهومی نوین است و لازم به ذکر است که این عنوان پس از پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری انتخابات شوراها وارد عرصه اجتماعی کشور شد؛ تصور عمومی از این نهاد در ایران این است که عملکرد شورا محدود به شهرداری می باشد در حالیکه مسئله مدیریت شهری فراتر از امور شهرداری بوده و پیگیری مشکلات و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی، آموزشی، اقتصادی و رفاهی شهر را بر عهده دارند و تمامی مسئولین نیز طبق قانون موظف به پاسخگویی به مطالبات شورای شهر که همان دغدغه ی مردمِ حوزه انتخابیه میباشد، هستند.

 

این مقام مسئول در ادامه به تشریح  ۸ ماهه ی اقدامات و فعالیت های شورای دوره ششم پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهمترین وظیفه شورای شهر، تصویب برنامه های مدیریت شهری و همچنین خدمات شهری می باشد که با ابلاغ به شهرداری قابل اجراست که این امر در قالب برنامه های عمرانی سطح شهر می‌باشد؛ این خدمات در قالب تنظیم بودجه سال می باشد و تلاش شده با هدایت و سیاست‌گذاری‌هایی که انجام شده، تمامی نقاط مختلف شهر به صورت عادلانه از خدمات رسانی شهرداری بهره‌مند گردند.

 

بودجه شهرداری از ۲۰ میلیارد به ۴۵ میلیارد رسید 

 

وی افزود: با تلاش مجموعه شهرداری بودجه سالجاری از ۲۰ میلیارد تومان به ۴۵ میلیارد تومان افزایش داشته که این رقم امیدوار کننده می باشد و از این رقم ۴۵ درصد آن صرف مسائل جاری و ۵۵ درصد صرف مسائل عمرانی خواهد شد و این افزایش بودجه نوید خوبی برای شهروندان در خصوص خدمت رسانی به شهروندان را دارد.

 

در ادامه فیض الهی به تأمین بودجه شهرداری گریزی زد و تصریح داشت: از آنجایی که شهرداری‌ها یک نهاد عمومی غیر دولتی بوده و عمده بودجه آن مستقیماً از محله درآمدهای عمومی شرکت تأمین می شود و این امر، مسئولیت مردم را در برابر حفظ و نگهداری شهر را پر رنگ تر می کند، مشارکت شهروندان در توسعه و پیشرفت شهر بسیار مهم است.

 

رئیس شورای شهر بهار بیان کرد: توجه به نیازهای مردم در اولویت کاری شورا و شهرداری می باشد و از آنجائیکه سیما، منظر شهری و نصب المان های مختلف، خواست عمومی و مطالبات همشهریان بود ما در این نهاد تلاش کردیم تا در عید سال گذشته فضای شهر با نشاط و زیبا جلوه نماید که مورد استقبال اکثر مردم نیز قرار گرفت و قابل ذکر است که این اقدامات نیز ادامه پیدا خواهد.

 

المان میدان امام در سال‌جاری نصب خواهد شد

 

این مقام مسئول در ادامه به نصب المان های شهری در میادین شهر پرداخت و گفت: میدان امام و میدان بهار جزء برنامه‌های امسال می‌باشد که در این خصوص با دعوت از نخبگان شهر و متخصصین با ارائه فراخوان، طرح های خوبی را به دست آوردیم که در سال جاری نصب خواهد شد و همچنین طراحی و رنگ آمیزی جداره های شهری از برنامه های واحد سیما و منظر شهری بوده که هم اکنون در حال اجرا می باشد.

 

حسین فیض الهی ادامه داد: در ۶ ماهه ی پایان سال گذشته، فعالیت های عمرانی ادامه داشت که در بحث پیاده روسازی و آسفالت اقداماتی نظیر آماده سازی باند پیاده رو، حاشیه بلوار کشاورز و انتهای خیابان فدائیان اسلام، بلوار عدالت در کوی پاسداران، آسفالت خیابان فرهنگ، پیاده‌رو سازی خیابان خاکپور و تعداد زیادی از معابر در زمینه آسفالت، لکه گیری و اصلاح جوی و جدول انجام گرفت که در بودجه امسال نیز اقدامات خوبی انجام خواهد گرفت.

 

۱۰ هزار تن آسفالت و ۱۸ هزار متر موزائیک در سطح شهر اعمال خواهد شد

 

رئیس شهرای شهر بهار تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود مقدار ۱۰ هزار تن آسفالت برای معابر عمومی و گوشه های خاکی سطح شهر و همچنین ۱۸ هزار متر مربع موزائیک برای معابر اعمال شود که این رقم ها در بودجه امسال پیش بینی شده و در حال آغاز عملیات اجرایی می‌باشند.

 

 

از برگزاری مراسمات مختلف تمام قد حمایت خواهیم کرد

 

وی گفت: از وظایف دیگر شورای شهر فراهم نمودن زمینه برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی شهر می باشد که در این خصوص از هرگونه رویدادهای فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهر تمام‌ قد حمایت خواهیم کرد و شاهد موضوع برگزاری رویدادهایی همچون جشنواره آش، مسابقه دوچرخه سواری و اسکیت، نمایشگاه دستاوردهای بانوان و غیره خواهیم بود که شایان ذکر است این برنامه‌ها با هدف ایجاد نشاط در بین خانواده‌ها و شناختن ظرفیت استعدادهای بانوان و جوانان شهر می باشد.

 

این مقام مسئول در میانه مصاحبه به عوامل توسعه شهری پرداخت و گفت: یکی از مهمترین عوامل توسعه شهر مبحث سرمایه‌گذاری در ابعاد مختلف می باشد؛ باتوجه به اینکه وظیفه شورا و شهرداری فراهم نمودن زمینه سرمایه گذاری است در این زمینه در دفترچه تعرفه عوارض تشویقات خوبی برای این کار لحاظ شده، علی الخصوص در بحث ساخت و ساز پروژه‌های گردشگری که فرصت بسیار خوبی ایجاد شده که از سرمایه گذاران استان و شهرستان دعوت می کنیم از این فرصت ایجاد شده استفاده نمایند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه شهر بهار از لحاظ موقعیت در محل تلاقی استان‌های غربی کشور به مرکز و همچنین در سر راه پدیده عجیب غار علیصدر و شهر جهانی لالجین قرار گرفته، ظرفیت خوبی برای سرمایه گذاری در زمینه گردشگری، اقتصادی و صنایع تبدیلی را دارد و در همین راستا از صاحبان سرمایه دعوت می شود در جهت ایجاد مراکز اسکان هتل و راه اندازی پارک آبی مشارکت نمایند و شورا و شهرداری نیز با تمام توان از این افراد حمایت خواهند نمود.

 

با تلاش‌های صورت گرفته، قفل جزیره شادی را باز خواهیم کرد

 

رئیس شورای شهر بهار خاطرنشان کرد: از دیگر مطالبات عمومی مردم شهر، تعیین تکلیف مکان تفریحی توریستی جزیره شادی می باشد که با توجه به اینکه در دوره گذشته بحث بطلان قرارداد این مجموعه صادر شده‌بود، در اوایل سالجاری نیز حکم ابطال اسناد صادر شده و دادخواست خلع ید نیز به مراجع قضایی ارائه شده و امیدواریم در کوتاه ترین زمان بتوانیم مشکل این مجموعه را حل و فصل نمائيم تا از خدمات آن مردم شهر بهره مند گردند و با این تفاسیر ضمن تشکر از مراجع قضایی در رسیدگی به پرونده این مجموعه درخواست داریم تا در ادامه رسیدگی به دادرسی تسریع گردد چراکه اطاله دادرسی در خصوص این پرونده باعث معطل ماندن سرمایه مردم می شود.

 

ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی در روزهای پایانیست

 

وی گفت: از دیگر آرزوهای مردم شهر، استقرار درمانگاه تأمین اجتماعی در شهر بهار بود که با توجه به پیگیری ها مکرر در دوره‌های گذشته، عملیات ساخت این درمانگاه در روزهای پایانی می باشد و امیدواریم با تجهیز آن تا پایان امسال، شاهد خدمات دهی این درمانگاه به افراد تحت پوشش نهاد تامین اجتماعی باشیم.

 

وی در ادامه به دیگر برنامه های انجام شده توسط شورای شهر بهار اشاره کرد و بیان داشت: دیدار با مسئولین کشوری و استانی از دیگر برنامه‌های شورای شهر بود که در جهت پیگیری مشکلات شهر صورت گرفته و دیدار با سردار طلایی نیک معاون امور راهبردی وزیر دفاع، دیدار با دکتر توسلی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، دیدار با مدیرعامل صنایع عمومی شستا، دیدار با آقای شعبانی مدیر کل کار، تعاون و امور اجتماعی، دیدار با معاون عمرانی استاندار، دیدار با فرماندار بهار، نشست صمیمی با مدیرکل راه و شهرسازی و برخی مسئولین انجام شد که با اهداف و وظایف مربوطه هر یک از مسئولین صورت گرفت.

 

 رئیس شورای شهر بهار افزود: در دیدار با آقای شعبانی مدیر کل کار، تعاون و امور اجتماعی، در زمینه حمایت از مشاغل خانگی و گسترش اشتغال خرد برای افراد و اعطای تسهیلات اشتغال مذاکراتی انجام گرفت که پیگیر موضوعات مربوطه می‌باشیم.

 

فیض الهی گفت: از کلیه مسئولین شهر، امام جمعه گرانقدر، فرماندار محترم و همچنین نماینده مردم بهار در مجلس شورای اسلامی صمیمانه کمال تشکر را داریم.

 

وی افزود: شورای شهر خود را موظف به پاسخگویی مردم می داند و با توجه به اینکه با رأی مستقیم مردم انتخاب شده ایم این اطمینان را به شهروندان فهیم می‌دهیم که در پیگیری مشکلات مردم نهایت تلاش خود را در جهت آبادانی و حل مشکلات مردم انجام دهیم.

 

حسین فیض الهی در خاتمه گفت: از زحمات و تلاش های مهندس مجیدی شهردار پرتلاش و پرسنل شهرداری کمال تشکر را داریم که در این مدت و دوره جدید، همکاری خوبی با اعضای شورا داشته و شاهد اقدامات خوبی در سطح شهر بودیم و خواهیم بود البته به شرط همکاری و مشارکت عمومی مردم، چرا که بدون مشارکت مردم توسعه شهر امکان‌ پذیر نخواهد بود و شهر باید به دست شهروندان ساخته شود.

 

مرور تیتروار برخی از فعالیت های شورای شهر و شهرداری در ۶ ماه گذشته:

- برگزاری نشست ها با فعالان اجتماعی و فرهنگی و سازمان‌های مردم‌نهاد

- نشست صمیمی با روحانیون شهر بهار و استفاده از نقطه نظرات ایشان

- برگزاری همایش دوچرخه سواری به مناسبت هفته دفاع مقدس

- تجلیل از کادر درمان بیمارستان آیت اله بهاری

- تجلیل از آتش نشانان و پاکبانان زحمتکش شهر بهار

- نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر

- مشارکت در برپایی مراسم ششمین سالگرد شهادت حاج حسین همدانی

- حضور در مساجد مختلف شهر (طرح مسجد به مسجد)

- برگزاری مراسم جشن روز کودک در پارک لاله

-اصلاح و نصب تابلوی شهدا در بلوار کشاورز 

-اهدای لوح تقدیر و تجلیل از برخی همشهریان مسئولیت‌پذیر در جهت ارتقای فرهنگ شهروندی

- سرکشی و تجلیل از خانواده محترم شهدا

- برگزاری جلسه نامگذاری معابر شهر بهار که معابر و کوچه های جدید به نام های شعرای گرانقدر مرحوم غلامرضا بهاری، رضا باهارلی، مرحوم بهمنی و جنگلبان نامگذاری شده و قرار شد در آینده معبر خوبی به نام شیخ محمد بهاری که جزء مفاخر شهرستان و استان می باشد در نظر گرفته شود 

-برگزاری مراسم جشن ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار و تجلیل از پرستاران

- برگزاری جشن ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن در فرهنگسرای آیت اله بهاری

- برگزاری ایستگاه نقاشی کودکان با همکاری نهاد کتابخانه های عمومی

- برگزاری جشن ساخت آدم برفی در پارک لاله بهار

- برگزاری جشنواره آش در ایام عید مبعث با همکاری کانون کهن میراث بهار

- اجرای برنامه پرواز بادبادک‌ها 

- برگزاری جشن اعیاد شعبانیه 

- برگزاری جشن روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر(ع) 

-برگزاری جشنواره هفت سین با همکاری کانون بانوان فرمانداری

- استقبال و اهدای گل به مسافران نوروزی

- برگزاری مسابقه عکاسی با المان های شهری و نوروزی

- کمک به برگزاری مراسم سالگرد رحلت آیت اله بهاری

- برگزاری مراسم عصری با قرآن در ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) در ماه مبارک رمضان

-پاکسازی قسمتی از حاشیه شهر در روز زمین پاک 

-پیگیری اجرای طرح شهردار مدرسه

 

 

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی