سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/2/25 17:23:20
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار:

تشکیل کلاس های آموزش رایگان هنر در مناطق محروم و کمتر برخوردار شهرستان بهار

در استان همدان در شهرستان بهار، شهر مهاجران جزو مناطق کم برخوردار معرفی شده است که با هدف ایجاد عدالت آموزشی در زمینه ی‌ آموزش هنر ، کمک به توسعه‌ی اقتصاد هنر و کسب و کار های فرهنگی هنری، شناسایی استعداد ها در رشته های مختلف هنری و مساعدت در رفع موانع قانونی در تأسیس شعب یا نمایندگی آموزشگاه های آزاد هنری، اقدام به تشکیل کلاس های رایگان آموزش هنر در شهر مهاجران کرده ایم.

شناسه خبر: 12520

به گزارش نشاط شهر، حبیب شهنوازیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار در گفت و گو با خبرنگار ما گفت : توسعه ی هنر از راه آموزش یکی از ارکان اصلی تداوم و تشکیل حیات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. و از این رو طبیعی است برای تحقق عدالت آموزشی و شرایط و امکان برخورداری همه ی فرزندان ایران اسلامی در اقسا نقاط کشور به ویژه مناطق محروم، کم برخوردار و مرزی از این فرصت و نعمت الهی وظیفه اصلی و اساسی برنامه ریزان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و برای به تحقق رسیدن آن کوششش دائمی صورت پذیرد.

 

شهنوازیان افزود: در این راستا با نظر و اهمیت مطلب فوق و در تداوم اهداف و تلاش های صورت گرفته قبلی اکنون که دولت سیزدهم با شعار تحول عدالت محوری آغاز به کار کرده است ضرورت اقتضا کرد که در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان نیز تغییر و تحولی صورت بگیرد بر همین اساس برنامه های ویژه ای برای عمل به شعار فوق در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و مرزی، تدارک و به اجرا در خواهد آمد اکنون به یاری خداوند متعال و حمایت های دولت سیزدهم، شیوه نامه ای جهت تشکیل کلاس های آموزش رایگان هنر در مناطق محروم و ابلاغ شده است بر این اساس در استان همدان در شهرستان بهار، بخش شهر مهاجران که جزو مناطق کم برخوردار معرفی شده است با هدف ایجاد عدالت آموزشی در زمینه ی‌ آموزش هنر ، کمک به توسعه‌ی اقتصاد هنر و کسب و کار های فرهنگی هنری، شناسایی استعداد ها در رشته های مختلف هنری مساعدت در رفع موانع قانونی در تأسیس شعب یا نمایندگی آموزشگاه های آزاد هنری کمک به تأمین اعتبارات مورد نیاز برای توسعه ی آموزش هنر، بستر سازی آموزش مستمر در مناطق محروم و برگزاری کارگاه آموزشی جهت ارتقای سطح آموزشی هنری فراهم شده است.

 

وی ادامه داد : از اهالی محترم شهر مهاجران و علاقه مندان به حوزه فرهنگ و هنر تقاضا مندیم که جهت استفاده از این ظرفیت، برای ثبت نام  به سایت amozeshazmoon.ir مراجعه کنند این سایت به مناسبت تشکیل کارگاه های آموزشی رایگان در مناطق محروم تأسیس شده است. 

 

وی افزود : علاقه مندان می توانند به این سایت مراجعه کرده و ۳۰ رشته را می توانند انتخاب کنند.در شهر های فامنین، درگزین،دمغ،مهاجران، شیرین سو و ثامن جزو ابلاغیه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند. در هنگام مراجعه به سایت علاقه مندان می‌توانند از ظرفیت های انجمن سینمایی جوان، آموزشگاه های آزاد هنری، مؤسسات آموزش کار و دانش فرهنگ و هنر، سازمان اوقاف، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سازمان بسیج مستضعفین، دبیر خانه ستاد پیشگیری از آسیب های اجتماعی و...استفاده کنند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار در پایان گفت : حداقل سن متقاضیان باید ۱۸ سال و حداکثر ۴۰ سال باشد. ثبت نام با کد ملی متقاضی صورت میگیرد. متقاضی حتما باید در منطقه و شهر مورد نظر ساکن باشد و برگزاری دوره ها به صورت رایگان می باشد.

لذا امیدواریم که اهالی شهر مهاجران از این ظرفیت استفاده کنند.

 

نساء زنگنه

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی